Messe Leipzig : beelden van Os.kar, Lenz, ESU...

Gestart door eve, 05 oktober 2013, 14:08:20 PM

eve


ACFI

Hmm, njam, njam.

Ziet er lekker uit.

Staat al aangekondigd op de site van Lippe voor 350€ DC. Geen spoor van wisselstroom uitvoering. Wel vermelding beperkte uitgave fwiw.

Steven

ronny-vdv

Hopelijk is er kortkoppeling voorzien tussen de lok en tender.
Want zo te zien, is de afstand redelijk groot.
Mvg,

ronny-vdv

OlivierV

Ik vind het wel een beetje gek dat er weer een type 64 uitgebracht wordt, die is er al door zowel MaTrix en Fleischmann, zeker de laatste uitvoeringen zijn mooie machines. Van de gewone P8/BR38 zijn er ook al een heleboel op de markt, dus ik heb er eerder een uitgemolken gevoel bij.

Groetjes,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dieselfreak

Citaat van: OlivierV op 06 oktober 2013, 18:50:47 PM
Ik vind het wel een beetje gek dat er weer een type 64 uitgebracht wordt, die is er al door zowel MaTrix en Fleischmann, zeker de laatste uitvoeringen zijn mooie machines. Van de gewone P8/BR38 zijn er ook al een heleboel op de markt, dus ik heb er eerder een uitgemolken gevoel bij.

Groetjes,
Olivier

Van de 64 kunnen ze eindeloos veel versies maken want er waren geen 2 locs hetzelfde, jammer genoeg staan de stoomdom en zandkast bij de uitgebrachte modellen steeds in dezelfde volgorde. En het zou ook fijn zijn moest er eens een 64 uitkomen met Belgische lantaarns i.pv. Duitse.
MC

OlivierV

Citaat van: dieselfreak op 06 oktober 2013, 21:25:09 PM
Citaat van: OlivierV op 06 oktober 2013, 18:50:47 PM
Ik vind het wel een beetje gek dat er weer een type 64 uitgebracht wordt, die is er al door zowel MaTrix en Fleischmann, zeker de laatste uitvoeringen zijn mooie machines. Van de gewone P8/BR38 zijn er ook al een heleboel op de markt, dus ik heb er eerder een uitgemolken gevoel bij.

Groetjes,
Olivier

Van de 64 kunnen ze eindeloos veel versies maken want er waren geen 2 locs hetzelfde, jammer genoeg staan de stoomdom en zandkast bij de uitgebrachte modellen steeds in dezelfde volgorde. En het zou ook fijn zijn moest er eens een 64 uitkomen met Belgische lantaarns i.pv. Duitse.
Dat er in het echt geen 2 gelijke waren besef ik maar al te goed, maar ze blijven dezelfde koe uitmelken. Fleischmann heeft bv 3 nummervarianten van deze loc, het enige merkbare verschil is dat er 1 variant is met leiplaten. Voor de rest zijn er niet zo veel verschillen te vinden qua plaatsing van de stoomdom.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Citaat van: OlivierV op 07 oktober 2013, 18:05:18 PM
Citaat van: dieselfreak op 06 oktober 2013, 21:25:09 PM
Citaat van: OlivierV op 06 oktober 2013, 18:50:47 PM
Ik vind het wel een beetje gek dat er weer een type 64 uitgebracht wordt, die is er al door zowel MaTrix en Fleischmann, zeker de laatste uitvoeringen zijn mooie machines. Van de gewone P8/BR38 zijn er ook al een heleboel op de markt, dus ik heb er eerder een uitgemolken gevoel bij.

Groetjes,
Olivier

Van de 64 kunnen ze eindeloos veel versies maken want er waren geen 2 locs hetzelfde, jammer genoeg staan de stoomdom en zandkast bij de uitgebrachte modellen steeds in dezelfde volgorde. En het zou ook fijn zijn moest er eens een 64 uitkomen met Belgische lantaarns i.pv. Duitse.
Dat er in het echt geen 2 gelijke waren besef ik maar al te goed, maar ze blijven dezelfde koe uitmelken. Fleischmann heeft bv 3 nummervarianten van deze loc, het enige merkbare verschil is dat er 1 variant is met leiplaten. Voor de rest zijn er niet zo veel verschillen te vinden qua plaatsing van de stoomdom.

Een echte uitdaging te meer om zo een machine "juist" te vervolledigen, er zijn mensen die dat wel doen, zo heb je iets dat "algemeen" standaard gemaakt is maar toch meer ééntje van. Das ook een deel van de hobby maar helaas drie maal helaas niet erg in trek zo te vernemen langs andere kanalen.

dieselfreak

Om zo'n uitdaging tot een goed einde te brengen moet je wel de nodige handigheid bezitten wat niet iedereen gegeven is (ik spreek nu even voor mijzelf). En ik kan mij ook voorstellen dat niet iedereen zich geroepen voelt om er bij zo'n dure locomotief van meer dan 300 euro het mes in te zetten om snel even wat te gaan verbouwen. Het zou gewoon veel beter zijn dat er van de fabriek uit eens een echte Belgische stoomlocomotief op de markt zou verschijnen en geen Duits model voorzien van een groen jasje en wat Belgische decals. Maar ja, wishfull thinking zeker?
MC

bollen neus

Citaat van: dieselfreak op 07 oktober 2013, 20:01:47 PM
Om zo'n uitdaging tot een goed einde te brengen moet je wel de nodige handigheid bezitten wat niet iedereen gegeven is (ik spreek nu even voor mijzelf). En ik kan mij ook voorstellen dat niet iedereen zich geroepen voelt om er bij zo'n dure locomotief van meer dan 300 euro het mes in te zetten om snel even wat te gaan verbouwen. Het zou gewoon veel beter zijn dat er van de fabriek uit eens een echte Belgische stoomlocomotief op de markt zou verschijnen en geen Duits model voorzien van een groen jasje en wat Belgische decals. Maar ja, wishfull thinking zeker?

