Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Vraag over spoor N rails.

Gestart door PietB, 04 oktober 2013, 12:54:00 PM

Frank_N

Wat FLM rails betreft, Piet: kijk eens naar wat ERVIN (onze admin) daarmee doet! 8)
Groet van Frank

PietB

Citaat van: Frank_N op 04 oktober 2013, 21:00:12 PM
Wat FLM rails betreft, Piet: kijk eens naar wat ERVIN (onze admin) daarmee doet! 8)
Ga ik zeker doen Frank, ik moet alleen even zijn draadje(es) zoeken.
Joh nou ben ik toch al meer dan 30 jaar bezig met modeltreinen, maar ik voel me net een beginner. :o
Want je stelt een vraag en je krijgt van alle kanten duidelijke antwoorden en de twijfel neemt steeds verder toe.

grt Piet.

Frank_N

#17
Mol Cargo: Het is begonnen. Wel wat zoekwerk in dat draadje...FLM H0 rails met bedding.
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,8790.0.html

Edit: Boven in pagina 11 staat al een mooi voorbeeld.
Op pagina 15 staat meer.

Edit2) Beginner? Hier nog een. :-\
Groet van Frank

ERVIN

#18
Waarvoor dank Frank_N .  ;)

@bossie , Fleischmann rails zijn echt wel goed te voorzien van ballast hoor , ook al hebben ze een bedding vanuit de fabriek.
Ik spuit de rails eerst in de kleur die ik ze wil geven ( roest - stof - .... ) dan leg ik ze op 3mm dik architectenkarton , dan smeer ik de fabrieksbedding in met elastische lijm , deze lijm laat de extra ballast mooi kleven aan de fabrieksbedding , en vervolgens de extra ballast er tegen.
Als de extra ballast dan droog is krijgt hij nog een kleurtje.

Voorbeelden??? Tuurlijk Piet....  ;)






PietB

Wat een geweldige baan heb jij Erwin, je zou het niet geloven dat het spoor N is.
Heb je voor mij ook nummers waaronder ik de rails kan bestellen?
En wat zijn de boogstralen dan R2 R3 en R4 voor deze rails.

Frank dank voor de link.

grt Piet.

Michiel

#20
De baan van Erwin is in H0, maar het toont je perfect dat je de standaard rails met ballast van Fleischmann (zoals de rails van Piccolo) kan ballasten met een heel overtuigend resultaat!

Niet zo mooi als wat Erwin ermee gedaan heeft, maar dit is wat ik ooit met Piccolo rails heb gedaan, een minibaantje hier nog in opbouw. Denk het schroefjes weg, en de gaatjes opgevuld. Dit voorbeeld is wel Fleischmann in schaal N.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PietB

Hoi Michiel, Ik weet niet hoe ik er bij kwam om te denken dat de baan van Erwin schaal N zou zijn.
Maar het neemt niet weg dat ie prachtig is.

Het is me duidelijk nu, ik denk dat ik de Fleischmann rails uit de 9100 serie ga gebruiken.
Nu zit ik met nog één vraag, waar vind ik de diverse (R1 tm R?) boogradia van deze rails.
Want ik ken de h0 verhoudingen en R1 is daar niet echt natuurlijk, is dat bij N spoor ook zo?

grt Piet.


Gerolf

63.5mm hart-op-hart afstand tussen parallelle sporen is wel veel. Ook geen flexibele rail in het gamma, ...

... dan zou ik toch eerder voor een systeem of merk zonder bedding gaan.

EDIT: net draadje teruggelezen: Voor een kerstboombaantje geen probleem. Minimale radius is 360, dat misschien wel ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Frank_N

#24
FLM heeft ook een flex met bedding 9106: http://www.n-spoor.nl/n-spoorstore.nl/index.php?option=com_virtuemart&view=category&virtuemart_category_id=363&limitstart=8

Verderop kun je de vaste bochtstukken vinden,
R2 (R=225,6mm) lijkt me voor je kerststukje het minimum ;)
Groet van Frank

PietB


Klaas Zondervan

Sorry Piet, verkeerde link.
Deze is beter: http://www.fleischmann.de/uploads/documents/pdf/2/Technik-Info_N-Gleis_mit_Schotterbett.pdf

Je kunt zulke informatie gewoon vinden op de website van Fleischmann onder >Service>Downloads.

PietB

Ik had al een plaatje van het locje geplaatst, maar dat kwam van de site van Wentink occasions

Dit plaatje is eigen maaksel.
Zo ziet het er dus uit, de Minitrix N 1456.
Er moet hier en daar een beschadigingetje worden gerepareerd, maar voor de rest is het een puntgaaf modelletje.

grt Piet.