Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

alle begin is moeilijk

Gestart door ardjoena, 17 september 2013, 18:26:50 PM

ardjoena

Aangezien ik nog weken in de plaaster lig en niet aan mijn draai of freesbank kan staan heb ik mij gewaagd aan een plastiek bouwdoos van een Br 86 op H0.
Het weatheren is nieuw voor mij , bij een " live steam " komt dat vanzelf. ;)
Nu heb ik een vraagje over de gazen ruiten. Worden die ook gespoten met een matte vernis of zijn er andere middelen om de glans weg te krijgen?
De ruitjes staan er nog niet vast in geplakt.
Ik merk ook dat het moeilijk is om de kleuren juist op de foto te krijgen. Hier lijkt het wel of hij een oranje onderstel heeft en is van de weathering onderaan weinig te zien.
Ni lachen het is mijn eerste keer dat ik zoiets in elkaar zet , t'is wel iets anders dan draaien frezen en lassen.
Dirk
 

Peter

Dirk,

Met matt vernis worden de ruiten ondoorzichbaar, zoals je kan zien mijn draadje over station Boom.
Daar werd een gedeelte van de ruiten behandeld met matvernis om zoals bij het grote voorbeeld het onderste deel van de ruiten  met matglas te imiteren
Met vriendelijke groeten
Peter

PeterC

Dirk,
Ziet er goed uit!
Welk merk van bouwdoos?
Groetjes, Peter


ardjoena

Peter
"Hobby boss " made in China , maar de passing en kwaliteit is perfect.
Dirk
 

Huugooke

Dit is eigenlijk voor de fotografie afdeling ;), maar het lijkt dat je die foto's neemt bij kunstlicht. Dat kan de kleuren in de war sturen. Probeer eens met flits.

PeterC

Dirk,

Ik was al een beetje verbaasd over het feit dat er een bouwdoos van een BR 86 in HO zou bestaan en ben eens op de site van Hobby Boss gaan zien.  Redelijk wat railmateriaal maar wel op 1/72° (HO = 1/87°).
Jammer dat die K5 niet op 1/87° is...

Groetjes, Peter


doomslu

We lachen niet Dirk, integendeel, dat ziet er méér dan behoorlijk uit.  ;)

Morgen, als het zonnetje schijnt  :o  ::) eens een fotootje maken in het daglicht. De kleuren zullen veel beter zijn. Er is duidelijk iets mis met de witbalans. In welk kleurtje heb je die loc gespoten?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Herwig

vraag:   zijn die  "Kitmaster"-locs nog iets waard heden-ten-dage?  Anders ook geschikt om verweer-truuks op te oefenen??

H..

ardjoena

Oeps , sorry Peter , ik had het nog niet gezien , inderdaad schaal 1/72 geen H0 dus. Maakt voor mij niets uit , als ik me maar kan bezighouden.

De kleuren zijn van "tamiya" ,bovenkant XF1 en onder XF7 , hetgeen ze opgeven in de bouwbeschrijving.
Morgen zonneke ?Dan ga ik mijne plaaster wa laten bruinen ;D

Dirk
 

Paulogic

Hewel... verweer uw plaaster ook eens... Het mag nadien toch weg, niet ? :)
mvg,
Paul(ogic)

Herwig

...plastieken bouwdooslocs  en  verweren...

Is het verantwoord (m'n) oude  "Kitmaster"-locs op te offeren als proefmodel om te weatheren??  (of zijn die Kitmasters heden-ten-dage te veel waard om te verprutsen met verfjes?)

Herwig..

Dirky

Nekeer checken op ebay.co.uk Herwig...
Daar staan veel kits te koop en sommige gaan weg voor zeer weinig geld. Andere dan weer voor veel geld...

Cord

Met Photoshop kun je de kleuren nog wel wat bijwerken:


Voor

Na
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

ardjoena

Inderdaad , natuurlijk licht is iets heel anders. Nu nog wachten op het zonneke. ;)
Dirk
 

Cord

Het is wèl een mooie loc... en daar gaat het om.  :)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing