Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Beste modeltreinliefhebbers

Gestart door Snobby Crash, 09 september 2013, 13:59:25 PM

Snobby Crash

Met deze zal ik me dan ook eens voorstellen op dit prachtige modelspoorforum !
ik ben lid sinds een tweetal maand hier op het forum, maar het was er nog niet toe
gekomen even de tijd te maken om me voor te stellen.

Wel, ik ben Geert geboren in 1965, bijnaam op het forum is Snobby Crash,
dit is een woordspeling van de beroemde wereldbekende windsurfer Robby Nash !
Zoals mijn nickname het reeds laat weten ben ik een fervent windsurfer in hart en nieren,
en zodra het waait sta ik wel ergens aan onze kust op mijn windsurfboard.

Indien het niet waait, wat hadden jullie gedacht, zit ik op mijn zolder en ben ik net gestart
met de bouw van een nieuwe modelbaan.
Als kind ben ik begonnen rond mijn 6de jaar met treintjes, maar zoals velen jullie wel
zelf reeds ondervonden hebben rond mijn twintigste ga je dan uit, trouwt en heb je in
je kleine huurhuisje geen plaats om modelspoorweg aan te leggen.

Ik was ook mede oprichter van de club "Het Spoor" uit Sint-Niklaas, maar toen zaten we nog in een
oud lokaal te Hamme wat vroeger een wasserij was. Ik heb nu ongeveer 25 jaar stilgelegen met
treinen, maar het is nu stilaan terug tijd om de draad op te nemen en te starten met de bouw van een
modelbaan op zolder.

Ik ben nog van het analoge tijdperk, dus digitaal rijden wordt voor mij nog een uitdaging en ik moet al
mijn loks nog ombouwen met een decoder. Vandaar dat ik mijn nieuwe baan aan het leggen ben met
de nodige blokken zodat ik analoog kan rijden, en in de toekomst kan overschakelen naar digitaal.

Ik woon nu in een huis, met een relatief grote zolder, maar heb een zoon die helemaal gek is op
slotracebaan (autosport) en dus is de helft van de zolder reeds ingenomen door, jawel een slotracebaan.

Ik heb ongeveer een half jaar aan het puzzelen geweest hoe ik de voor mij voorziene plaats het best kan
gaan gebruiken voor mijn nieuwe baan. Momenteel ben ik reeds gestart aan mijn nieuwe baan, en ik zal
dus binnenkort ook een topic of website maken waar ik regelmatig foto's laat zien van mijn vorderingen.

Ik vind dit forum een prachtig initiatief en wil vooral de moderators alvast bedanken, die naar mijn
mening toch wel snel met antwoorden en of opmerkingen komen !

Zodra ik foto's heb van mijn nieuwe baan hou ik jullie op de hoogte, voor wie eventueel een kort filmpje
wil zien van hoe mijn zolder reeds voor de helft is ingenomen door mijn zoon zijn slotracebaan  kan je even een kijkje
nemen op http://www.elversele.be

Groeten aan iedereen !

Geert

dani

#1
Welkom, Geert !  Zo te zien ben je al even bezig en heb je al concrete plannen gemaakt.  Succes met het bouwen.
Wie weet wordt de zoon ook bezeten van treinen en offert hij een stuk van "zijn" zolder op ?   Je weet maar nooit.

Ik kijk al uit naar de bouwverslagen, en de plannen.  Het filmpje van de slot car racebaan ziet er al indrukwekkend uit, benieuwd hoe het met de treinen gaat verlopen.
Misschien kan je de juiste schaal kiezen en de beide in elkaar verwerken ?  Ik heb dat ooit nog geweten.   Ik dacht in Schaal 1 . ?   Wat rijd jij, is dat  1:32 ?  Dat zou overeenkomen met Gauge 1, of schaal 1 denk ik...   (maar het wordt dan wel een beetje een duurdere treinbaan en je hebt een slink oppervlak nodig als je wat groot wil bouwen)

Dani
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Geert

Welkom Geert, leuk toch Als je Geert noemt, geboren bent in 65 en dan nog deze geweldige hobby beoefend, Ik kan het weten  ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

dani

wij (ik ben van dezelfde generatie) komen dan ook uit een tijd dat er in elke klas van het lager onderwijs altijd minstens  1 "Geert" per 15 kinderen zat hee.   Was toen een hele populaire naam :-) :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Geert

Dani,
Heeft je vader zich niet vergist toen hij je ging aangeven na je geboorde in het gemeentehuis en ze vroegen of het een meisje was en je vader zij 'da' 'ni'  ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Dirky

Welkom Geert!
Laat de foto's maar komen...

