Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

Koen

Citaat van: vyncky op 18 augustus 2019, 13:30:57 PM
Koen,

goed gevonden!

Zou persoonlijker ook de ledjes zwakker maken. spoorwegtunnels zijn niet echt fantastisch verlicht...
Of er een paar voor de schuine kant uitschakelen.

Doe zo verder  ;)

Yannick

Daar gaan we zeker nog iets aan doen. Wordt vervolgd  ;).

Groetjes en bedankt,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

#1216
Bedankt voor de tips.
Ik heb jullie raad opgevolgd. Nu staan er in serie met de huidige weerstanden een trimmer per led. Hierdoor kan ik de lichtintensiteit naar achter toe mooi afregelen.
Door de kleine stroom hoefde ik geen transistorschakeling te maken.
Veel realistische dan voordien  ::)

Groetjes,
Koen

iphone 001 by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

Koen

Het is weer lang geleden dat ik nog een update geplaatst heb. Ik heb nog eens verder gewerkt aan de tunnel. Langzaam aan begint deze vorm aan te nemen. Er zijn nog een aantal zaken die moeten gebeuren maar stilaan begin het in de richting te komen van wat ik voor ogen had.
Nog wat roest aanbrengen, de wanden vervuilen, de lijnen aanbrengen, de auto's in de tunnel zetten en de ventilatoren aanbrengen en dan denk ik dat ik er ben.
Onderstaand een snel gemaakte foto (excuses voor de slechte kwaliteit).


Groetjes,
Koen

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

erik de noorman

Mooi gedaan vooral het asfalt is zeer goed gedaan.

Erik

Koen

Bedankt Erik.
Het asfalt is gemaakt aan de hand van de filmpjes van onze forumgenoot Rik Martens. Het vraagt veel tijd maar het loont de moeite waard  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Metpetergaathetbeter

die tunnel ziet er zo degelijk(mooi) gemaakt dat hij volgens mij als modelspooratoomschuilkelder kan gaan dienen  ;)

Koen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 februari 2020, 09:49:26 AM
die tunnel ziet er zo degelijk(mooi) gemaakt dat hij volgens mij als modelspooratoomschuilkelder kan gaan dienen  ;)

Tja, de tijdsgeest van mijn baan situeert zich rond de jaren '70 - '80. Toen was er nog de koude oorlog hé. Veiligheid voor alles  ::).
Iedereen dacht aan atoomschuilkelders  ;D.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Door ziekte geveld, heb ik toch enige moed bij elkaar genomen om toch een beetje verder te werken aan mijn atoomschuilkelder (of wat het een tunnel  ;D).
Misschien wordt het enigszins wat langdradig dus ga ik nog éénmaal een foto van de evolutie plaatsen. De volgende foto zal pas geplaatst worden wanneer de tunnel ingebouwd is.
Eerst moeten de ventilatoren nog gebouwd worden.

Groetjes,
Koen

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr


Nooit te oud om te leren

Dirky

Koen, veel beterschap vooreerst...

ben je zeker dat de juiste kleur aan de juiste kant staat? reflectoren langs de weg zijn rechts rood, links wit, dacht ik?

Paulogic

Ik denk dat in de konijnepijp de verlichting op deze manier gebeurd.

De foto zonder de autokes... precies de ingang van Area 51 haha.
mvg,
Paul(ogic)

Koen

#1225
Citaat van: Dirky op 14 februari 2020, 17:00:01 PM
Koen, veel beterschap vooreerst...

ben je zeker dat de juiste kleur aan de juiste kant staat? reflectoren langs de weg zijn rechts rood, links wit, dacht ik?

Bedankt. Ik hoop er snel terug bovenop te zijn.
Normaal gezien zijn de groene ledstroken mee met de rijrichting en de rode ledstroken in de tegenrichting.
Meestal worden deze rug aan rug geplaatst en dit langs beide zijden. Ik heb mij beperkt tot de leds in één richting (enfin dat is wat ik tijdens onze reizen genoteerd heb na het doorkruisen van verschillende tunnels  - en ik hoop dat ik dit correct genoteerd heb  ::) ). Ik ga dit tijdens de volgende reis een checken. In de Ruppeltunnel hebben ze enkel groene leds - dus niet te checken.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

SuSke

De Rupeltunnel is er dan ook een met gescheiden pijpen. Die van jou is een tweerichtingstunnel en die heeft een andere signalisatie.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Vandaag de tunnel ingebouwd. Alleen ben ik niet zo tevreden over de kleuring van de muren. Het moeten oude muren voorstellen maar ik vind ze te donker. De mossen ed moeten nog wel aangebracht worden. En bij het bekijken van de foto's, zie ik nog een aantal fouten (zoals spleten aan de aansluitende muur) die weggewerkt moeten worden. Graag jullie mening en ideeën.

Groetjes,
Koen

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

59erke

ik zou er een lichtgrijze wash overzetten
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Koen

Dat is inderdaad een mogelijke oplossing maar eerst moet alles nog wat drogen  ::).


Groetjes,

Koen
Nooit te oud om te leren