Kweet het Marc, maar geeft wel den kick als het er staat, onderdeeltjes zijn er immers genoeg te vinden om zelf even te veranderen. (kleinserie  Eenvoudiger zou inderdaad zijn dat er eens een "juiste" gemaakt werd maar das even zeldzaam peis ik als dat er "ooit" eentje zonder foutenmodel zou uitkomen, maar dromen das gezond, verzetten we onze zinnen mee hé.

dieselfreak

Klopt Eric, ik weet ook wel dat de meeste dromen bedrog zijn maar I'm a believer van The Monkees is dan ook al jarenlang één van mijn favoriete nummers. En dromen maken het leven net iets minder grijs en saai. Dus ik blijf hopen op een bijna perfect model, want perfect bestaat niet en dat is misschien maar goed ook, we moeten toch af en toe eens ferm wat kritiek kunnen geven nietwaar?
MC

bollen neus

Citaat van: dieselfreak op 07 oktober 2013, 20:20:43 PM
Klopt Eric, ik weet ook wel dat de meeste dromen bedrog zijn maar I'm a believer van The Monkees is dan ook al jarenlang één van mijn favoriete nummers. En dromen maken het leven net iets minder grijs en saai. Dus ik blijf hopen op een bijna perfect model, want perfect bestaat niet en dat is misschien maar goed ook, we moeten toch af en toe eens ferm wat kritiek kunnen geven nietwaar?

Yep, Ave maria.

Jurgen

Dat er geen enkele stoomloc echt volledig juist is, dat is spijtig.
Maar, ik heb het ooit al eens geschreven, hoeveel mensen weten dat?

Als ik een stoomloc zie in een groen jasje met Belgische decals zou er bij manier van spreken al een pantograaf op zijn dak moeten staan vooraleer ik zeg dat er iets niet klopt. Het is slechts die ene handvol kenners die meteen zien dat er iets niet klopt en ik denk dat fabrikanten dat ook wel weten dat het grootste deel van de kopers "onwetend" is.

Dat is volgens mij ook de reden waarom er slechts kleine wijzigingen gedaan worden om een stoomloc te verbelgischen. Op die manier heeft men een Belgische variant die veel mensen aantrekt en de echte kenners moeten nog slechts kleine wijzigingen doorvoeren om hun model tot de perfectie te verheffen.

Het zal dus eerder een afweging zijn tussen kostenbesparend en zo veel mogelijk mensen tevreden stellen. Wat mij betreft mag dat.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dieselfreak

Citaat van: Jurgen op 08 oktober 2013, 14:58:03 PM
Dat er geen enkele stoomloc echt volledig juist is, dat is spijtig.
Maar, ik heb het ooit al eens geschreven, hoeveel mensen weten dat?

Als ik een stoomloc zie in een groen jasje met Belgische decals zou er bij manier van spreken al een pantograaf op zijn dak moeten staan vooraleer ik zeg dat er iets niet klopt. Het is slechts die ene handvol kenners die meteen zien dat er iets niet klopt en ik denk dat fabrikanten dat ook wel weten dat het grootste deel van de kopers "onwetend" is.

Dat is volgens mij ook de reden waarom er slechts kleine wijzigingen gedaan worden om een stoomloc te verbelgischen. Op die manier heeft men een Belgische variant die veel mensen aantrekt en de echte kenners moeten nog slechts kleine wijzigingen doorvoeren om hun model tot de perfectie te verheffen.

Het zal dus eerder een afweging zijn tussen kostenbesparend en zo veel mogelijk mensen tevreden stellen. Wat mij betreft mag dat.


Jurgen, ik vind dat men voor de hoge prijs die men tegenwoordig betaald voor een model, (om het even of het het nu een stoom- of een andere loc is) wel mag eisen dat het een juist model is, en niet iets wat er van ver op gelijkt. Gelukkig hebben we niet te klagen over de stoomlocs die treinenshop Olaerts maakt, en vroeger waren ook die van Jocadis zeker erg geslaagd. Ik bedoel, mits een klein beetje moeite zouden de stoomlocs van Roco en Fleishmann er ook meer als echte Belgen kunnen uitzien en niet zoals nu Duitse locs die voorzien zijn van een groen jasje. En je hoeft echt geen kenner te zijn van Belgische locomotieven om dat te zien.

MC

Jurgen

Ok, maar als je dan de prijs van de locs van Olaerts (de gewone, niet de messing!) vergelijkt met die van een fabrikant als Roco of Fleischmann, dan betaal je toch duidelijk een meerprijs voor een correct model.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dieselfreak

Daar ben ik het mee eens, en iedereen moet voor zich uitmaken of men die meerprijs wil betalen. Dat men voor een model als een stoomloc type 10 of  12 meer betaald heeft volgens mij ook te maken met het feit dat het typisch Belgische locomotieven zijn, van een 64 of een 81 kan men allerlei Europese varianten maken, wat Roco en Fleishmann dan ook doen. Maar ik blijf erbij, wanneer men meer dan 300 euro moet neertellen voor een loc mag men iets meer zijn best doen om een juist model te maken.
MC