Eerstelingswerk van onder het stof gehaald

Gestart door Peter, 05 september 2013, 15:06:59 PM

Peter

Bij het rommelen op zolder vond ik een doos, waarin mijn eerste zelfbouw projectje.
Het voorbeeld is het seinhuis aan de overweg Hoboken-Kapelstraat. Dit seinhuis bediende vroeger de aftakking op lijn 52 Antwerpen-Boom-Puurs, naar de "Fortenlijn" richting Wilrijk en Mortsel, alsook de aftakking naar het bedrijfsterein van de Metalurgie (de zilver in de volksmond)
Ook werd van hieruit de overweg bediend. Vroeger jaren stond aan de andere zijde van de overweg en de sporen het station Hoboken-Kapelstraat.
Zowel seinhuis als het station werden al vele jaren geleden met de grond gelijk gemaakt.
Dus hier mijn eerstelings werk, van ook weeral wat jaren geleden ( nu wat gerestaureerd)







Met vriendelijke groeten
Peter

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Dirky

je hebt het duidelijk al lang in je vingers Peter! en met een adereindhuls als schouw?  :)


Kautenbach

je hebt al een knappe start gehad, wel leuk eens ieders eerste bouwsels te zien, ik herinner dat ik ook een seinhuis hebt gemaakt, van een gebaksdoos, moet nog ergens liggen, stukken minder fraai dan jouw exemplaar, die is nu nog geslaagd ;)