Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

Koen

Bedankt voor de uitleg, jongens. Weeral wat bijgeleerd  ;).
Het is dus een Engelse wissel geworden. Ik heb net de eerste wissels vastgelegd en voorzien van hun motoren.
Ik maak gebruik van Cobalt motoren met DCC decoder ingebouwd. Deze zijn een plezier om te plaatsen. Zeker wanneer men gebruik maakt van de afzonderlijk te bestellen boormal.
Geen miserie met de uitlijning  :).

Mvg
Koen



Nooit te oud om te leren

doomslu

Ik ben nu wel benieuwd om het resultaat te zien met die Engelse wissel er in.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

Het begint op te schieten nu Koen.  Enjoy it!

En dank aan Doomslupedia voor de info :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

PeterC

#108
Koen komt op gang.  Veel foto's en daar hou ik van (ik ben nogal visueel ingesteld). 




Verhelderende uitleg over de verschillende types van wissels. 

[edit]: bericht aangepast  ;)
Groetjes, Peter


Kautenbach

ik heb de tekst die hier stond maar verwijderd...iets met tongen en lippen..??? 8) 8) 8) 8) 8) 8) (verkeerder forum ondertussen)

Weer wat geleerd over wissels n hun benamingen idd, zijn die wisselmotoren vergelijkbaar qua werking evt met Tortoise motoren?

OlivierV

Koen,

Nog een tip ivm je ballast voor later. Ik zie dat er kurk onder je rails ligt, best is om deze uit te snijden in de vorm van je ballastbed, dus niet te ver van de bielzen een schuin randje aan maken anders vrees ik dat je een vrij plat ballastbed gaat krijgen.;)

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Koen

Bedankt mannen. Eindelijk komt er schot in de zaak.

@Wim,

De gebruikte motoren zijn overeenkomstig met Tortoise motoren. Het voordeel (of nadeel - het is maar zoals je het beziet)  is wel dat de decoder ingebouwd zit. Desondanks kan je ze ook nog manueel bedienen aan de hand van een drukknop.

@Olvier,
Citeerbest is om deze uit te snijden in de vorm van je ballastbed, dus niet te ver van de bielzen een schuin randje aan maken
Dit ben ik zeker van plan. Ik moet nog een of andere tool maken om een mooi gelijkmatige uitsnijding te kunnen verwezelijken.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

PaulC

Citaat van: Koen op 21 september 2013, 11:05:14 AM

Dit ben ik zeker van plan. Ik moet nog een of andere tool maken om een mooi gelijkmatige uitsnijding te kunnen verwezelijken.


Koen,

misschien is dit iets voor jou :
http://www.rail-kees-webshop.nl/a-29738893/rail-kees-webshop/bedding-snijder-bettung-schneider/


Paul

Michael

Kan ook met een aluminium hoek profiel!
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

mnieuwlaet

Het is echt een handige tool van onze Hollandse vriend

Koen

@Paul,

Lijkt mij inderdaad een interessante tool.
Ik heb een eerste stukje met de hand gesneden. Al bij al valt dit nog goed mee. Straks zet ik nog even een foto onder dit draadje. Die tool geeft natuurlijk nog een betere afwerking.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Zoals beloofd hieronder een twee foto"s.
De eerste geeft een zicht op het gedeelte waar de kurk al uitgesneden werd (en voor Luc geeft dit een zicht op de Engelse wissel  ;) ) en de tweede foto geeft een detail weer aan de module overgang.
Ik heb hier gebruik gemaakt van messing nageltjes waar de kop van werd vertind. Per rail werden er 3 voorzien. Deze manier van werken krijgt mijn voorkeur daar de liggers dan nog steeds aanwezig zijn.


Mvg
Koen




Nooit te oud om te leren

OlivierV

Strak werk!

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Koen

Nog even ter info. De nageltjes werden steeds onder verschillende hoek ingeslagen. Op deze wijze komen deze niet los bij een eventueel ongeluk met de modulekop.
Voor transport van de modules worden er kopse stukken gemaakt die boven het rijvlak uitsteken om de kopse aansluiting te beschermen.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

niko

Je perrons hebben een mooie lange lengte.
mvg Niko