Smeren,

Gestart door Peter, 16 september 2013, 15:34:46 PM

Peter

Ben er eindelijk nog eens aan begonnen mijn loks (62 stuks) aan een groot onderhoud te onderwerpen.
Door die lange hete zomer (soms boven de 30° C op mijn zolder) had ik de indruk dat van een aantal loks de olie opgedroogd of toch bijna opgedroogd was.
Tja, dat is dan weeral een heel werkje van de assen van de wielen en de motor te olien. Ook waren van twee loks een of twee antislipbandjes uir de groef gegaan en moesten ze vervangen worden.
Een goede raad als er 1 defekt is, vervang je ze best ineens allemaal op die lok.
Nu heeft Roco het wel heel leuk gemaakt door al drie keer te veranderen van bestelnummers zodat je  even bezig bent om de juiste nummer te vinden.
Dus nog een paar uurtjes en ze zijn allen gedaan. (eindelijk) en bollen de loks weer als nieuw op mijn baan. (zucht)
Als olie gebruik ik de Faller olie met fijne naald op het flesje. Werkt heel goed. Vet moet zeer zelden vernieuwd worden.
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

oops, dat lijkt me inderdaad een flinke klus om dat allemaal te doen.   En dan ook nog de wagonnen ?   Of toch maar liever niet ?
Je hebt dan naderhand natuurlijk wel lekker lopend materieel op je baan !   Veel goeie moed  , je komt er wel door !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.