Ook ik wil mij graag voorstellen

Gestart door Catje, 24 september 2013, 12:18:48 PM

Catje

Goede middag allemaal,
Mijn naam is Willy Quaaden, 51 jaar en woonachtig in Maastricht en zoals vele nieuwe mensen hier op dit mooie forum wil ik mij graag aan u voorstellen.
Na lang gestopt te zijn met de mooie hobby modeltreinen, heb ik besloten nu ik er weer de tijd voor heb om opnieuw te gaan beginnen.
Een verhuizing welke voor mijn werk noodzakelijk was maakte een eind aan mijn hobby, wel altijd de interesse in deze mooie hobby blijven houden.
Sinds mijn jeugd tot 15 jaar geleden heb ik een modeltreinbaan van marklin met de m-rails gehad.
Mijn baan destijds had een grootte van 3,5 x 8 meter.


Na ziekte helaas afgekeurd, maar dat bood mij wel de gelegenheid om weer met deze hobby te beginnen
Ben in Aken  (D) bij de treinenzaak Hunerbein gaan kijken, en heb daar ook een digitaal startset ( ( Marklin 29240 Nebenbahn) aangeschaft, en voorzien van  C-rails.
Vanwaar Duitsland zult u misschien denken, voor mij is Aken slechts 25 km.

Verder wist ik bij de herstart geen ander adres in de regio Maastricht waar er modeltreinen van het merk Marklin worden verkocht.
De ruimte die ik heb om een treinbaan te kunnen bouwen biedt mij plaats om een kleine baan te bouwen.
Deze baan waar ik nu aan begonnen ben heeft een afmeting van 3,20 m x 1,40 m.
Niet groot, maar voor mij geeft het toch voldoening.
Aangezien ik mijn oude locs ook wilde behouden, heb ik dan ook besloten om mijn baan te voorzien van de oude transformator en de wisselbediening analoog te houden.
Zo heb ik dan ook de keuze tussen digitaal te rijden of analoog.

Ik hoop op dit forum dan ook veel te mogen leren, en een plezierige tijd te hebben.

Groeten,
Willy

Gerolf

Welkom op ons forum, Willy  8)
Een herstarter ... altijd leuk  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Welkom hier, Willy !
Veel plezier met het terug oppikken van de hobby !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

dani

Welkom op het forum, Willy, en Welkom Terug in de prachtige hobby.
De oudere treinen kan je inderdaad laten zoals ze zijn en de baan even analoog van stoom voorzien, of je kan ze gaan digitaliseren.
Waar je wel moet even mee opletten is dat je NOOIT teglijkertijd de  MS2 en de analoge transfo op de sporen aansluit, dat leidt onherroepelijk vroeg of laat (eerder vroeg) tot brokken aan de MS.

Je hebt er een fijne set uit gekozen, veel plezier er mee, en als je vragen hebt, vuur ze maar af.
Als je verhalen wil delen, laat maar komen en als je foto's wil laten zien zullen we die met open armen ontvangen.

Dani
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Jo Heuschkiel

Welkom plaatsgenoot !
Ikzelf ben een "lezer" en geen "schrijver".
Ik lees en leer hier veel van de gevorderden op dit uitstekend forum.
Jo Heuschkiel
IB-II; H0 & 2-rail
TrainController Gold

Kautenbach

welkom, en Huenerbein in aken is wel een goedbegrip, dus logisch hoor, zeker vanuit Maastricht. Veel plezier hier.

T03

"I have a train riding in my brain"

Jefftrack

Welkom en veel plezier op het forum...

Jeffrey

Metpetergaathetbeter

Willy,

hier al een tijdje actief en ondertss weet je al dat het hier tof vertoeven is !

Groeten Peter ;)

Val-Rikard

Welkom Willy, altijd leuk als je een oude liefde opnieuw opstart.

Snobby Crash

Ook via mij een hartelijke welkom...

Als herintreder, net zoals ikzelf, ga je hier heel wat bijleren !

Geert

Catje

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 oktober 2013, 10:39:02 AM
Willy,

hier al een tijdje actief en ondertss weet je al dat het hier tof vertoeven is !

Groeten Peter ;)

Jawel Peter,
Heb al mogen ervaren, dat het hier heel fijn vertoeven is ;D
en een heel gezellige boel 8)
groeten,
Willy