Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Prijzen

Gestart door ysbeer, 28 februari 2006, 10:55:41 AM

ysbeer

Ik verbaas mij al geruime tijd over het enorme verschil in prijzen tussen eersten belg en ned en daar na tussen de verschillend winkels.
Zo zag ik een roco model bij winkel A voor 159 euro even verder zoeken en het zelfde model bij winkel B voor 119 .
Let wel beide winkels in nederland (geen internet)
Nieuwsgierig het zelfde in belgie.
Ook hier bijna 25% prijs verschil tussen A en B.

Aangezien ook winkels hun prijzen adverteren lijkt het mij redelijk dat ook wij normale HOBBYISTEN prijzen kunnen uitwisselen.

Voorstel is dus dat wie een echt aantrekkelijke prijs voor iets ziet(waar dan ook)dit op deze site meldt.
Om echter te voorkomen dat een enorme discussie onstaat over de kwaliteit van de winkel(en of de winkels zich gaan mengen in)
stel ik voor dat ieder die meent aantrekkelijke prijzen te weten dit hier meldt en daarna kan iedere geintersereerde zich per EMAIL bij deze persoon melden voor info.

Wel graag merk en type opgeven.

Het is maar een voorstel,en ik geef het voor een beter.

Wim


Gerolf

Dat lijkt me een redelijk voorstel, Wim!
In de rubriek 'Belgische modellen' kan men dan een topic starten met als titel "type XX, prijzen". Anderen kunnen hierop reageren met een eventueel interessantere prijs bij winkel Z.
We moeten er wel op bedacht zijn dat er daar geen kwaliteitsvergelijking van winkeliers gebeurd (hoewel dit voor velen een goede reden is om een meerprijs te betalen). Over winkeliers zijn immers al verschillende draadjes opgezet.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

eerste schot.

gezien ROCO NR 62460   159 euro
      ROCO NR 63966   209 euro  
      ROCO NR 62773   119 euro

waar EMAIL

wim

Havoc

Moet uiteraard waar van een Nederlander komen! [;)] Geen slecht idee anders.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Wat is er mis om de winkel te vermelden? Zolang we het alleen over de prijs hebben ...
Oh ja, serienummers zeggen me niet zoveel. Misschien is het goed om erbij te zeggen over welk model het gaat (vb HO diesel 59 digitaal)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer


63966  serie 52 met vlottende cabine
62460  serie 20
62773  serie 62 blauw .
alles analoog gelijk spanning zonder geluid (uiteraard)
Ik ben wat bang van adres noemen ,eersten kom dan weer de vraag"HEB JE DAAR AANDELEN IN"'
en tweedes onspint zich weer de discussie"DIE IS BETER DAN DIE"

wim

Jurgen

De reeks 59 (art. nr 37271) van M?rklin kost 210 ? als je v??r 31 maart inschrijft bij Het Spoor in Heverlee. Je betaald een voorschot van 50 ?
Staat op hun website te lezen. www.hetspoor.com je klikt er op TREINEN -> HO -> links in het lijstje op MARKLIN
Voor andere M?rklin modellen is er 10 % korting op de gewone prijs. De lijst staat ook op hun website.

Ik ben er daarstraks langsgeweest, mijn 59 is dus besteld.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

eric

Mehano reeks 51 NMBS aan 137 euro voor het gelijkstroom analoge model

eric

Bij Conrad
H0 Mehano Vossloh HDL 77 DC (7764 NMBS)
99.95 euro voor de gelijkstroom analoge versie
129,95 voor de wisselstroom versie.
gezien in de actiecatalogus 1 - 2006
maar voor hoelang nog is nergens te vinden

ysbeer

nog een paar

marklin serie 201====196 eoro
marklin serie 23 (no37236) 212 euro

Wim

eric

Voor de adviesprijzen van Roco, surf even naar deze.
de Belgische locs staan mooi samen geplaatst onder
Locomotieven (Belgi?)
Dit zijn de maximum verkoopprijzen. Dus opletten dat je zeker niet meer gaat betalen dan deze.

http://www.rez.nl/downloads/roco2006.pdf

dikken

citaat:
Geplaatst door Jurgen

De reeks 59 (art. nr 37271) van M?rklin kost 210 ? als je v??r 31 maart inschrijft bij Het Spoor in Heverlee. Je betaald een voorschot van 50 ?
Staat op hun website te lezen. www.hetspoor.com je klikt er op TREINEN -> HO -> links in het lijstje op MARKLIN
Voor andere M?rklin modellen is er 10 % korting op de gewone prijs. De lijst staat ook op hun website.

Ik ben er daarstraks langsgeweest, mijn 59 is dus besteld.



Bij CL-decor in Sijsele 208 ? zonder voorschot.
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be