(ik ben er eentje van een iets oudere generatie toen "Dirk" de meest populaire naam was  :). Laatste jaar A2 >>> 6 Dirk's in één klas, waarvan er 3 "De Smet" als achternaam hadden...  :))

philippe_007

Welkom Geert,

mede oprichter van het Spoor, dan kan ik niet ander dan u te danken voor het oprichten van de club.
We zijn volop aan het verhuizen (lees terug banen aan het opbouwen), we kunnen dus nog vele handen gebruiken. Als je u geroepen voelt....

Slotcars, ik ken dat, mijn zoon heeft ook zo'n racebaan, maar momenteel gaat zijn voorkeur uit naar treinen, gelukkig, ik moet de plaats nog niet delen ;-)

voor de rest succes met uw eigen baan, dit wordt alweer een topic om te volgen.

dani

Citaat van: Geert op 09 september 2013, 14:56:32 PM
Heeft je vader zich niet vergist
Neen, toen was het nog voluit "Daniël", maar pas 26 jaar later heeft een collega dat "ingekort" en sindsdien noemt 80% van de mensen in mijn omgeving me zo.
Sorry voor deze off topic !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

Geert,

welkom hier op het forum, ondertss (nog) lid in Sint^Niklaas ?

Groeten Peter ;)

OlivierV

Een goede dag.

Welkom.

Later,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Eres

Geert

Welkom op dit forum. Ja bij vragen krijg je altijd heel snel een antwoord en dat is altijd fijn van de mede hobbyisten. Ik zelf ben na meer dan 40jr ook weer begonnen en toen met analoog. Maar sinds een enkele week overgestapt op digitaal. Moet daar van nog heel veel leren en weet zeker dat ik bij mijn vragen hier ook terecht kan.

Maak je zoon ook warm voor het spoor en jullie hebben samen een machtige ruimte ter beschikking.

Groet

Wim

Snobby Crash

Hey aan allen,

bedankt om me hartelijk te verwelkomen.

Neen, ik ben momenteel nog geen lid bij Het Spoor, maar daar zal binnenkort wel terug verandering in komen !

Ik ben volop aan het plannen en tekenen aan een railplan, en tevens ben ik reeds begonnen met het maken van
twee schaduwstations.

De slotracebaan van mijn zoontje combineren met HO schaal, is niet te doen hoor, is trouwens niet mooi en die auto's
rijden veel sneller dan de snelste sneltrein die op mijn baan zou gaan rijden.
Ik heb mijn baan gemaakt dat ze op wieltjes staat, en op deze mannier kan ik de schaduwstations onder de slotracebaan van zoonlief rijden.

Ik maak binnenkort een nieuw topic aan over de bouw van mijn baan met het sporenplan, en de foto's van de opbouw zodat jullie mijn vorderingen kunnen volgen.

Ik zou graag eventueel het station van Hamme nabouwen, maar vindt daarvan bijna geen fotomateriaal van terug.
Dus vrees ik dat mijn baan een fictief station zal worden ergens in de Vlaamse Ardennen waar gereden gaat worden met stoom en beginnende electrische lokomoieven...

Tot later !

Geert

tsjoektsjoek

Dat wordt gezellig op die zolder, als je toch de Vlaamse Ardennen als thema wil nemen kun je dat combineren met de racebaan
van je zoon en krijg je Spa-Franchorchamps.
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

Eres

#13
Ton

Spa Franchorchamps ligt in Wallonië onder de rook van Malmedy. Woon er niet ver vandaan En heb je de echte Ardennen of te wel aldaar de Hoge Venen.

Wim

philippe_007

Dan zal hij toch moeten overstappen naar spoor 1 ipv H0.
De slotcars zijn nl op schaal 1/32...