Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Station Heide

Gestart door vyncky, 26 september 2013, 20:47:14 PM

stoomlokje

Die schuine " nokpannen " worden , als ik me goed herinner "noordbomen " genoemd, deze zijn gewoonlijk iets langer dan een gewone nokpan , verder hebben ze hetzelfde uitzicht.
Voor dit doel worden echter ook de gewone nokpannen voor gebruikt.

Floris


mahtoska1

CiteerOndertussen zijn de muren van het hotel geschilderd.

Zeer mooi!

vyncky

Citaat van: stoomlokje op 09 juni 2018, 01:05:36 AM
Die schuine " nokpannen " worden , als ik me goed herinner "noordbomen " genoemd, deze zijn gewoonlijk iets langer dan een gewone nokpan , verder hebben ze hetzelfde uitzicht.
Voor dit doel worden echter ook de gewone nokpannen voor gebruikt.

Dan hebben we goed gekozen  :D.

De ramen van het hotel zijn geschilderd. Tijdens het drogen wat geëxperimenteerd met groen.

Wat struikjes gemaakt:



en ze ingeplant op de modelbaan


De foto is niet zo geweldig. Zal nog eens wat moeten oefenen  :(

Rest de voortuin nog, en iets tussen de groententuin en gazon te plaatsen.

Yannick


Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

HO_COMP_FAN

Netjes

Benieuwd welke kleur de ramen zijn geworden, of was het nog maar de grondlaag  ?

gr
Met vriendelijke groeten, Dirk
HO 3-Rail Digitaal , Marklin K-rails, Intelllibox 1, W10+Koploper , LDT RM-88-N-B+RM-88-O-B , Viessman 5211/5213/5217(S88) , DR4018 , Boosters 4017 & LDT DB-2 ,
Arduino Uno. Loks Marklin/Roco/Mehano/L.S.

vyncky

Citaat van: HO_COMP_FAN op 17 juni 2018, 21:22:22 PM
Netjes

Benieuwd welke kleur de ramen zijn geworden, of was het nog maar de grondlaag  ?


De kleur is eigenlijk de eerst gekozen pot verf. De latere kleurtesten bepaalden dat die eerste pot verf zo slecht niet was. Dat twijfelen van mij had niet nodig geweest.  ;)

Ondertussen werden de ramen in het hotel geplaatst.



De volgende stap is de strikken boven de ramen te plaatsen.

Tussen het drogen van de ramen hebben we met satéstokjes enkele telegraafpalen gebouwd. De volgende foto werd genomen tijdens het monteren.



De palen moeten nog op de gewenste hoogte gezaagd worden.



De gaatjes voor de isolatoren werden al wel voorzien. Hier is de volgende stap, de palen schilderen en verder detailleren.

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

modèlisme

De telefoonpalen komen goed Yannick. Nu de isolatoren nog en dat is ook weeral een stapje verder in de afwerking.
Het gebouw ( hotel ?) is zeer mooi.
Proficiat Yannick.
Groetjes,
Paul.
 

ACFI

Yannick,

heel knap.

ACFI.

Chrisrail

#369
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Klaas Zondervan

Citaat van: Chrisrail op 09 juli 2018, 10:48:35 AM
Nu lijkt het of er gewoon een plaat boven op de deuren is genageld.
Komt toch vaak voor bij oudere gebouwen. De panelen niet verzonken maar opgelegd.

Chrisrail

#371
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

vyncky

Citaat van: Chrisrail op 09 juli 2018, 11:08:42 AM
Persoonlijk nog niet gezien,
ik zal niet zeggen dat het niet kan maar ik vind het er maar een lompe deur uitzien.  :-\

Op foto lijkt dit zo, in werkelijkheid valt het minder op. het plaatje is een halve mm dik. Na het plaatsen van de dorpels is dit ook minder dat effect.
Deze deuren ga ik (voorlopig) niet meer vervangen. ik heb nl een deadline die ik moet halen.
Volgende keer gebruik ik fijnere materialen ;)

Ondertussen is de inrichting klaar van het Hotel, de strikken werden geplaatst, samen met de dorpels en vensterbanken.
We wachten nog op ledjes om deze definitief in het gebouw te plaatsen.


P.S. er moet nog één vensterbank geplaatst worden. Deze moest ik opnieuw schilderen ;) :p

De telegraafpalen werden ondertussen gespoten in de primer en bruine kleur,


De details werden reeds geschilderd, en de palen werden geteerd en wat verouderd. Ik heb er nog geen foto van. Ze staan te drogen ;)
Deze post ik later wel. Als ik er een deftige foto van kan maken...

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

HO_COMP_FAN

Mooi stapje vooruit. 

Hopelijk krijgen de mensen aan de hoteltafels ook echt een glaasje , met dit weer wel best nuttig.

gr

Met vriendelijke groeten, Dirk
HO 3-Rail Digitaal , Marklin K-rails, Intelllibox 1, W10+Koploper , LDT RM-88-N-B+RM-88-O-B , Viessman 5211/5213/5217(S88) , DR4018 , Boosters 4017 & LDT DB-2 ,
Arduino Uno. Loks Marklin/Roco/Mehano/L.S.

Metpetergaathetbeter

#374
fraai werk, maar eerlijk gezegd en gezwegen tss ons je Chinezen (zijnde de zittende figuren) als je die vergelijkt met de staande figuren doen toch afbreuk aan je toch fraai werk ! ;)