Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mahtoska1

Een vraagje, Koen.
Zijn er in de spiraal blokken met stop secties ingebouwd?

Koen

Citaat van: mahtoska1 op 23 februari 2024, 12:56:16 PMEen vraagje, Koen.
Zijn er in de spiraal blokken met stop secties ingebouwd?

De spiraal is inderdaad opgebouwd in blokken. Elke omwenteling is geïsoleerd maar omwille van de vereiste lengte van het blok heb ik twee omwentelingen samen genomen. Maar alles blijft flexibel doordat ik alles op klemmen gezet heb. De stopsecties ga ik later bepalen (Als dit al nodig is).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

rgp

Koen,

Wat zijn de stralen in uw carrousel ?

Roland

Koen

Citaat van: rgp op 01 maart 2024, 19:46:57 PMKoen,

Wat zijn de stralen in uw carrousel ?

Roland

Dag Roland,

De binnendiameter is 1m80.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Weer een nieuwe mijlpaal in de bouw van de baan.
De opstelsporen op niveau +2 zijn gelegd. Nu nog alle sporen solderen en de wisselmotoren plaatsen. Om een overzicht te bewaren vanuit de bedieningspost zullen er een aantal IP-camera's en een NVR geplaatst worden.
Ook moet het traject afgeboord worden zodat bij ontsporing de locs, wagons en rijtuigen niet naar beneden storten  ::) .

Groetjes,
Koen

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

erik de noorman

Komt(is)dik in orde.

Erik.

RUNE

Ziet er goed uit Koen, je hebt ook meteen gedacht aan het opslaan van stroom en een serie power-packs voorzien. :D

Koen

Citaat van: RUNE op 11 maart 2024, 08:48:20 AMZiet er goed uit Koen, je hebt ook meteen gedacht aan het opslaan van stroom en een serie power-packs voorzien. :D

Absoluut. Ik moest wat gewicht hebben voor het verlijmen van de sporen. Ik kon natuurlijk zelf als lomp gewicht dienen maar dat was niet zo handig geweest  ;D  ;D  ;D .

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

SuSke

#1554
dat laat wat sporen na, zelf als lomp gewicht optreden.

Het schaduwstation is wel strak uitgevoerd, helemaal van op een trapladdertje ;-) . Ga je nog iets tegen het stof doen?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Citaat van: SuSke op 11 maart 2024, 10:14:51 AMdat laat wat sporen na, zelf als lomp gewicht optreden.

Het schaduwstation is wel strak uitgevoerd, helemaal van op een trapladdertje ;-) . Ga je nog iets tegen het stof doen?

Dag Frans,
Dit is iets waar ik nog niet uit ben.
Ik ben nog aan het nadenken wat ik zou kunnen doen. Het probleem is dat de airco/verwarming heel dicht staat. Bovendien moeten er camera's geplaatst worden om alles onder controle te  houden.
Mocht je suggesties hebben ... altijd welkom.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

erik de noorman

Citaat van: SuSke op 11 maart 2024, 10:14:51 AMGa je nog iets tegen het stof doen?

Gratis vergaren laagje per laagje.  ;)

Erik.

Koen

Citaat van: erik de noorman op 11 maart 2024, 10:45:35 AM
Citaat van: SuSke op 11 maart 2024, 10:14:51 AMGa je nog iets tegen het stof doen?

Gratis vergaren laagje per laagje.  ;)

Erik.

Absoluut. Met de stofzuigerwagen hé  ;) .

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Paulogic

Ik zag enige tijd geleden een vernuftig idee van een modelbouwer (op Youtube).
Die had op een open wagonnetje, een kleine computer vertilator gekleefd en aangesloten op
een LiPo batterij. Door de hoge windkracht toerde het wagonnetje op zichzelf rond en blies
het tegelijk een pak stof weg.

ps : ik heb mij krom gedachten omdat op een bepaald moment op zijn baan, een bomma poppetje letterlijk
in de lucht werd geblazen. Stond niet goed vast gekleefd blijkbaar.
mvg,
Paul(ogic)

Koen

Citaat van: Paulogic op 11 maart 2024, 11:59:53 AMIk zag enige tijd geleden een vernuftig idee van een modelbouwer (op Youtube).
Die had op een open wagonnetje, een kleine computer vertilator gekleefd en aangesloten op
een LiPo batterij. Door de hoge windkracht toerde het wagonnetje op zichzelf rond en blies
het tegelijk een pak stof weg.

ps : ik heb mij krom gedachten omdat op een bepaald moment op zijn baan, een bomma poppetje letterlijk
in de lucht werd geblazen. Stond niet goed vast gekleefd blijkbaar.

Wegblazen lijkt mij niet echt een goed idee. Ik heb perslucht staan maar dat verplaatst alleen het probleem.
Opzuigen lijkt mij veel beter  ::) .

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren