Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Hartstuk

Gestart door argilla, 09 september 2013, 14:11:22 PM

argilla

Weet er soms iemand  waar je losse hartstukken kan verkrijgen voor de zelfbouw van wissels op schaal 1/29 ?
Thx.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Ernst Jorissen

Hallo.

Probeer het eens bij de firma HEGOB.
[ http://www.hegob.de/ ].

Met Vriendelijke Groeten:
                                             ...Ernst Jorissen..
Ernst Jorissen
Spoor 1 MBSNederland

doomslu

Voor hartstukken denk ik dat je best naar een hospitaal stapt.
Als je een puntstuk wenst zou ik eens gaan zien naar fabrikanten van bouwpakketten van wissels (in 1/29e heb ik geen idee wie of wat).

Maar Marc, als je zelf jouw wissel gaat bouwen, dan kan je dat puntstuk toch ook wel maken? Of is het iets speciaals?
Zoals al gezegd, in deze schaal ben ik niet thuis, in H0 is een puntstuk maken een kwestie van twee stukken rail op een punt te vijlen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loco

Op www.spur1.at
klikken op downloads kleinteille en dan op de kleine foto klikken
Zeer vriendelijke en behulpzame man.
Ik heb er al mijn wissels gekocht.
wel opletten, dit zijn puntstukken in schaal 1:32
Ook Hegob is 1:32

argilla

#4
Citaat van: doomslu op 09 september 2013, 19:48:29 PM
Voor hartstukken denk ik dat je best naar een hospitaal stapt.
Als je een puntstuk wenst zou ik eens gaan zien naar fabrikanten van bouwpakketten van wissels (in 1/29e heb ik geen idee wie of wat).

Maar Marc, als je zelf jouw wissel gaat bouwen, dan kan je dat puntstuk toch ook wel maken? Of is het iets speciaals?
Zoals al gezegd, in deze schaal ben ik niet thuis, in H0 is een puntstuk maken een kwestie van twee stukken rail op een punt te vijlen.


sorry Luc, verkeerde terminologie gebruikt. En zeggen dat men in het engels het woordje "frog" gebruikt.

Zoals in het Engels  a turnout  een wissel is en de USA a switch een wissel is.

Mijn excuus Luc.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

conducteur

Vanaf nu dus op zoek naar een kikker  ;D
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

Marc, vertel ons nu eens of je aan een zelfbouw wissel zit te denken, of als je gewoon het puntstuk van een wissel wilt vervangen. Wat is het doel?

Kan je je redden met twee geslepen stukken railstaaf of is het gecompliceerder?

Vertel ons wat meer, dan kunnen we met jou meedenken...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

argilla

Dit is wat ik nodig had Luc,
Puntstukken bouwen is inderdaad te doen, echter ik had geen "mal" om alle puntstukken dezelfde hoek te geven.

http://www.modell-werkstatt.de/gleissystem/weichen/messing-herzstueck-fuer-r3-weiche-rechts.html

Kan het nu afgieten vraag is welke component is UV bestendig en kan tegen temperatuurs verschillen ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Klaas Zondervan

Citaat van: argilla op 11 september 2013, 08:58:27 AM
echter ik had geen "mal" om alle puntstukken dezelfde hoek te geven.
Zo'n mal kun je toch maken?

argilla

awel die mal om de mal te maken zoek ik   :P
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Klaas Zondervan

Je bent niet erg scheutig met informatie.
Wil je nu puntstukken hebben, of wil je een puntstuk kopen, om daarvan afgietsels te maken? En in wat voor materiaal wil je die gietstukken maken?

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

iedereen bedankt voor de info ! heb gevonden wat ik zocht via Gerolf
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Klaas Zondervan

Ik ben wel een beetje verbaasd over de afloop van dit verhaal. Als dit alles is wat je nodig hebt, dan had je dat toch zelf kunnen verzinnen? Gewoon een paar spijkers in een stuk multiplex slaaan, en je bent er.