Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Kleurcodes T2

Gestart door chef garde, 18 september 2013, 23:00:04 PM

chef garde

Ik probeer een Rivarossi T2 om te vormen naar de laatste livrei .  Ik mankeer de juiste RAL-codes van het blauw en het rood.  Iemand suggesties??


OlivierV

#1
Rood en blauw? :D

Zou het blauw niet hetzelfde zijn als mijn blauwe of gaat het blauw van die TEN versie meer naar het Berlijns Blauw op?

edit: ooit wel uitgekomen door LS en of Jouef ...

bron: traintamarre.tassignon

Jouef
526500 van 1998 = 61 88 75-70 159-0, slaapwagen T2, blauw/rode livrei, Ep. IV, eenmalige serie van L.S. MODELS, DC (upd 02/10/2012)
       528000 van 1998 = , slaapwagen T2, blauwe NMBS/TEN livrei, eenmalige serie van L.S. MODELS (upd 02/10/2012)
       528100 van 1998 = , slaapwagen T2, blauwe livrei, CIWL, gele biezen, eenmalige serie van L.S. MODELS (upd 02/10/2012)

LS
5265 van 1998 = 61 88 75-70 159-0, Ep. IV, DC (upd 17/07/2011)

Wel redelijk onvindbaar.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

chef garde

Zoals je aanhaalt Olivier, redelijk onvindbaar.  En eens gevonden zijn ze gigantisch duur.  Daarmee dat ik eens een Rivarossi wil omspuiten.

Huugooke

Ik kan het niet direct meer vinden, maar er bestaat een App die een kleur (op foto?) kan "ontleden"

Metpetergaathetbeter

ik vrees voor  jou dat dit blauw toch veel verschillend is van het TEN-blauw, jij met de relaties in de NMBS misschien eens informeren in één of andere werkplaats van de NMBS

OFwel  hier eens zoeken of dezelfde vraag stellen : http://www.hgbtf.net/index.php?sid=b445fed574e075482cf5f46897e7c343 (hier zitten wel erg goed ingelichte fervente spoorenthousiasten !)

Groeten Peter ;)

chef garde

Intussen 2 verfjes gevonden.

Blauw: RAL 5013 waarvoor Revell 36350 (Lufthansablau) gebruikt wordt.
Rood: RAL 3020 waarvoor Vallejo Model Color 909 gebruikt wordt.

Foto's volgen!

Metpetergaathetbeter

wouter, en decals ?

Groeten Peter ;)

chef garde

Het zijn afwrijfdecals van Kleinspoor geworden.  Enkel voor het rijtuignummer moet ik nog een oplossing vinden.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: chef garde op 19 oktober 2013, 19:31:31 PM
Het zijn afwrijfdecals van Kleinspoor geworden.  Enkel voor het rijtuignummer moet ik nog een oplossing vinden.

dat doorstreept getal boven de assen ?

Groeten Peter ;)

PS ik dacht U eens te zien tijdens onze opendeurdag met thema dat u nauw aan het hart ligt !

chef garde

Helaas wat tijdsgebrek Peter, om beurzen en opendeurs mee te maken.  Jullie thema ligt mij idd nauw aan het hart.

Wat de afwrijfdecals betreft heb ik er 2 gekocht.  Namelijk ééntje van een MU (ex NMBS) die door de NS werd opgekocht en ook een setje van onze Belgisch Resto rijtuig (ex-sncf).  Ik bekijk wat de mogelijkheden zijn.  Met het rijtuignummer bedoelde ik ook het 12-cijferig nummer. 

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 oktober 2013, 19:36:09 PM
Citaat van: chef garde op 19 oktober 2013, 19:31:31 PM
Het zijn afwrijfdecals van Kleinspoor geworden.  Enkel voor het rijtuignummer moet ik nog een oplossing vinden.

dat doorstreept getal boven de assen ?

Groeten Peter ;)

PS ik dacht U eens te zien tijdens onze opendeurdag met thema dat u nauw aan het hart ligt !
Dan zouden we wel extra Duvel moeten ingeslagen hebben. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

broer van U ?  ;D

Groeten Peter ;)


Metpetergaathetbeter

pb messing had in het verleden decals voor M4'en, een beetje puzzelen misschien ?
Groeten Peter ;)

chef garde


chef garde

Kleine stand van zaken:

Als basis werd de Rivarossi T2 gebruikt:



Deze werd ontdaan van interieur, bogies, toeters en bellen en kreeg een mooi grondlaagje, gevolgd door een laagje rood.  Ik heb meteen de ganse kast rood gespoten en vervolgens onderaan een band afgetapet.  Het blauw dat er nadien opkomt dekt veel beter op een rode onderlaag.



Laagje blauw gespoten en Tamiya-strip onderaan verwijderd:



En nu onlangs tot de vaststelling gekomen dat ik mijn huiswerk maar half en ook te rap gemaakt heb.  Na het omspuiten bekeek ik enkele foto's van het echte rijtuig en merkte ik op dat één van de twee wc-raampjes dient dichtgeplakt te worden aan de kant van de compartimenten (dit zie je ook aan de foto helemaal in het begin van dit draadje) en een ander raampje aan de kant van de gang dient verplaatst te worden.



Einde verhaal tot nu toe.  De rode band onderaan is weer afgetapet, het raampje zit dicht, aan het 2de raampje wordt gewerkt.  In de nabije toekomst passeert de airbrush nogmaals met een laagje blauwe verf.