Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Beste modeltreinliefhebbers

Gestart door Snobby Crash, 09 september 2013, 13:59:25 PM

tsjoektsjoek

Wim,

Ik dacht dat de Hoge Venen en de Ardennen los van elkaar stonden, tijdens ons bezoek aan de Formule 1 maken we graag een wandeling
over de Hoge Venen, koffie met een broodje bij La Baraque Michel een terrasje pakken in Malmedy en een frietje bij die frietkot in die straat
die langs het plein ligt je weet misschien wel welke ik bedoel, een gezellig stadje.

de sport verloedert
modelspoor verbroedert

Eres

Ton

Bij Malmedy heb je de hoge Venen en zoals je weet heb je daar ook het F 1 circuit. Als de heren een het test rijden zijn wordt je beneden op die drukke weg gek van de herrie. Inderdaad  zijn de Ardennen en Hoge Venen twee aparte natuur zaken.  Wij wonen eigenlijk op de rand tussen de Hoge Venen en de Ardennen.

Barraque Michel ken ik wel al kom ik daar heel weinig.  Weet dat je daar ook, een Hollander heb wonen die een eigen bierbrouwerij heeft
Wat Malmedy betreft het stikt er van de friet kotten. Er is ook nog zo'n zaak als QUICK maar daar kom ik van mijn levensdagen nooit en nooit meer.

Maar de natuur hier is heel mooi en je kan veel oude zaken terug vinden van het spoor wat hier ooit is geweest. Ik ben mij helemaal aan het oriĆ«nteren op het spoor gebeuren zo rond Gouvy en af en toe een zij stap maken naar Lijn 42 en daar rond Malmedy/St Vith etc 
Het is best een interessante omgeving als je er in verdiept.

Groet

Wim

Steam.N

Geert  (de zoveelste, hier op 't forum  ;) )

een laat, maar zeer gemeend, welkom op dit forum.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

tsjoektsjoek

Wim,

Ik zal de naam Quick onthouden en die brouwerij moeten we een keertje gaan bekijken verder hebben we het station van Trois-Pont een aantal
keer bezocht, op het bankje lekker in het ochtendzonnetje, maar er kwam niet veel voorbij een 30 serie CFL met een aantal NMBS memlings en
die zijn in HO verkrijgbaar evenals het station van Trois-Pont. Ik vind je idee interessant en hoop dat je hier op het forum je verrichtingen laat zien.
de sport verloedert
modelspoor verbroedert