Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Station Heide

Gestart door vyncky, 26 september 2013, 20:47:14 PM

mahtoska1

Dat is een heel mooie werkplek. Dit geeft inspiratie.

Rangeerduivel


svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

vyncky

Bedankt voor de leuke reacties,

Ik ben er ook blij mee. Het was niet eenvoudig om de kasten te bevestigen zonder één schroef in de muur te bevestigen. Ik zit in een kelder met waterdichte bezetting die ik liever niet doorboor.
Ook van het stuk vinyl vloerbedekking onder de werktafel ben ik zéér tevreden. Ik vind mijn vallende onderdeeltjes sneller dan op de geschilderde betonnen vloer. Meer modelbouwtijd en minder zoeken op handen en knieën  ;D

Citaat van: Rangeerduivel op 01 december 2020, 17:58:00 PM
Bij Dovy weesten aankloppen Yannick...?  ;D ;D

ik bouw keukens alsof ze voor mezelf zouden zijn.... van Zweedse bouwpakketjes. ;D  De keukenbouwer/schrijnwerker was wat te duur. Zeker waarvoor het moet dienen. Potjes omstoten is toevallig één van mijn specialiteiten.  ;)

Citaat van: evan op 01 december 2020, 16:48:19 PM
Er gaat niets boven zo een mooie georganiseerde werkplek.  Netjes gedaan!

Moet je toch gelijk geven  ;). Het blijft wel moeilijk om de discipline te houden (zeker voor mij  :P ) . Vooral als er even iets moet drogen en ik met iets anders begin.

Rest ons nog het zoeken naar een werkbladbeschermer (60x200cm) en liefst zonder naad.
Om het helemaal perfect te hebben nog iets van extra verlichting achter mij, wat niet in de weg hangt. Om zo het werkstuk optimaal te belichten tijdens de werkzaamheden. Misschien nog een ledpaneel vlak tegen het plafond hangen?

Moest er iemand tips hebben, altijd welkom ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Rangeerduivel

Citaat van: vyncky op 01 december 2020, 21:35:57 PM

Citaat van: Rangeerduivel op 01 december 2020, 17:58:00 PM
Bij Dovy weesten aankloppen Yannick...?  ;D ;D

ik bouw keukens alsof ze voor mezelf zouden zijn.... van Zweedse bouwpakketjes. ;D  De keukenbouwer/schrijnwerker was wat te duur. Zeker waarvoor het moet dienen. Potjes omstoten is toevallig één van mijn specialiteiten.  ;)


Pas op, is niet afkeurend bedoeld hoor, integendeel
ik wou dat ik zo "schoon" zat met de hobby... :P

;)

evan

Ik heb op mn werktafel steeds een dik wit tafelpapier en vervang dat als het wat te vuile wordt  ;D.  Ik koop deze op rol bij AVA.  Aan het plafond hangen 4 ledpanelen van 60 bij 60cm waarvan de kleurtemperatuur te regelen is.  Als ik er rustig wat aan het prullen ben of lezen, zet ik het wat warmer qua kleur en bij detailwerk goed koud en fel  8)

Vanaf volgende week kan ik starten met de inrichting van de nieuwe werkruimte en eens klaar zal deze hier wel de revue passeren  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vyncky

Citaat van: Rangeerduivel op 01 december 2020, 21:41:11 PM
Citaat van: vyncky op 01 december 2020, 21:35:57 PM

Citaat van: Rangeerduivel op 01 december 2020, 17:58:00 PM
Bij Dovy weesten aankloppen Yannick...?  ;D ;D

ik bouw keukens alsof ze voor mezelf zouden zijn.... van Zweedse bouwpakketjes. ;D  De keukenbouwer/schrijnwerker was wat te duur. Zeker waarvoor het moet dienen. Potjes omstoten is toevallig één van mijn specialiteiten.  ;)


Pas op, is niet afkeurend bedoeld hoor, integendeel
ik wou dat ik zo "schoon" zat met de hobby... :P

;)
Daar had ik nog niet eens aan gedacht ;) die slogan van Mister Donald kwam in m'n gedachte  ;D

