Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw favoriete niet Belg....

Gestart door dani, 20 september 2013, 12:14:13 PM

DFS

Ja die cab forward is een schoon machien!
Als UP fan zou ik makkelijk voor de Big Boy kunnen gaan maar vind eerlijk gezegd de
challenger iets verfijnder, maar mijn favoriet is waarschijnlijk de Northern classe 4-8-4. Of zoals bij de UP genoemd FEF (four eight four) klasse. Hebben ze gehad in 3 reeksen.
FEF-1; FEF-2; FEF-3. Hoop ooit eens een betaalbare FEF-1 in model te kunnen kopen...
Niet enkel bij de UP trouwens, de 4-8-4 indeling was populair over de plas met veel prachtexemplaren.
Heb ook een zwak voor de 'union pacific type' 4-12-2 .
Sorry geen foto's ben tussendoor bezig aan het typen op de gsm....  ;D

Davy

Sven, bij Brasstrains.com stond een FEF 1 tekoop voor 850dollar. Dit was wel een schoon stomer'ke :) mooie tender erachter.
Is trouwens te zien op de dvd van "Big boys en Challengers"
Heb je toevallig een foto van je favoriet "de Northern 484"

DFS

Ja Davy, er zijn inderdaad mooie messing modellen van de FEF1, en in tegenstelling tot de FEF2 en FEF3 heeft hij nog een Vanderblit tender. (De 2 en de 3 zijn uitgerust met de 'centepede' tender) Die Vanderblit tenders van de FEF1 klasse zijn trouwens nog gerecupereerd als fuel tender voor de Big Blow turbine. en zijn dan gerestaureerd en herbouwd als water tender voor het UP classic steam programma, waar ze gebruikt worden achter de 844, Challenger en in de toekomst bij de Big Boy.

Ik was niet helemaal duidelijk in mijn vorige post. met Northern bedoel ik de algemene naam die gegeven wordt voor de 4-8-4 klasse. Mijn favoriet is toch de FEF1 en 3 bij de UP. Maar een mooie Northern 4-8-4 vind je hier :

http://www.broadway-limited.com/images/view.aspx?productId=4387

Hopelijk maakt Broadway limited ooit eens een UP FEF1 4-8-4 in Brass Hybrid...

Davy

Die foto is van een Great Northern die Broadway Limited nu uitbrengt. dit is idd ne schone stomer. Had hem eerder al bekeken op hun site.
Thanks for the information from the UP tenders ;)

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Michael

Citaat van: oebr op 17 januari 2016, 16:04:27 PM
na lang denken toch wel voor deze gekozen....

https://www.youtube.com/watch?v=JKHfSwoALYE

Red komt deze ook op jou baan te rijden, of alleen voor in de vitirine kast?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

oebr

wel Michael...


Bilder: Strukturwandel

Het stel kwam in tp IV-V effectief af en toe in oostelijk België rondhangen en maakt dus zeker
deel uit van de oebr-collectie.
Een tijdje terug nog tweedehands drie tussenrijtuigjes (Roco) kunnen scoren,
dus de bak is compleet (8 tussenrijtuigen) en braaf aan het wachten op inzet.



I
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Michael

Mooi Red weer een stukje van de verzameling compleet.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Frank_N

Gave plaatjes, Red! 8) Dat stel is ook mijn feestje 8) ;)
Maar waar zijn die geschoten, of deed je dat zelf??
Zoek het al een tijdje in N :o
Groet van Frank

oebr

Ik weet niet wie ze schoot Frank, maar het was in 1991-1993 op de Eifelroute en 'onze' lijnen 45/48.
In N bestaan die VT 11.5 wel, kijk maar eens op: http://www.modellbahnshop-lippe.com/productzoom/Fleischmann/2-2-007001-59668-0-0-0-3-3-2-0-gatt-it-p-0/productzoom.html
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

3rail

Hier ook nog zo een schoonheid.

Aangezien beelden meer zeggen als woorden. ;)











Ze is van Brawa, toch wel 1 van mijn favoriete merken. :P

Edward.

Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

SirGresley

Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Davy

De vectron MRCE van Piko

https://www.youtube.com/watch?v=YpQl1ra_dJU

Die gast denkt dat em bij nen thalys aan't rijden is zeker :)

loebaske

Toch niets speciaals....dat is bijna op elke baan het zelfde...vliegen...zijn meer race banen dan treinbanen....
Als ooit eens een stoomtrein zien vliegen, ewel ik wel, op bijna elke beurs....

OlivierV

Jawadde zeg, zo racen die vectron. Vroeter was dat normaler dat treinen zo vlogen, maar de dag van vandaag met het hele digitale gedoe kan je je locs zo mooi afregelen.

Zelfs op onze clubbaan kunnen we heel zacht en waarheidsgetrouw rijden met onze treinen, en die is analoog.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan