Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

OlivierV

Dat is zeker een leuke laag om op verder te werken Koen. Goed bezig!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Koen

De laatste dagen heb ik nog een beetje verder gewerkt aan het landschap van mijn baan. Stilaan begin het landschap zich te vormen.

Een paar foto's van de vorderingen.

Groetjes,
Koen

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

Koen

#1292
Corona en de tijdelijke werkloosheid hebben mij de kans gegeven om wat verder te werken aan mijn baan. Stap voor stap begint de baan te worden wat ik voor ogen had. Vorige week heb ik de modules die nog niet van verlichting voorzien waren, voorzien van de nodige ledpanelen.
Gisteren en vandaag heb ik wat schilderwerken uitgevoerd en het talud voorzien van echt puin  :).
En na een half jaar heb ik eindelijk de Picasso eens gedigitaliseerd.

Groetjes,
Koen

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Klik op de foto
Untitled by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

mark7758

Leuk om te zien.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

TBCédric

Jammer van de tijdelijke werkloosheid maar wat een vooruitgang!!!
Koen, ik ben benieuwd naar de verdere afwerking. Maar als ik die andere modules zie, word fantastisch!!!
En hoe heb je die brug gemaakt? In mijn ogen een ferme eyecatcher!!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

PeterVG

Ziet er allemaal super uit Koen.
Die vierendeelbrug is inderdaad heel mooi.
Klik op de foto lukt niet Koen. Blijkbaar staat het filmpje in flickr als privaat ingesteld... althans dat krijg ik toch te lezen als ik op de foto klik.

just4fun

Citaat van: Koen op 07 juni 2020, 17:38:24 PM
Klik op de foto
Koen,
misschien ligt het aan mij, natuurlijk, maar ik zou moeten inloggen.
En ik heb geen Flickr-account.
Paul

Koen

Wel Cédrick, die brug is een verhaal apart. Mijn eerste idee was om Mechelen station na te bouwen. Dus als eerste begin je met de belangrijkste onderdelen te bouwen. In dit geval de vierendeelbrug over de vaart.
Maar al snel merkte ik dat ik te weinig ervaring had met het bouwen van een modulebaan. Bovendien geraakte ik door PLM gefascineerd waardoor het idee ontstond om Le Varonay te bouwen.
Maar om op uw vraag te antwoorden. Ik heb de originele plannen bij de NMBS opgevraagd. Eens ik deze had, ben ik in Autocad de basis beginnen tekenen. Voor de basis heb ik er een soort "bouwpakket" van gemaakt maar in plaats van deze in mallen te laten spuiten (zoals de meeste fabrikanten doen), heb ik dit met een laser laten snijden. Al de rest is afgewerkt met profieltjes en latjes. De bouw inclusief het tekenen heeft mij anderhalf jaar gekost.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Bedankt mannen, ik zal de instellingen van Flickr even nazien. Mijn excuses.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

ramdani

prachtig gedaan;

hoe heb je die grond (aarde) gemaakt?

mvg,
Michel
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

ERVIN

Het ziet er nu al machtig uit Koen , wat gaat dat nog allemaal worden??
Een meester in wording!!  ;)

erik de noorman

Een meester in wording zeg maar hier is een meester aan het werk. Het zit in zijn vingers.  :) ;) :D ;D

Erik

TBCédric

Citaat van: Koen op 07 juni 2020, 18:13:09 PM
Wel Cédrick, die brug is een verhaal apart. Mijn eerste idee was om Mechelen station na te bouwen. Dus als eerste begin je met de belangrijkste onderdelen te bouwen. In dit geval de vierendeelbrug over de vaart.
Maar al snel merkte ik dat ik te weinig ervaring had met het bouwen van een modulebaan. Bovendien geraakte ik door PLM gefascineerd waardoor het idee ontstond om Le Varonay te bouwen.
Maar om op uw vraag te antwoorden. Ik heb de originele plannen bij de NMBS opgevraagd. Eens ik deze had, ben ik in Autocad de basis beginnen tekenen. Voor de basis heb ik er een soort "bouwpakket" van gemaakt maar in plaats van deze in mallen te laten spuiten (zoals de meeste fabrikanten doen), heb ik dit met een laser laten snijden. Al de rest is afgewerkt met profieltjes en latjes. De bouw inclusief het tekenen heeft mij anderhalf jaar gekost.

Groetjes,
Koen

Bedankt voor de uitleg! Ik vind het zeer knap gedaan. En vooral het proces erachter. Ik weet niet in welke periode je Mechelen wou namaken maar verandering van keuze lijkt me nu toch veel beter!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Koen

Bedankt allemaal. Eigenlijk zijn de pluimen niet alleen voor mij maar ook voor jullie en voor de grootmeesters die hier vertoeven. Dankzij de vele tips die ik hier krijg, leer is steeds bij  ;).

@ Céderic,
Het was de bedoeling om het station uit te werken in de jaren '80.

Ps: ik heb het filmpje vervangen en aangepast. Blijkbaar was het om één of andere reden plots corrupt. Normaal gezien zou het nu moeten werken. Ik heb de privacy aangepast.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

OlivierV

Prachtige brug koen!
Zeker om ze zo ingebouwd te zien. Zo zie je maar weer dat de modelbouwers het beste voorbereid waren op deze pandemie!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan