Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

Koen

Vandaag weer even verder gewerkt aan de definitieve muur (met de tips indachtig  ;) ). Hij is nog niet volledig klaar maar begint toch stilaan  vorm aan te nemen. De staven moeten nog aangebracht worden - eerst alles laten drongen.

Groetjes,
Koen

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Nooit te oud om te leren

mahtoska1


ERVIN

Amaai Koen , net echt. Knap man echt knap.
Je ziet oefening en goed luisteren naar wat sommigen hier zeggen , kan wonderen doen.  ;)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Citaat van: Gerolf op 16 maart 2020, 09:19:52 AM
Ferm  8)

Bedankt Gerolf. Hier zie je de waarde van het forum hé.

Citaat van: mahtoska1 op 15 maart 2020, 21:54:54 PM
Goed bezig Koen!
We doen ons best hé  ;).

Citaat van: ERVIN op 15 maart 2020, 22:05:44 PM
Amaai Koen , net echt. Knap man echt knap.
Je ziet oefening en goed luisteren naar wat sommigen hier zeggen , kan wonderen doen.  ;)

Bedankt Erwin. Gelukkig hebben we experts onder ons hé  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Vandaag de betonnen muur definitief geplaatst en verder afgewerkt. Enkel nog een beetje roest aanbrengen aan de buizen ...

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

steamdriven

Heel goed bezig, Koen.
De betonnen muur is overtuigend.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

sdz1976

Dit is echt genieten en treffend weergegeven. 8) 8)



Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Koen

Bedankt mannen. Nu dit klaar is, kan ik aan de verdere aankleding van het landschap beginnen  :).
Langzaam maar zeker begin er vorm in te komen.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Steam.N

Heel knap gedaan, Koen !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

Het is toch prachtig hoor Koen. De tunnel doet me steeds weer denken aan de (wel heel lange) Arlberg tunnel in Oostenrijk
De muur is super, zeker het "beton"
Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

Bedankt Jean & Peter.
Dank zij de commentaren op het forum geraken we telkens een stukje verder.
Het sociaal isolement maakt natuurlijk dat ik wat meer tijd heb om te bouwen  ::).

@Peter,
Ook voor mij is het nostalgie. Telkens als ik aan het bouwen ben, moet ik aan de zalige tijd in Frankrijk denken. Tja, helaas zit het reizen er vermoedelijk dit jaar niet in door de Corono kwestie  :'(. Een spijtige zaak want ik leef daar elke keer weer naar toe. Ik heb mijn paasvakantie al geannuleerd daar we toch niet met de caravan weg kunnen.
Enfin, we zien wel wat er op ons afkomt. Ik hoop en wens alleen dat we allemaal gespaard blijven van dit virus.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Vorige dinsdag werd op het werk beslist om, op een paar gezagsvoerders na, al het personeel technisch werkloos te zetten. De eerste dagen liep ik verloren en liet alles aan mij voorbij gaan. Het enige waar ik mee bezig was, was zoals zovelen, werkjes uitvoeren die altijd uitgesteld werden omdat ze niet dringend waren.
Maar nu heb ik stilaan terug de smaak van het bouwen te pakken. Er werden al wat vorderingen gemaakt en dank zij de tips van de Meester himself bleef ik op het rechte pad  :).

Eerst heb ik een spuitcabine met recuperatiemateriaal gebouwd. Enkel de filter moet nog aangebracht worden.

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

En dan heb ik natuurlijk ook aan de baan gewerkt:

Het effect van gefreesde asfalt.
Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Oprijramp om de makelaar naar het perron te brengen:
Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

De makelaar zelf:
Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

De verdere afwerking van de rivier, muur ed. De aankleding komt later.

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Tot zover de vorderingen.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

SuSke

yes, een palenmepper... wordt er ergens nog een leuke werf geïnstalleerd op dat baantje. Een keermuur in aanbouw ??  ;D ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Citaat van: SuSke op 15 april 2020, 22:36:16 PM
yes, een palenmepper... wordt er ergens nog een leuke werf geïnstalleerd op dat baantje. Een keermuur in aanbouw ??  ;D ;D ;D

Een makelaar en werkplatform zonder de rest van een werf kan niet he Suske ;) 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.