Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

Koen

#1245
Citaat van: ERVIN op 01 maart 2020, 19:03:24 PM
Dat ziet er al stukken beter uit hé Koen. ;)

Inderdaad. Bedankt, Erwin. Langzaam maar zeker gaan we weer een stukje verder in de bouw van het landschap.
Gelukkig krijg ik regelmatig tips die maken dat de uitwerking bijgestuurd wordt (en dat is nodig  ???). Gelukkig zijn er veel mensen die veel meer details zien dan ik  ::). Ik ga het nog wel leren  :)  ;).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Koen

Bedankt, Luc.
We proberen bij te leren hé.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

SuSke

Heb je weeral mooi gedaan Koen. Nog een beetje vervuilen, tenzij je er vrij recente tunnelmond van wil maken.

En dat bijleren is een van de grote voordelen van een forum (als je er voor open staat tenminste)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Citaat van: SuSke op 01 maart 2020, 20:09:27 PM
Heb je weeral mooi gedaan Koen. Nog een beetje vervuilen, tenzij je er vrij recente tunnelmond van wil maken.

En dat bijleren is een van de grote voordelen van een forum (als je er voor open staat tenminste)

Vervuiling moet inderdaad nog aangebracht worden. Zowel op de tunnelmond als op de weg.
Het toffe is dat er op het forum en in mijn vriendenkring mensen zijn die kennis van zaken hebben en bovendien ook nog eens echte kunstenaars zijn. Wat wil een mens dan nog meer ? Ik kijk naar jullie op ... open staan, nederig zijn en veel respect hebben, is dan het minste wat je dan kan zijn en doen.
Bedankt!

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

mahtoska1

Zeer mooi gemaakt, Koen!
Daar kan ik ook nog iets van leren.

Koen

Citaat van: mahtoska1 op 01 maart 2020, 21:33:20 PM
Zeer mooi gemaakt, Koen!
Daar kan ik ook nog iets van leren.

Bedankt, Pieter.
Gewoon doen en open staan voor de commentaren ... een goede leerschool  ;)

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Vandaag een eerste stukje muur klaar gemaakt als afscheiding tussen weg en water.

Groetjes,
Koen

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

SuSke

Ziet er mooi uit Koen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Bedankt Frans,

De juiste kleuren vinden is altijd een spannende bedoening  ::).
Maar voor deze heb ik de techniek gevonden  :).
Dit is een proefstukje. Nu de definitieve muur maken en in één geheel kleuren.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Dirky

Kleur is zeker geloofwaardig Koen... Je hebt zeker wel voldoende vrijheid i.v.m. betonkleur.
Welke cement is er gebruikt? Obourg, Portland,... met welk zand? Vroeger kreeg ik een paar maal opmerkingen bij Duitse klanten dat mijn beton te grijs was. Moest een beetje naar oker/licht bruin overhellen...


Koen

Bedankt Dirk,

Ik heb nu de techniek gevonden. Vroeger werkte ik in lagen, nu werk ik volgens het principe "nat in nat" en laat de verven in elkaar overvloeien, wat veel geloofwaardiger over komt.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

erik de noorman

Knap werk  en overtuigend resultaat.  Nat in nat zo ga ik ook te werk met waterverf.

Erik

evan

Knap koen!

Probeer de volgende keer met een fijne korrel nog even te schuren zodat je die bramen aan het pluimkarton niet meer ziet.  Met 't blote oog ga je er geen last van hebben, maar de close-up foto is genadeloos ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

Citaat van: evan op 14 maart 2020, 22:16:23 PM
Knap koen!

Probeer de volgende keer met een fijne korrel nog even te schuren zodat je die bramen aan het pluimkarton niet meer ziet.  Met 't blote oog ga je er geen last van hebben, maar de close-up foto is genadeloos ;)



Bedankt.

En bedankt voor de tip  ;).  Dit ga ik meenemen bij het maken van de definitieve versie  :).

Groetjes,

Koen
Koen
Nooit te oud om te leren