Citaat van: evan op 01 december 2020, 21:56:10 PM
Ik heb op mn werktafel steeds een dik wit tafelpapier en vervang dat als het wat te vuile wordt  ;D.  Ik koop deze op rol bij AVA.  Aan het plafond hangen 4 ledpanelen van 60 bij 60cm waarvan de kleurtemperatuur te regelen is.  Als ik er rustig wat aan het prullen ben of lezen, zet ik het wat warmer qua kleur en bij detailwerk goed koud en fel  8)

Vanaf volgende week kan ik starten met de inrichting van de nieuwe werkruimte en eens klaar zal deze hier wel de revue passeren  :)

Goede tip, ga ik dit weekend eens passeren (als het niet te druk is)
Ben benieuwd naar de inrichting van je nieuwe plek. Succes met de verhuis !

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

vyncky

#532
De beste wensen iedereen!



Ondertussen nog aan een oud projectje bezig geweest dat ik terug gevonden had bij het inrichten van mijn werkplek.

Een lange tijd terug had ik een B-ware Roco reeks 80 aangeschaft. Bedoeling was om wat te experimenteren met het airbrushen en deze om te vormen tot een type 260.

Het model had ik reeds  gespoten maar moest nog in elkaar gestoken worden. Begin december werden een aantal wisselstukken geleverd waardoor ik eindelijk verder kon.

De reeks 80 had geen functionele verlichting en het type 260 had vergelijkbare lichten zoals de Duitse V60. Ben ik met onderdelen (nieuwe leuningen, en lamphouders) van het Duitse model aan de slag gegaan om verlichting te verkrijgen. De rode kleur moest echter zwart worden, en bij het verwijderen van de lichtgeleiders zijn ze allemaal gebroken. Met witte en rode 0402 ledjes zijn we aan de slag gegaan om dit te vervangen.





De volgende stap zijn de beschermkappen en lenzen aan te brengen.
Met de pas toegekomen laser heb ik getracht lensjes van 1,4mm te lazeren voor in de beschermplaten. Na een avond testen is het uiteindelijk gelukt en hangen ze op de tape klaar om gemonteerd te worden.





Hopelijk lukt het dit weekend om ze te monteren  ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

vyncky

Eindelijk is onze reeks 80 omgebouwd naar een type 260. Met een poging tot een lichte verwering.

"Oud" en "nieuw" naast elkaar



Locomotief 260.028 rijdt met een lading rioolbuizen van de'n Dura (Kalmthout) richting Antwerpen


Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Metpetergaathetbeter


SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Geert

knap, en mooie vegetatie langs de baan, net echt

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

HO_COMP_FAN

Met vriendelijke groeten, Dirk
HO 3-Rail Digitaal , Marklin K-rails, Intelllibox 1, W10+Koploper , LDT RM-88-N-B+RM-88-O-B , Viessman 5211/5213/5217(S88) , DR4018 , Boosters 4017 & LDT DB-2 ,
Arduino Uno. Loks Marklin/Roco/Mehano/L.S.

vyncky

Bedankt voor de leuke reacties! Op naar het volgende project  ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

vyncky

Citaat van: vyncky op 26 april 2021, 22:12:06 PM
Op naar het volgende project  ;)


En dat is een Brössel type 553. Een aantal jaar geleden had ik een 3D geprinte kap gekocht bij PB -messingmodelbouw van de grote Brössel.
Het idee was om zelf een aandrijving te maken met een C1 aandrijving van Halling.  De kap was al enige tijd gespoten, maar door andere prioriteiten is deze in de kast beland. Tijd om deze af te werken.

De foto's zijn snel met de GSM genomen, dus niet van goede kwaliteit:

foto van de kap:


De eerste versie van de aandrijving uit plasticcard is al snel verbannen naar de vuilbak. Het doel was de electronica en motor volledig uit het zicht te krijgen.



Een nieuw chassis werd in 3D getekend en na wat testen met de eigen printer toch maar besloten om ze bij Shapeways laten printen.



Gisteren de onderdelen ontvangen, en de onderdelen even uitgelegd waaruit de aandrijving gaat bestaan




Tijdens de schilderwerken van de onderdelen hebben we de binnenverlichting alvast gemaakt


Als de schilderwerken gedaan zijn kunnen we verder...

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)