Station Heide

Gestart door vyncky, 26 september 2013, 20:47:14 PM

Peter

Prachtig gedaan. Ik blijf dit verder volgen.
Waar heb je die laadmal gevonden?
Met vriendelijke groeten
Peter

vyncky

Bedankt Peter,

De laadmal en weegbrug zijn een bouwkits van Paul Bellon. Het artikelnummer vindt ik niet direct terug. Best eens mailen ;-)

Ik heb wel van de laadmal de bijgeleverde haakjes niet gebruikt, Die waren iets te fijn. Messingdraad van 0,3mm ging wat beter ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

stoomlokje

Citaat van: vyncky op 14 mei 2017, 11:17:20 AM
Gisteren bezig geweest met het plaatsen van zo'n 40 meter afscherming.

Ik had er reeds geplaatst aan de kritieke punten (wisselstraten), maar ik had niet verwacht dat er een lok met lage snelheid op een bocht met straal van 600m uit de bocht ging en de grond op ging. Terwijl de overige er meerdere malen  vlekkeloos doorreden aan hoge snelheid.

Om dit in de toekomst te voorkomen heb ik toch maar voor een  "lelijke" maar effectieve oplossing gekozen!



rest nog:
- een kleine halve baan te voorzien van afscherming (profielen waren op)
- een oplossing zoeken voor de sporen tegen de muur. Er is ruimte dat een trein naar beneden kan vallen, maar ik kan er met geen vijs of nietmachine aan om de afscherming te plaatsen...


Als afwisseling strak misschien nog wat frullen met kleinere details!

Yannick

Yannick,

Ik heb voor dat probleem van die achterzijde , dunne triplex ( 2,5 mm ) gebruikt (dunne MDF is ook goed ).
stroken op breedte zagen , een streep houtlijm erop en dan achteraan plaatsen en opspannen met wat houtafval ( tripex of dergelijke ) tussen de lat en de muur , tot de lijm droog is , dit werkt perfect.

Grtjs,
Saskia

OlivierV

De laadmal zit netjes in mekaar Yannick, veel netter dan die van mij, misschien wel begrijpelijk daar het mijn eerste messing knutselwerk was.  ::)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

vyncky

#304
Door de photobucket perikkelen heb ik de foto's die nog niet op de eigen webruimte verplaatst
Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

vyncky

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

vyncky

Saskia,
Bedankt voor de tip. ik heb de kunststofstroken ondertussen gelijmd, en met sergeanten (lijmklemmen) aangespannen. Het probleem was al opgelost  ;)

@ Olivier, gewoon blijven oefenen. De laadmal vond ik nu ook niet het gemakkelijkste kitje om te solderen.  ;)

Dit weekend werd er nog wat aan de baan gewerkt.

De bascule werd geplaatst.


De Jules kan nu wagonnetjes gaan wegen  ;)

Het hoofdspoor werd van ballast voorzien, en de cul de sac kant Kalmthout (station) werd aangelegd. Enkele overzichtsfoto's:



Zicht vanop het perron:


(even de rommel opgeruimd met photoshop


Na het drogen:

geeft dit volgend beeld:



Tot de volgende

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Herwig

Mooi...
Komt er ergens langs de lijn ook een klein Stappers of ander H0-vennetje , inclusief riet  ?   
Wat misschien origineel zou zijn, esthetisch verantwoord of niet:   een afgebrand stuk grond met zwarte stronken  +  nieuwe groene struiken ...

eric

Citaat van: Herwig op 18 juli 2017, 10:04:46 AM
Mooi...
Komt er ergens langs de lijn ook een klein Stappers of ander H0-vennetje , inclusief riet  ?   
Wat misschien origineel zou zijn, esthetisch verantwoord of niet:   een afgebrand stuk grond met zwarte stronken  +  nieuwe groene struiken ...

Prima idee  ;)
Maar dan moet hij kasteel "Boterberg" ook bouwen  :D

Herwig

#309
En dan zou hij meteen ook   Annemieke & Rozemieke  +  de brug  +  de Turfvaart   in H0 moeten inplannen ...

RD25

Citaat van: vyncky op 17 juli 2017, 23:33:47 PM
(...)
De bascule werd geplaatst.


De Jules kan nu wagonnetjes gaan wegen  ;)
(...)
Yannick

atmosfeer, atmosfeer, proficiat,  bedankt voor de herinneringen   ::)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Gerolf

Weeral toffe vorderingen, Yannick  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

vyncky

Bedankt voor de leuke reacties.

Citaat van: Herwig op 18 juli 2017, 10:04:46 AM
Mooi...
Komt er ergens langs de lijn ook een klein Stappers of ander H0-vennetje , inclusief riet  ?   
Wat misschien origineel zou zijn, esthetisch verantwoord of niet:   een afgebrand stuk grond met zwarte stronken  +  nieuwe groene struiken ...

Een vennetje is geen slecht idee.
De zwarte  afgebrande "heide" is wel origineel, maar ik zie het nogniet direct in het geheel passen. Nog ééns over nadenken. met stoomtreinen kan dit altijd wel...  ;)


Citaat van: Herwig op 18 juli 2017, 13:02:09 PM
En dan zou hij meteen ook   Annemieke & Rozemieke  +  de brug  +  de Turfvaart   in H0 moeten inplannen ...

Het Annemieke en  Rozemieke, het  kasteel "De Boterbergen" en de turfvaart ligt een beetje te ver om na te bootsen. En die brug, die was er in mijn tijd nog niet ... wel een overweg, met een gelijkaardige routehuis.




Na wat strooien komt nu terug het denkwerk. Binnenkort staat dit op het programma:
- De aandrijving voor de armseinen verbeteren.
- De servo-wisselaandrijvingen verbeteren.
- De eerste stappen zetten met het automatisch rijden met koploper.

Genoeg bezigheid dus. De ideeën zijn er, nu ze in de praktijk omzetten.

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Herwig

Nu zijn er misschien wel sommigen die denken dat die twee pronte, langgerokte, madammen rechts op de foto
Anne- en Rozemieke      waren .

Dit zijn weer chique antieke foto's:    kasseiën zoals op de Bredabaan, maar daar liep er dan een boerentram-spoor naast...

Vraag:  er zou ooit een lokale   industriëel/kasteelheer   optimistische plannen gemaakt hebben om van uw lijn 12 een aftakking te maken naar Wuustwezel-Sterbos.
De naam   "Het Routje"   zou hier naar verwijzen.    'k Heb dit ooit gelezen in een boekje over de wijk  "Sterbos".
Heb je hier toevallig ooit van gehoord of is dit verhaal pure fantasie ?

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'