Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

Koen

#585
@Peter,

Die steunmuren lijken mij een goed idee. Moet ik eens van nader bekijken. Ik denk wel dat er een "trechter gevoel" aanwezig is - misschien is dit niet zo duidelijk maar mogelijk geeft onderstaande foto toch een beter zicht.

image by Koen Vaganée, on Flickr

@Michiel,

Dit geeft inderdaad stof tot nadenken. Ik zal eens bekijken wat mogelijk is en er eens een paar nachtjes laten over gaan  ;).

Bedankt voor jullie input en ideeën  :).



Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

evan

Koen,

De uitgekapte rotsen zien er prima uit   Er komt toch kleur en begroeiing en dan heb je pas effect.  De bovenkant zou ik wel afvlakken voor je landschap.  Zo zien je de glooiing en eronder de uitgekapte rotsen.

Michiel, ik begrijp wat je wil zeggen ,maar de rots zit vlak naast het spoor en is uitgekapt in functie van het spoor.  De onderste groene zone die je aangeeft is dus niet mogelijk om uit te voeren.

Het gaat hier maar over 30 a 40 cm en dat is dus maar 30 meter in werkelijkheid.  Te veel variartie moet je niet aanbrengen of het HO spoor moet vervangen worden door N of Z  :D 
Bovenop komt er sowieso begroeiing. 
Waar rotsen zijn zullen ze geen keermuren plaatsen want dat is weggegooid geld.

Peter,
Ook daar zijn je argumenten begrijpelijk, maar de hellingen zijn qua zachte grond zeskwart en dat is prima (jouw groen) en de rest is verharde ondergrond zoals gesteente (rood en blauw)  Ze mogen dus steiler zijn  Op de foto is dat niet goed te zien doordat alles wit is.

Zelf heb ik het geheel in werkelijkheid gezien en de composities kloppen.

Groetjes en fijn weekend!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

Bedankt voor de tips, Evan.
Ik ben benieuwd wat het resultaat na kleuring zal zijn. Ik hou jullie op de hoogte.
Nog een prettig weekend en bedankt voor alles.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

PeterC

Koen en Evan, foto's kunnen dus bedriegen en het blijven natuurlijk afbeeldingen in twee dimensies.
Groetjes, Peter


Koen

Inderdaad Peter. Bovendien ben ik niet ecbt een goede fotograaf. Ik maak deze foto's met een IPad i.p.v te werken met een goed fototoestel. Desondanks toch bedankt voor je ideeën.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

evan

Citaat van: Koen op 04 maart 2017, 21:50:12 PM
Desondanks toch bedankt voor je ideeën.



Absoluut!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

modelbaanHO

Dat komt allemaal dik in orde lijkt mij.
Eens de kleuren en de begroeiing zijn aangebracht ziet alles er plots anders uit.
Zo'n witte massa heeft mij ook al dikwijls doen twijfelen.
Maar ik vind het meesterlijk gemaakt.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Koen

#592
Bedankt Luc.
Ik het zal nog wel even duren voor ik een vlotte landschapsbouwer ben maar oefening baart kunst. Ik heb geleerd dat men beter opnieuw begint wanneer het niet goed is. Anders blijf je op je fouten kijken.
Deze baan is voor mij een opstap naar een ander project dat ik later ga uitwerken maar eerst moet ik de technieken onder de knie krijgen. Een aantal elementen voor de volgende baan zullen in deze baan gebouwd worden  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

#593
Vandaag wat kleur op de rotsformatie aangebracht.

Groetjes,
Koen

image by Koen Vaganée, on Flickr

image by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

SuSke

Ziet er zeker niet slecht uit.

Ik zou nog wat gaan dry brushen met lichtere tinten. Dan krijg iets meer een gelijke aan het stukje onderaan de helling dat eigenlijk dezelfde rotsformatie is.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Gaan we zeker doen. Bedankt voor de tip.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Michiel

#596
Dat ziet er al heel goed uit, Koen. Het doet me een beetje denken aan Rik's steengroeve. En het lijkt me heerlijk om samen met de grootmeester te kunnen samenwerken. Evan, fantastisch hoe je Koen hier wegwijs maakt in de wereld van vormen en texturen. Chapeau!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Koen

Bedankt Michiel.
Eigenlijk ben ik wel enorm vereerd dat Evan mij op weg geholpen heeft  :). Zonder hem zou ik er niet veel van gebakken hebben  ::).
Bedankt Evan!!!!

Ook jullie input is enorm belangrijk voor mij en ik ben blij deze van jullie te krijgen  :). Op deze wijze word ik bijgestuurd om tot een goed resultaat te komen.
Zoals ik al eerder schreef, is alle input zeer geapprecieerd.



Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

OlivierV

Ik vind het zeker geslaagd, wel zou ik meteen de bak links mee aankleden qua ruwe landschapsvorm.

Reden? Ik merk het zelf met de modulebaan van de club dat daar te veel zaken "per bak" bedacht en uitgevoerd zijn ipv. als 1 geheel en dat geeft soms rare plooien in een landschap. ;)

Maar doe alvast zo verder.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Koen

Citaat van: OlivierV op 07 maart 2017, 19:32:24 PM
Ik vind het zeker geslaagd, wel zou ik meteen de bak links mee aankleden qua ruwe landschapsvorm.


Dag Olivier,

De bak links zal waarschijnlijk niet verder aangekleed worden (hooguit een halve meter) daar dit het begin van een klimspiraal is. Alles hangt af wat de toekomstige opstelling wordt. Ideeën genoeg maar plaats hé ...

De module die ik nu aan het aankleden ben, is in principe de eerste module. Verder naar rechts gaande, zal het landschap vlakker worden daar deze modules vooral waterpartijen (Rhône) zullen uitbeelden. Mogelijk komt er in de toekomst nog een uitbreiding aan de eerste module maar dat zal afhangen hoe overtuigend ik naar mijn wederhelft kan zijn voor de inpalming van de garage  ;D.
Maar eerst beginnen we bij het begin. Een mens moet blijven dromen hé   :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren