half relief Belgische gevels in H0 en N

Gestart door Dirky, 22 september 2013, 18:17:46 PM

Dirky





gevels zijn geverfd en bij de kleine versie zit het glas er in...


ERVIN


GVL


Stieven76


Cord

Heb misschien wat later ingeschakeld, maar wat voor materiaal is het, een soort architectenkarton? De structuur op de muren ziet er fraai uit en die raamkozijnen zijn eventueel nog te superen met extra latjes.
Gaat dit spul in de handel?
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Dirky

Bedankt!

Het is gewoon karton Wim. De structuur is met de laser gegraveerd, een techniek die Paul duidelijk meester is.

Nu, op schaal N zijn de horizontale latjes van het raam amper 0,3mm breed. Als er nog latjes bijmoeten mogen die maximum 0,5mm breed zijn en da's niet meteen gemakkelijk handelbaar. Bij de H0 versie komen er zeker latjes bij.

Gaat het spul in de handel? Als ik de prijs binnen redelijke perken kan houden: Ja!
Er liggen een 10-tal ontwerpjes te wachten op het resultaat van dit experiment. Voor N wordt dat een kleine halve meter gevels... :)


mdvholland

Citaat van: Dirky op 24 september 2013, 20:46:55 PM
@ Pieter,

Als N goed lukt zou ik Z wel eens durven proberen... Grote afzetmarkt hoef ik (voorlopig) niet. Blijft een bijberoep waarbij de "fun-factor" nog steeds primeert.


Ook ik houd me aanbevolen voor de Z versie   :)

groet,
Matthijs

Michiel

Wel Dirk, indien je de prijs binnen de perken kan houden, dan ben ik alvast afnemer van een kleine halve meter gevel. Ik vind, wat je hier toont, erg goed ogen en volledig passen binnen het concept en beeld van mijn baan in opbouw.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Cord

Op de foto's is voor mij lastig te beoordelen of het nou schaal N is of H0. Juist in een topic waar meerdere schalen door elkaar lopen is het misschien een idee om de schaal onder of bij de foto te zetten.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing