Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw favoriete niet Belg....

Gestart door dani, 20 september 2013, 12:14:13 PM

PietB

Ik ben het helemaal met Erwin eens.

Dit zijn de aller mooiste loc's die er ooit hebben rondgereden en er rijden er nog een paar, bij particuliere vervoerders.
Zelf heb ik er ook een, een Märklin 3055 (NS1212)

Mijn liefste wens is om er nog een berlijnsblauwe bij te hebben.

grt Piet.

LocoRob

Greetz,
Robby

doomslu

Ik vind het best leuk, zo'n draadje.
Het bewijst nog maar eens dat smaken verschillen (en gelukkig maar).
Blijkbaar hebben we ieder een voorliefde voor de meest afgrijselijke locs, als je dat als buitenstander bekijkt. Daarmee bedoel ik, als je er geen affiniteit mee hebt dan zie je de dingen vaak 'neutraler'.
Doe maar verder hoor, mannen.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Als er 1 locomotief is dat ons type 10 naar de kroon kan steken, dan is het deze Beierse S3/6. Een tijdgenood, misschien niet zo krachtig, maar wel dubbel zo sierlijk. Een van de mooiste stomers ooit gebouwd, vind ik. (En het leuke is, dat 3 van deze majesteiten bij onze Belgische Staatspoorwegen in dienst waren, dus toch een beetje Belgisch)

( foto: vindobona1966 )
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Huugooke

Opgelet! Dit is voer voor psychologen, zoiets als de Rorschach test. ;D
Enfin, mijn favoriet is ook de Santa Fe "Warbonnet". Als kind droomde ik al er van om er mee door Amerika te reizen.

http://www.youtube.com/watch?v=wNgNmlCsPxE

en op de 2de plaats natuurlijk de "Big Boy"!

http://www.youtube.com/watch?v=x8f9VFlNyDQ

Chrisrail

#20
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Peter

#21
Mooiste E-lok de E10 in de kleuren van de Rheingold
Trouwens heel deze trein is mijn favoriet.
In het groot



En als model op mijn baan

Met vriendelijke groeten
Peter


Rangeerduivel

Citaat van: Michiel op 21 september 2013, 09:33:44 AM
Als er 1 locomotief is dat ons type 10 naar de kroon kan steken, dan is het deze Beierse S3/6. Een tijdgenood, misschien niet zo krachtig, maar wel dubbel zo sierlijk. Een van de mooiste stomers ooit gebouwd, vind ik. (En het leuke is, dat 3 van deze majesteiten bij onze Belgische Staatspoorwegen in dienst waren, dus toch een beetje Belgisch)

( foto: vindobona1966 )

Helemaal mee eens,daarom noemt men ze ook "De Wurttembergse schone" hé,Michiel!

Peter

#24
Zoals zovelen ben je op het verkeerde been gezet. :)

De Bayrische S 3/6 is niet de Württemberger C. Ze hebben enkel de asindeling 2C1 gemeen.
De Württemberger C is uiterlijk heel anders  (veel mooier volgens mij, maar het is dan ook een Schwarzwald lok)
Ter info: Zowel Baden als Württember  liggen gedeeltelijk in het Schwarzwald, en waren vroeger aparte länder.
Na de oorlog werden zij beiden samen verenigd in de Duitse deelstaat  Baden-Württemberg

http://www.die-schoene-wuerttembergerin.de/4579.html
Met vriendelijke groeten
Peter

railtravelmanager

 :) momenteel Nohabs, daar heb ik toch al enkele modellen van



met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

D_Loc

Citaat van: doomslu op 20 september 2013, 21:45:23 PM
Citaat van: D_Loc op 20 september 2013, 21:30:46 PM
Voor mij uiteraard ook de CFL 1800 (foto zie post van Luc) en als er nog een specifiek nummer gekozen moet worden, wordt het de 1818.
De 1818... zei Dirk Achtien.  ;D

Ik heb het meer voor de 1815 en 1817 omdat ik daar heb mogen mee meerijden.  ;)
Yep ;D
Op plaats 2 van de nummers staat bij mij overigens ook de 1815, die is immers gedoopt als Kautenbach (de plaats waar ik mij op dit moment bevind).
Dat meerijden in een 1800 moet ik ook nog eens proberen te regelen...
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Frank_N

#27
De S3/6... helemaal mijn feestje 8) ;)
En de Zwitserse RE6/6 :P goed voor veel waanzinnige pk's ;)

Hoewel de electrische Duitse BR103 en de Engelse Deltic-diesel ook niet te versmaden zijn.
Groet van Frank

OlivierV

#28
Als ik dan echt moet kiezen

Ofwel de Deense MY1100 in bruinpaarse schildering met kroontje op de neus of is het MY1000?

Foto van het www

Ofwel de Luxemburgse reeks 1600, wat eigenlijk zowat hetzelfde is als die Deense, toch qua vormgeving (als we niet te veel in detail gaan).

1604 gently boiling its passengers. by Marra Man, on Flickr

Verder zijn er nog wel locs (stoom, diesel en elektrisch) die ik mooi vind maar ik probeer het een beetje bij een model te houden als ik echt moet kiezen.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ACFI

hallo,

eens wat minder bekende joekels, de Southern Pacific Cab Forwards. Voor op de lijnen door en over de Sierra Nevada.



dentis