Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

lijkt dit Delta of digitaal

Gestart door railtravelmanager, 11 september 2013, 21:29:42 PM

railtravelmanager

hallo,

deze machine wil ik verkopen maar lijkt me wat bricolage in het interieur ... hoe kan ik zien of het nog Delta of Digitaal is ?

OVP heb ik nog









Erwin
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Gerolf

Op het eerste gezicht geen dip-switches, dus geen delta  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

Delta is ook digitaal.  ;)
Maar dan met een beperkt aantal adressen. Het dip-klavier met 4 toetsen doet vermoeden dat het een Delta decoder is.

Gaat het wel om één loc? De print op de eerste en tweede foto lijkt me anders dan die op de derde foto. Ook de twee blauwe elco's op de tweede foto zie ik op de derde foto niet terug.

Geert

Citaat van: Gerolf op 11 september 2013, 21:36:47 PM
Op het eerste gezicht geen dip-switches, dus geen delta  ;)

dacht ik ook...

Geert
Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

Geert

Citaat van: Klaas Zondervan op 11 september 2013, 21:39:59 PM
Delta is ook digitaal.  ;)
Maar dan met een beperkt aantal adressen. Het dip-klavier met 4 toetsen doet vermoeden dat het een Delta decoder is.

Gaat het wel om één loc? De print op de eerste en tweede foto lijkt me anders dan die op de derde foto. Ook de twee blauwe elco's op de tweede foto zie ik op de derde foto niet terug.

Nu je het zegt, verschillende foto's..

Geert
Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

PietB

Met Gerolf eens, maar zet de loc eens op een (programmeer)spoor en probeer eens een adres buiten de gebruikelijke Delta adressen (24,60,72,78,80) in cv 1 in te stellen.
Als dat lukt is het een 'normale' MM decoder.

grt Piet.

conducteur

Door combinaties te maken met de dips kun je meer dan 4 adressen instellen.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

erik de noorman

Er zijn delta zonder dipswitch.  Het lijkt me inderdaad wel een deltadecoder.
Dit is simpel te controleren zet de loc op digitale spanning als de verlichting niet brand als de loc stilstaat, maar wel als je regelaar open draait is het een delta.

De delta adressen zijn al eerder vernoemd.
Erik.

Jurgen

Het zijn inderdaad 2 verschillende locs. Over dewelke gaat het eigenlijk?

Op de laatste foto zijn in ieder geval de 4 dipswitches duidelijk te zien, dus dat is een Delta decoder.


En zoals Rian al zei, met Delta zijn er meer dan 4 adressen mogelijk, die zullen wel in de handleiding vermeld staan. De Delta decoders zonder dipswitches hebben slechts 1 adres opgeslagen, dat hangt ervan af hoe ze gesoldeerd zijn. Meestal was het zo dat je telkens een verschillend adres had voor ofwel een stoomloc, dieselloc, elektrische loc of treinstel. Welk adres bij welke loc of treinstel hoorde ben ik vergeten, maar zal je wel kunnen terugvinden in één of andere handleiding.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

railtravelmanager

hallo dank voor jullie reacties

programmeerspoor heb ik niet ... ik rijdt immers analoog  :)

3 foto's van dezelfde loc Märklin Nohab NEG V 1170 Modell Märklin 34666 - Nohab MY 1155 in der Ausführung NEG

Erwin
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

PietB

Citaat van: railtravelmanager op 12 september 2013, 17:22:53 PM
programmeerspoor heb ik niet ... ik rijdt immers analoog  :)
Maar dat kan ik hier vandaan toch niet zien Erwin.
Je toont foto's van materieel met decoders, dus ga ik er van uit dat je digitaal rijdt.

grt Piet.

Jurgen

Citaat van: railtravelmanager op 12 september 2013, 17:22:53 PM
3 foto's van dezelfde loc Märklin Nohab NEG V 1170 Modell Märklin 34666 - Nohab MY 1155 in der Ausführung NEG

Heb je dan zelf zitten werken in die loc ofzo?
Anders zou ik niet weten hoe die blauwe dingen op de ene foto wel staan en op de andere niet.
Ik snap het niet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Break302

De onderste foto is een delta en de bovenste is een Uhlenbrock decoder dus digitaal !

Jos

railtravelmanager

heb de lok zo gekocht met binnenin zoals je ziet ...

zou hem willen verkopen en prijs analoog verkopen is niet dezelfde als verkopen als delta/digitaal  :)
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Klaas Zondervan

Citaat van: railtravelmanager op 13 september 2013, 16:39:27 PM
heb de lok zo gekocht met binnenin zoals je ziet ...
Reageer nou eens op de opmerkingen die hier gemaakt zijn. Hoe kan het dat het op de foto's lijkt alsof het twee verschillende locs zijn? Of heb je tussen de foto's door dingen zitten veranderen?