Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Marklin Exploded Views

Gestart door dani, 18 september 2013, 09:40:32 AM

dani

Ik kwam vanmorgen nog een leuke link tegen : 

http://www.modelbaan.ath.cx/pdf_s/Marklin/ET539H0.PDF

Een "naslagwerk" van ruim 780 pagina's  met de "exploded views" en de "ersatzteileliste" voor Märklin .
Dit zou wel eens handig kunnen zijn.

Ik kreeg ook al eens een link van Piet (Bossie), dus wie weet is dit een leuke aanvulling er bij.



PS *EDIT*  : ik weet niet of dit vrij van copyright is, dus indien het ongepaste content is, mogen de mods het gerust verwijderen....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Jij plaatst alleen maar een link naar een website, daar is nooit iets mis mee.

Het is blijkbaar wel iets uit 1998, dus alles wat erna geproduceerd werd zal je niet terugvinden in de lijst.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dani

#2
ja, dat klopt, het zijn inderdaad al vrij "oude" gegevens, maar aangezien die Märklin  spullen jaaaaaaren mee gaan  is dat toch altijd goed om bij de hand te hebben.

Wat de link betreft....    ben ik niet helemaal zeker.   Ik plaats inderdaad een "link" maar dan wel naar een specifiek pdf document op een website.  Vandaar mijn twijfels.

Zoniet met ik linken als volgt :

http://www.modelbaan.ath.cx/pdf_s/Marklin/

of

http://www.modelbaan.ath.cx




en dan..........    Oopsie... dan kom ik tercht bij "Polderdam" , dat doet me denken aan  Piet  (die ik hogerop al vermeldde..)

Dus eigenlijk een soort van "dubbelpost", waarvoor excuses.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Klopt Dani, www.modelbaan.ath.cx is inderdaad mijn site.
En die Explodedviews zijn antieke tekeningen uit de oudheid.
Alle moderne spullen van Märklin zijn op hun site te vinden.

grt Piet.

dani

dus bij deze "assume" ik dat de site-eigenaar geen bezwaar heeft dat ik even de link plaatste.  :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Citaat van: bossie op 18 september 2013, 15:17:48 PM
Klopt Dani, www.modelbaan.ath.cx is inderdaad mijn site.
En die Explodedviews zijn antieke tekeningen uit de oudheid.
Alle moderne spullen van Märklin zijn op hun site te vinden.

grt Piet.


Toch is er een periode van 2 jaar die ontbreekt hoor. Op de Märklin site staan alleen de modellen vanaf het jaar 2000/2001.
Maar het is wel een handig document voor zij die op zoek zijn naar oudere explosies.
Zelf ben ik dan wel altijd voorzichtig genoeg geweest en heb ik echt alle documenten van mijn locs bijgehouden, maar ik veronderstel dat niet iedereen zo zorgvuldig geweest is.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dani

bij sommige tweedehands lokomotieven (vooral dan de oudere waarvan meestal ook de OVP ontbreekt)  is geen papiertje meer te bespeuren, dan is dit handig.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Citaat van: Jurgen op 18 september 2013, 15:25:33 PM
Toch is er een periode van 2 jaar die ontbreekt hoor. Op de Märklin site staan alleen de modellen vanaf het jaar 2000/2001.
Ja maar wat ik niet heb kan ik ook niet aanbieden Jurgen?
Ik wacht er dan maar op dat er hobbyisten zijn die hun papiertjes op de scanner leggen en het bestandje aan mij opsturen.
Meer kan ik ook niet doen.  :-\

grt Piet.

bellejt

op de site van Riny metsers staan en ook nog eens 261.Ik heb de CD's als download gevonden en dat is makkelijk want daar staan ook draaischijven enzoverder op.

Jurgen

Citaat van: bossie op 18 september 2013, 18:36:00 PM
Citaat van: Jurgen op 18 september 2013, 15:25:33 PM
Toch is er een periode van 2 jaar die ontbreekt hoor. Op de Märklin site staan alleen de modellen vanaf het jaar 2000/2001.
Ja maar wat ik niet heb kan ik ook niet aanbieden Jurgen?
Ik wacht er dan maar op dat er hobbyisten zijn die hun papiertjes op de scanner leggen en het bestandje aan mij opsturen.
Meer kan ik ook niet doen.  :-\

grt Piet.

Zo bedoelde ik het niet Piet, ik wou iedereen er alleen maar attent op maken dat er toch nog een deel ontbreekt. Daar kan jij inderdaad niets aan doen.  :D ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PietB

Citaat van: Jurgen op 18 september 2013, 18:50:21 PM
Zo bedoelde ik het niet Piet, ik wou iedereen er alleen maar attent op maken dat er toch nog een deel ontbreekt. Daar kan jij inderdaad niets aan doen.  :D ;)
Jurgen, ik zie het ook niet als een aanval, meer een kleine uitleg waarom de verzameling niet compleet is.
Citaat van: bellejt op 18 september 2013, 18:41:53 PM
op de site van Riny metsers staan en ook nog eens 261.
Op die site van Riny staat de zelfde verzameling (641 stuks) als op die van mij.
In het verleden deelden Riny en ik al dat soort zaken.
Of heb jij het over een ander archief?

grt Piet.

bellejt

dan zal dat wel dezelfde zijn Piet.Staat in zijn downloadsectie.

PietB

Hoi Johnny,
Ja maar Riny heeft het ook over 641 exploded views.
Waar haal jij dan die 261 vandaan?
Of hebben we het toch niet over de zelfde?
grt Piet.

bellejt

Piet , ik moet mijn bril eens opzetten want het zijn er inderdaad 641.

PietB

Citaat van: bellejt op 19 september 2013, 09:40:51 AM
Piet , ik moet mijn bril eens opzetten want het zijn er inderdaad 641.
Hahaha, wat minder wijn doet soms ook wonderen.........LOL

grt Piet.