Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Railnageltjes

Gestart door Huugooke, 16 september 2013, 10:23:41 AM

Jurgen

Vandaar dat ik nu een groot deel van mijn door de jaren heen verzamelde foldertjes van Märklin weg geef. Zo heb ik weer wat plaats voor een extra jaargang van MSM in mijn boekenkast.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Huugooke

Citaat van: Dirky op 18 september 2013, 15:42:58 PM
Dat zijn zo van die typische dingen die een mens wil hebben maar uiteindelijk, als ie ze dan heeft, niet weet wat ermee te doen...

Ik heb hier jarenlang allerlei stukken gehad van gecrashte Messerschmitt en Spitfire jachtvliegtuigen, achterwielen van Britse bommenwerpers,... en uiteindelijk heb ik alles weggeven omdat... ja, je er toch niets kan mee doen  ;)
Bij die nagel plakte een plaatje van dat het een kopie was van de "laatste nagel" die geslagen was bij een spoorverbinding ergens in de jaren 1800. Zo is het nu gewoon een oud stuk ijzer natuurlijk.
Voor mij is het een herinnering aan een onvergetelijke (en 99,9% zeker eenmalige)  reis.
@Dirk: De kans is inderdaad klein dat je nog ergens de rest van die vliegtuigen gaat vinden ;), maar voor die stukken is toch ook een markt?


Dirky

een markt? tja...

Ik heb hier nog twee spliksplinternieuwe Spitfire banden liggen. Ooit heb ik ze op kapaza gezet en reactie gehad van een eigenaar van zo'n beest met een bod van 25€... Rijke mensen kunnen soms raar doen, niet?

bollen neus

Citaat van: Dirky op 18 september 2013, 16:37:23 PM
een markt? tja...

Ik heb hier nog twee spliksplinternieuwe Spitfire banden liggen. Ooit heb ik ze op kapaza gezet en reactie gehad van een eigenaar van zo'n beest met een bod van 25€... Rijke mensen kunnen soms raar doen, niet?

Dirk,
Er is een markt voor zulke dingens hoor, als je iets aanbied een gouden regel is zet er een bedrag bij en bieden van af een paar euro minder dan jou gevraagde prijs zo hou je zageventjes en prutsers uit jou mail box, doe dit ook en het scheelt heel wat gezeur aan mails.Ook als er dan belangstelling voor hebt zullen het enkel mensen zijn die het willen en of ze nu rijk of arm zijn speelt geen enkele rol, als je jou prijs van hebt das het voornaamste.

Huugooke

Citaat van: Dirky op 18 september 2013, 16:37:23 PM
een markt? tja...

Ik heb hier nog twee spliksplinternieuwe Spitfire banden liggen. Ooit heb ik ze op kapaza gezet en reactie gehad van een eigenaar van zo'n beest met een bod van 25€... Rijke mensen kunnen soms raar doen, niet?
Ik ga hier de meester geen les geven, maar ik lees ook al wel eens een Engelstalig  vliegtuig-tijdschrift ;D, en ik lees daar andere dingen. Ik denk dat je eerder ebay moet aanspreken.

conducteur

Als je ze kan weggeven dan is dat toch iets dat je er mee kunt doen? ;D
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Davidv

Gecrashte oorlogsvliegtuigen spreken me ook nog wel aan. Hier zijn zo genoeg spots in Vlaams brabant waar een verhaal aan vast hangt. Langdorp ,nieuwrode, glabbeek. Waren in die oorlogstijdtijd ook prachtige bouwsels .


Rangeerduivel

#22
Halifax neergestort in Lierde tijdens WOII,en een paar jaar geleden opgegraven.
Monument staat in Kapellestraat,Lierde,
Eén van de motoren staat aan de voorgevel van een bandencentrale in Schendelbeke(Geraardsbergen) en is daar vrij te bezichtigen.

;)

Dirky

De motor aan de deur van Stefan Delannoit zijn garage op de Astridlaan in Geraardsbergen is van een Halifax...

Rangeerduivel

O sorry Dirk,
Van vliegtuigen heb ik niet zoveel verstand,van wat trouwens? ;D ;D ;D
Dan zal het een Halifax wezen

Hij komt in ieder geval van het vliegtuig dat neerstortte op 500m van mijn ouderlijk huis ginder in Lierde.
Er is daar een hele seremonie geweest bij de opgraving en het inhuldigen van het monument.
Met overvliegende militaire vliegtuigen.
Er waren ook nabestaanden van de crew aanwezig toen.

;)

Ik heb mijn vergissing aangepast...

Dirky

Roept herinneringen op! Ik zat letterlijk in de put tijdens de opgravingen en op de begrafenis mocht ik speechen voor 200 VIP's waaronder de premier van Canada. Ook Martin Drewes, de Duitse piloot die de Halifax neerhaalde,  is een bezoek komen brengen uit respect maar door iets teveel agressie van Canadezen die zelfs nog niet geboren waren tijdens de oorlog, is hij tijdens de plechtigheid op de achtergrond gebleven... Aangrijpend wel toen hij de hand schudde met nabestaanden van de slachtoffers...

Er is trouwens een documentaire film van gemaakt. "the Belgian Forrest"...