Op een zijspoor ... Visalia District

Gestart door GVL, 30 september 2013, 22:37:07 PM

sdz1976

Zeer mooi verweerd !!!

Zal je mijn kofs brengen :)
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

GVL


GVL

Deze week heb ik deze bruut aan mijn vloot kunnen toevoegen. 



De GP7 en GP9 zijn zowat de archetypes van de Amerikaanse diesellocomotief – hoekig, stoer en functioneel van uiterlijk. En zelden hebben ze er beter uitgezien dan in de zebra stripe livrei.  De GP9 van Athearn Genesis is een prachtig model met, oa, open grills in het dak en barstend van de losstaande onderdelen.  Een weathering zal de vele details accentueren.

De GP9 en de Baldwin zij aan zij.  Op de voorzijde van de locomotieven vormen de zilverkleurige strepen een opwaartse pijl; op de achterkant een neerwaartse.



Groeten.

sdz1976

Coole locomotieven, kijk er naar uit ze verweerd te zien.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

GVL

Nu de Belgische tankinstallatie bijna afgewerkt is, gaat de aandacht terug naar Visalia District.  Het is te lang stil geweest rond dit draadje. 

Spijtig genoeg hebben de eerste rijsessies een conceptueel gebrek aan het licht gebracht.  Bij te veel rangeerbewegingen moet het schaduwstation aangedaan worden.  Allerminst bevorderlijk voor het realisme.

Daarnaast is mijn ongenoegen gegroeid over de compositie van de verschillende elementen.  Hoewel ik vrij tevreden ben (en blijf) met de kwaliteit van de gebouwen, mis ik de leegte die men op foto's uit de streek ontwaart.

Daarom heb ik besloten het onderwerp iets meer ruimte te geven.  Dit betekent een grotere lengte dan 125 cm zodat alle actie zich te midden van de scenery voordoet en verder een landschap met minder gebouwen.  Waarschijnlijk worden het ijsplatform, een packing shed en de spoorse details gerecupereerd maar andere bouwsels zullen moeten wijken.

Voor de (behoedzame) afbraak begint, nog een beeld van de jongste aanwinst – de mooie caboose van Centralia Car Shops.



Wordt vervolgd ...

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

sdz1976

Jawade, daar moede karakter voor hebben!!
Maar als het je niet aanstaat moet je het idd herdoen.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

DFS

Ben benieuwd! Was al onder de indruk van Visalia 1.0. Kan niet wachten om te zien wat 2.0 brengt! ;D

GVL

De afbraak van Visalia District versie 1 is begonnen.  Het ijsplatform heb ik gelukkig ongeschonden kunnen verwijderen.  De ijsfabriek is ondertussen van de achtergevel ontdaan en herwerkt tot een gebouw in halfreliëf.  Daarover meer zodra er foto's zijn.

Ook nog 2 wagens inzetklaar gemaakt.  Dit is oude reefer van Atlas, gebouwd in de jaren '20 maar nog steeds in dienst (houten reefers zijn lang populair gebleven omwille van hun goede isolatie).



En dan nog een PS1 box car van de New York Central.  Kadee maakt prachtige goederenwagens.  Dit model is voorzien van een volledig gedetailleerd onderstel, geëtste loopplanken op het dak en een boel andere goodies.  Ik heb enkel Code 88 wielen gemonteerd en een lichte verwering aangebracht.  Niet goed genoeg voor The High Line, vrees ik ... maar als ze hem willen inzetten, krijgen ze 'm  ;)


(op foto vertonen de wagens een glans die er in werkelijkheid niet is)

Groeten.

modelbaanHO

Prachtig hoe die wagens zijn verweerd.
Ook de rest van het baantje werkt inspirerend.
Ik blijf volgen.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Ronald

Mooi Gino. Bedenk dat afbraak betekent dat het alleen maar beter en mooier kan worden ;) Ik blijf je met grote interesse volgen.

GVL

De afbraakwerken willen niet echt opschieten.  Dan maar een deelprojectje opgestart.

Om enige afwisseling in het goederenverkeer te brengen, komt er ook een spoor dat uitgerust is met een laadplatform.  Inspiratie heb ik geput uit deze editie van Model Railroad Hobbyist -- http://mrhpub.com/2015-02-feb/port/ (met dank aan Erik). Het betreft een installatie in Kansas, in het kerngebied van de ATSF, die ook wel in een Californische omgeving lijkt te passen.  De zijwanden zijn gemaakt met bamboe satéstokjes, balsa en abachi.  De betonnen verharding bestaat uit MDF dat ingesmeerd is met vulpasta zodat bij het schilderen een aangenaam ogende kleurschakering ontstaat.



Zoals eerder gemeld, is de ijsfabriek omgebouwd tot een gebouw in halfreliëf.  Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de muurvlakken tussen de pijlers te bekleden met kunststofplaten van Auhagen.  Die vormen een betere nabootsing van betonwanden waarvan de bekistingplanken zichtbaar blijven, zoals, bij voorbeeld, bij de bekende ijsfabriek van Escondido (http://coastdaylight.com/ljames1/scph_sd_escondido.html). Het naambord en de vertikale tank dragen bij tot het verdoezelen van de voegen tussen gebouw en achtergrond.  Enkele palmbomen links en rechts zullen de rest van de naden verbergen.



Groeten.


Kautenbach

Ik blijf je werk fascinerend vi den, héél sfeervol ;)
K zou t wel es live willen zien ;D

krisds