Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

SuSke

Fijn hoekje Koen.

En die kleuren van het beton .... Wanneer ge je kijken  :)

Als het regenachtig weer is zal het beton donkerder van kleur zijn door het water dat het opgezogen heeft.
In volle droge zomer, is het beton bleek grijs
Dus ....
Ook rekening houden met de "splash-zone" (wisselend nat/droog door de beweging in het water) en de mosgroei die je dan krijgt.
Uitdagingen genoeg zou ik zo zeggen  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Citaat van: SuSke op 15 juli 2019, 13:23:11 PM
Fijn hoekje Koen.

En die kleuren van het beton .... Wanneer ge je kijken  :)

Als het regenachtig weer is zal het beton donkerder van kleur zijn door het water dat het opgezogen heeft.
In volle droge zomer, is het beton bleek grijs
Dus ....
Ook rekening houden met de "splash-zone" (wisselend nat/droog door de beweging in het water) en de mosgroei die je dan krijgt.
Uitdagingen genoeg zou ik zo zeggen  ;) ;)

Als het mee zit, ga ik vanavond even naar Willebroek rijden (hopelijk zonder granaten  :o).
Je zit inderdaad nog met mos, soms wat onkruid tussen de voegen ed.
Het zal geen eenvoudige klus worden maar ik zie het wel positief tegemoet  ;).

Groetjes,
Koen

Nooit te oud om te leren

Metpetergaathetbeter

rijden doe je met een auto,bus,trein,fiets,step,moto, bromfiets,snorfiets met handgranaten daar gooi je mee  ;D ;)

SuSke

Nieuws volgen Peter, want in Willebroek smijten ze blijkbaar wel graag met granaten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: SuSke op 15 juli 2019, 14:42:07 PM
Nieuws volgen Peter, want in Willebroek smijten ze blijkbaar wel graag met granaten.
Peter volgde de media reeds en ik dacht dat het op hln.be deze morgen reeds stond te lezen voor ik werken ging (06.00)

Rangeerduivel


Koen

Geen probleem Rudy. Ik ben er zelf de oorzaak van door mijn schrijven  ::).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

just4fun

Citaat van: Koen op 15 juli 2019, 16:37:36 PM
... Ik ben er zelf de oorzaak van door mijn schrijven  ::) .
...
Wat schrijf jij nu? Ben jij er de oorzaak van dat ze in Willebroek met granaten gooien? ;D ;D ;)
Paul

Koen

Nee, nee, niet de granaten maar de vervuiling hé  ;D  ;D  ;D

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Ik ben al enige tijd bezig met het bouwen van een tunnel waar het baantraject door loopt. Er is nog heel wat werk aan voor de tunnel klaar is. De achterzijde schuin afgewerkt met de bedoeling de dieptewerking te verkrijgen (hopelijk lukt dit).
Verder moet nog een gedeelte beton kleur krijgen, de nooduitgang dient nog ingebouwd te worden (ligt klaar om te spuiten) en de rode en groene LED's dienen nog aangebracht te worden.

Groetjes,
Koen

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

Jef

Chique zeg!

Lege potten van Ijsboerke en Wolfcraft klemmen: heel herkenbaar voor mij *huhum*  ::)  ;)
Tuut zei de trein en de statie vertok.

Koen

Bedankt.
Ik heb gebruik gemaakt van een klassieke afvoerbuis van diam. 110mm midden doorgezaagd en bekleed met plastic card stroken.
En dan kan je die klemmen goed gebruiken  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Gerolf

Mooi, Koen  :)
Misschien ideeën om de diepte nog wat te versterken:
- lampjes dimmen naar achter toe (weerstandjes, ...)
- op de schuine wand ook wat stroken kleven
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Dag Gerolf,

Het is misschien niet goed te zien op de foto maar de eerste leds zijn voorzien van een 2K2, de volgende hebben een 3K3. Misschien is dit niet voldoende en moet ik de waardes nog wat aanpassen. In ieder geval een goede opmerking  ;).

Op de achterwand was het de bedoeling gebruik te maken van Styreen met een spiegellaag. Om niet te fel te reflecteren was ik van plan er kalkpapier op te kleven maar dat effect moest ik nog even uitproberen. Het idee van de Styreen stroken is anders ook niet slecht. We gaan wat moeten experimenteren.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

vyncky

Koen,

goed gevonden!

Zou persoonlijker ook de ledjes zwakker maken. spoorwegtunnels zijn niet echt fantastisch verlicht...
Of er een paar voor de schuine kant uitschakelen.

Doe zo verder  ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)