Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

Koen

@Stephen,

Bedankt voor alle moeite. Jou oplossing lijkt mij inderdaad beter dan mijn spoortraject.
Ik ga dit eens proberen op te stellen om te zien of het haalbaar is op de gegeven lengte.


@Rian,

Dit is niet noodzakelijk. Natuurlijk geeft dit meer rijmogelijkheden maar ik heb nog steeds de voorkeur om de eenvoud te bewaren.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

conducteur

Ik zou het ook niet doen, ik denk zelf bv voor kleine bewegingen in het station het 'uitdagender' maakt, als het station vrij vol staat om dan nog te gaan rangeren... Anders zou het teveel vanzelf gaan?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

GVL

Koen, ik zou Engelse wissels in de hoofdsporen mijden en ze enkel in zijsporen voorzien, indien nodig. In de recentere tijdperken worden ze trouwens zo veel mogelijk gemeden. In je ontwerp van deze morgen (dat wellicht al gewijzigd is ...) kon het, denk ik, gewoon vervangen worden door een kruising. Ik zou ook niet te veel beknibbelen op de lengte van de wisselstraten. Alle wissels tegen elkaar schuiven om 1 rijtuiglengte perron te winnen, is ook niet realistisch. Een simpel sporenplan helpt in dit opzicht uiteraard. Groeten.

Koen

De laatste poging voor vandaag en eerlijk gezegd ben ik eindelijk tevreden van het resultaat. De wisselstraat is nu veel slanker en minder complex. Wat denken jullie ervan? Enkel de Engelse wissel wil ik er nog uit maar daarvoor moet ik nog even experimenteren met het buigen van de wissels.

@ Stephen,
Jou tekening heeft mij aan het denken gezet. Het enige probeem waar ik mee te kampen had, was de eerste wisselset. Deze kan ik niet plaatsen daar de eerste module een licht gebogen traject heeft, wat moeilijk wordt om een dergelijke wisselset te maken. De enige oplossing is het licht buigen van de wissels mar dit moet ik nog uittesten.

In ieder geval zijn jullie allemaal bedankt voor het meedenken!

Mvg
Koen


Nooit te oud om te leren

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Martin Welberg

Mee eens, de lichte boog haalt net de starheid eruit, houen zo zou ik zeggen..

Binco

Koen, ik ben blij dat ik je heb kunnen inspireren.  ;)
Hoe de sporen nu liggen liggen ze ook naar mijn gevoel goed!
Ik zelf zou de perrons nog inverteren. Dus een perron tussen spoor 2 en 3 en rechts van spoor 5. (van links te beginnen tellen) maar dit zijn details die je naar eigen smaak moet invullen. Ik weet ook niet of dit haalbaar is met de rand die je rechts hebt. Moest je je perron tot tegen de rand zetten kan je misschien leuke scenery stukjes maken met een trap naar beneden, een extra toegang tot de sporen van buitenaf maar dit hangt ook af van de aankleding van de baan!

Het gaat wel iets mooi worden, dat zie je nu al.  8)

Nog veel succes!

TBCédric

eenvoud  siert. ben benieuwd met welke methode je je perrons gaat maken.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Peter

Een ideetje voor perrons te maken?
Zo waren die van mij op mijn Belgisch deel van mijn baan.





Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

Eindelijk licht aan het einde van de tunnel  :D. Nu nog de andere zijde van het station uitwerken en dan kunnen we starten met uitsnijden van de kurk en het verlijmen van de sporen.
Voor de perrons heb ik nog randen liggen van bij Jocadis.. Als ik er voldoende heb, ga ik deze gebruiken. Een andere optie is om aan de hand van deze randen een gietmal te maken zodat ik de persoons kan gieten. Maar dat is toekomst muziek.

@Stephen,
Die omwisseling zou inderdaad wel mooi zijn. Ook dit ga ik nog eens uitproberen. Enfin, nog werk genoeg  :).

@Peter,
Prachtige perrons! Iets soortgelijks had ik ook in gedachte voor mijn perrons. Maar zo ver zijn we nog niet. Beginnen bij het begin nl. het definitief en degelijk vast zetten van de sporen en dit zonder knikken ed. Ik ga waarschijnlijk mallen maken om een mooie boog te creëren.

Mvg
Koen


Nooit te oud om te leren

doomslu

Ik ben het eens met Stephen: de perrons zou ik langs beide zijden van het dubbelspoor leggen. Als het kan, natuurlijk.
Het komt in orde Koen!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stedahult

Die flauwe boog is net een beetje extra. Houden zo.
Mvh. Steef

OlivierV

Zo is het lekker strak gebogen. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

De perrons zeker nog inverteren: zo hou je de sporen van je hoofdbaan op een normale afstand van elkaar.
Overstappen tussen treinen in tegengestelde rijrichtingen (tussen hoofdsporen) is trouwens ook niet echt logisch,
en je hebt sowieso een perron aan je stationsgebouw.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Citaat van: Gerolf op 09 september 2013, 09:15:26 AM
De perrons zeker nog inverteren: zo hou je de sporen van je hoofdbaan op een normale afstand van elkaar.
Overstappen tussen treinen in tegengestelde rijrichtingen (tussen hoofdsporen) is trouwens ook niet echt logisch,
en je hebt sowieso een perron aan je stationsgebouw.

Inderdaad Gerolf,

Ik ga komende dagen nog een aantal zaken uittesten en laat jullie het resultaat weten.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren