Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

SuSke

De bielzen een "beetje" uitslijpen in de pertinax is de enige oplossing.
Ondetussen zijn er al weer firma's die dat "gat in de markt" gevonden hebben en speciale stukken op de markt zetten.



voor 2 stuks: http://www.tchoutchou.fr/index.php?id_product=2641&controller=product
voor 4 stuks: http://www.tchoutchou.fr/index.php?id_product=2642&controller=product

Maar door de handige Harry's onder ons dus ook zelf te produceren  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Bedankt Frans.
Ik ga eens een setje bestellen.


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

loebaske


Koen, je printplaatje gewoon uitslijpen, anders lever ik die wel aan een betere prijs...amaai voor die prijs wil ik wel een nachtje werken en het u leveren  :(




Koen

Ik heb al even zitten overdenken. Ik ga dit even in Autocad uittekenen en dan frezen. 15€ is veel geld voor wat men daar aanbiedt. Bovendien moet alles in een boog gelegd worden. Nu kan ik alles op maat maken :)


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

SuSke

Dat bedoelde ik dus ook met de "Handige Harry's" onder de modelbouwers.

Het idee ergens lenen (pikken) en gewoon zelf doen. Waarschijnlijk goedkoper, op maat gemaakt en dubbel plezier.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Citaat van: SuSke op 20 december 2017, 11:20:40 AM
Dat bedoelde ik dus ook met de "Handige Harry's" onder de modelbouwers.

Het idee ergens lenen (pikken) en gewoon zelf doen. Waarschijnlijk goedkoper, op maat gemaakt en dubbel plezier.

Inderdaad Frans. Het enige nadeel van pertinax is dat je frees of boor zeer snel bot wordt. Maar dat nemen we er bij.
En als we dan toch bezig zijn, ga ik de printen tekenen in easyprint en etsen.


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

eddy

Hoi Koen,
die verbindingsprintjes kunt U toch ook etsen.

groeten eddy

Koen

Inderdaad maar dan moeten ze ook nog gefreesd worden zodat de bielzen zichtbaar zijn.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Gerolf

Je kan de bielzen ook "los" op een tweede stuk kleven - geen frees nodig ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Hey Gerolf,

Er is bij mij een missing link. Wat bedoel je met het tweede stuk?

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Gerolf

Losse biels maken en op een groter, ander stuk blanco printplaatmateriaal kleven. Secondelijm doet dit prima  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Het was mijn eerste idee om het zo te doen maar dan zit je nog met het hoogteverschil met de andere bielzen.


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Gerolf

Printplaatmateriaal bestaat in diverse diktes: 0.5, 1 en 1.5 mm zijn courant  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Ok, dit moet ik dan eens nazien. Bedankt voor de info.


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Herwig

#839
En het ambachtelijk systeem met messing schroefjes onder de H0-rails,  op de kop van de bakken/segmenten   ?
De verkanting valt zo makkelijk te regelen en meer bielzen kunnen gewoon onder de rails blijven hangen.
Tussen de 2 geelkoperen vijsjes kan men simpel een stukje H0-dwarsligger lijmen .