Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Station Heide

Gestart door vyncky, 26 september 2013, 20:47:14 PM

vyncky

De overweg heeft zijn sluitbomen gekregen. Hoe en wat kan je lezen in ons geliefd blad.
Het was moeilijk om te zwijgen, maar nu nummer 173 verschenen is kan laten zien wat aan die kant werd gedaan.

De bodem heeft een basislaag groen gekregen. Eerst woodlandturf en nadien korte vezeltjes met de grasstok.



De tuin van de grasstok komt later aan bod. (als het 'tuinhuisje' klaar is)


Nog even de andere kant van de bareel.


Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

doomslu

Interessant artikel, Yannick. Ik wist het natuurlijk ook al.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

eddy

Ha,ikke ook. :-X
goe artikel Yannick.

groeten Eddy

eric

Ik had dat precies ook al eens eerder gezien.  ;)

Herwig

#334
Erg mooi retro.
Men verwacht nog juist een bord op een paaltje met een wegwijzer:     " Café op den Hoek - Bij Sandy "    (de grootmoeder dan ...)

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Dat ziet er prima uit, man  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DFS


vyncky

Bedankt allen!

Ondertussen is het weer een tijdje geleden dat ik wat postte.
Ik heb wat liggen sukkelen met de wisselaandrijvingen (ratelende servo's), maar dat probleem is ondertussen opgelost.

Tijdens het herstellen van een medische ingreep, heb ik vanmiddag wat zin en moed gehad om aan de keukentafel aan het "Hotel de la station" te bouwen:



Of toch een stuk er van... een deel valt immers van de modulebak...



Ik ben voor de verdere bouw op zoek naar een geschikt dak:



Het betreft het gebouw rechts (de foto is de andere zijkant van het gebouw, genomen richting station). Het dak bestaat uit diagonale leien.

Iemand die een goed ogend alternatief heeft? in plaats van de gekraste klassieke styreenplaten van bvb auhagen?

alvast bedankt

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

755philippe

Hallo,
Als ik mij niet vergis heeft Noch zelfklevende leien in zijn gamma welke je kunt kleven op een gemaakt dak in plasticard.
De leien kunt je snijden met een schaar of scalpel. Het is ook zeer soepel en heeft een hoge kleefkracht. Weet wel niet of ze diagonale leien hebben .
Hopelijk ben je hier wat mee. Wel goed bezig hoor.

Mvg

755philippe

SuSke

Leien imiteren met papiertjes.
Is een helse job, maar therapeutisch en gegarandeerd een mooi resultaat.

ofwel iets in die aard  ;) 8) ::)

20171011_001319 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

vyncky

Citaat van: 755philippe op 18 december 2017, 19:23:53 PM
Hallo,
Als ik mij niet vergis heeft Noch zelfklevende leien in zijn gamma welke je kunt kleven op een gemaakt dak in plasticard.
De leien kunt je snijden met een schaar of scalpel. Het is ook zeer soepel en heeft een hoge kleefkracht. Weet wel niet of ze diagonale leien hebben .
Hopelijk ben je hier wat mee. Wel goed bezig hoor.

Noch heeft inderdaad diagonale leien in het gamma, nu ik hoop niet dat het van die folie is zoals die straten destijds, want die vergaat na een tijdje. Hopelijk heeft de modelbouwwinkel dat in het gamma om eens te bekijken... Anders wordt het wachten tot een volgende beurs.

Citaat van: SuSke op 18 december 2017, 19:44:59 PM
Leien imiteren met papiertjes.
Is een helse job, maar therapeutisch en gegarandeerd een mooi resultaat


Ik heb hier ook al aan het denken geweest... Maar dan wel iets beter onderhouden :D .
Welk materiaal en dikte heb je hiervoor gebruikt?

thx!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

SuSke

Citaat van: vyncky op 18 december 2017, 20:57:03 PM
...Ik heb hier ook al aan het denken geweest... Maar dan wel iets beter onderhouden :D .
Welk materiaal en dikte heb je hiervoor gebruikt?

thx!

Yannick

Gewoon 80g papier, geschilderd en in stukjes gesneden. geplaatst met secondenlijm en daarna de nodige dry-brushes er over.

Voor een onderhouden dak moet je ze inderdaad wel iets verzorgder neerleggen  ;) ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

vyncky

Voor iedereen Prettige Feestdagen gewenst!



Door een defecte stoprtein te Wildert, reed de Beneluxtrein 186 001 op het tegenspoor naar Antwerpen-Centraal.
Om de gestrande reizigers niet in de kou te laten staan reed de Beneluxtrein uitzonderlijk als stoptrein tussen Essen en Antwerpen. Kalmthout, 10/12/2017

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

vyncky

Ondertussen nog wat verder gedaan aan het hotel.

Na twijfelen en proberen, toch maar besloten om de leien van Auhagen te gebruiken.
Ze liggen met de punt naar beneden, en dat maakt het bouwen van een mooi dak moeilijk. Om de leien zo "gelijk" mogelijk te snijden.
Misschien dat ik het ooit nog eens wijzig, maar momenteel heb ik nog genoeg dingen op de werkbank liggen.





De dakgoot werd ook gemaakt.



Goed laten drogen, en dan kan het geheel geschilderd worden (na het aanbrengen van de nokken natuurlijk ;) )

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)