Wie heeft ervaring met de nieuwe centrale Z21 van Roco

Gestart door Snobby Crash, 26 september 2013, 09:04:51 AM

Snobby Crash

Hallo,

zoals de titel het al zegt, denk ik eraan een centrale te kopen Z21 van Roco. Ik heb een iPad en iPhone, dus kan
met twee tegelijkertijd het digitaal rijden besturen.

Maar heeft er reeds iemand ervaring met deze centrale ?

Graag jullie voor - nadelen - opmerkingen enz...???

Alvast bedankt

Geert

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ceuleer

Ik heb de topic die Luc hier plaatste nog eens bekeken, het laatste bericht is van 26 maart.
Daar zijn we niks mee, ondertussen zijn er nog updates geweest van de Z21.
Misschien is er wel iemand die er zijn volledig digitale baan mee bestuurd.
Een ecos zal wel meer kunnen, daar twijfel ik niet aan, maar wat kan een Z21 ondertussen wel ?
Kan je wissels en seinen sturen, kan je volgen waar de treinen zich bevinden, werken alle functies van een sound versie, hoeveel treinen kan je tegelijk bedienen ? Wat heb je nog extra nodig van hardware om al deze functies te kunnen gebruiken ?

Grz,
Gunter

INFO

Ja hoor die iemand is er best wel.


Ik stuur mijn baan met de Z21 en Koploper via het LocoNet.
Gebruik voor de terug bezetmelding melders via het Loconet.

Je kunt er 119 treinen  te gelijk mee laten rijden en aansturen.
Maar een mens kan er maar eentje tegelijk.

Je hebt 2048 wisseladressen tot je beschikking dus daar kun je best wel een wissel en een sein mee aansturen.

Via het besturings programma kun je treinen volgen. De Z21 kan dat zelf niet, heeft daar geen informatie voor beschikbaar, maar dat is niet anders dan bij alle andere centrales, die kunnen dat ook niet zonder extra hardware.

De Z21 kan 28 functies van de DCC locdecoder bedienen ruim voldoende voor de sounddecoders.

Extra hardware of die nodig is hangt af wat je er verder mee wil.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

doomslu

Als ik het goed begrijp Wim, is deze centrale ondertussen in de goede richting geëvolueerd?
Bij aanvang was je erg kritisch (terecht, ongetwijfeld).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Citaat van: doomslu op 27 september 2013, 08:55:36 AM
Bij aanvang was je erg kritisch (terecht, ongetwijfeld).

Dacht ik ook, vandaar dat ik een beetje verwondert ben dat Wim als eerste met ervaring reageert.  :)

Maar ik ben ook blij want dat betekent meteen ook dat de Z21 van een kleine centrale tot iets goed uitgegroeid is en zeker de concurrentie kan aangaan met de Ecos, Locmaus, Intellibox, Central Station, enz...


Heb je trouwens echt een I-phone of I-Pad (of iets gelijkaardig) nodig om met deze centrale te werken of kan een gewone computer hier ook mee overweg?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

INFO

Een aaifoon of een aaipad is niet perse nodig, je kunt hem op verschillende andere manieren bedienen.

Via de PC en Lan
Via de PC en LocoNet
Via de PC en xPressnet.

Met een Multi-Maus
Met een LH100
Met een IB-Basic als slave
Met de intellibox als Slave.
Met een IB-Control

En met alles wat ik niet noem maar waar ht wel me kan.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

argilla

   


       Voor de Jurgen

alleen die snifferbus dat begrijp ik niet goed

Z21 Control Made Easy Z21 APP Z21 Z21 Connections






Price: £299 




Z21: Model Railway Control Made Easy
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Jurgen

Ok, duidelijker kan denk ik niet meer. Bedankt Wim en Marc.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Snobby Crash

Thanks iedereen voor de info, zodra mijn spaarpotje het toelaat ga ik me deze centrale aanschaffen.

Ben nu bezig met een oude Zimo centrale aan de praat te krijgen... Had een zesaderige verbindingskabel laten maken in een electronicashop voor een paar euro, maar ben gisteren tot de conclusie gekomen dat de aders gedraaid moeten zitten, deze morgen omgesoldeert, en heb nu al leven in de hand-controller, wel met de foutmelding dat er kortsluiting is op het hoofdspoor, terwijl er nog helemaal geen spoor is aangesloten....

Allee, ik ga nog maar wat verder zoeken...

Geert