Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Tweetjes van Jocadis

Gestart door Peter, 04 september 2013, 09:28:20 AM

LocoRob

Citaat van: liefhebber op 14 september 2013, 16:40:01 PM
Citaat van: Maarten op 14 september 2013, 14:26:47 PM
Er zijn treinstellen die letterlijk zo klassiek zijn dat elke volgende generatie modelspoorders zo'n model op de baan zou willen hebben.

Ik kan me niet voorstellen dat er geen (blijvende) vraag naar zal bestaan.

De tweetjes zijn zo verbonden met het beeld dat we hebben van de spoorwegen?
Ze zijn bij gevolg ( vindt ik ) onmisbaar op een spoorbaan naar Belgisch voorbeeld.

Ik vindt het jammer dat ze niet meer te verkrijgen zijn en tweedehands zo duur zijn.
Deze die het meeste geld hebben en dus speculeren,  maken deze hobby zeer duur en bepaalde zaken onbetaalbaar.
Dit is zo jammer maar wat doe je er aan.

Ik drink nooit t(hee)  ;) ;) ;)

Voorts sluit ik mij aan bij Maarten. Ik ben een herbeginner en heb de Cityrail aan mij laten voorbijgaan en wou wachten op een nieuwe uitgave van een bordeaux en of wit stelletje. Een woekerprijs op eBay e.a. 2dehands-en ga ik er ook niet voor geven.
Voorts heb ik eigenlijk ook geen haast, er is nog zo veel dat op mijn verlanglijste staat. Mijne bruine kan niet volgen.  ;)
:) :D ;D
Greetz,
Robby

Chrisrail

#31
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Metpetergaathetbeter


Citaat van: OlivierV op 14 september 2013, 18:15:23 PM
@Chris, om eens na te denken hoef ik niet naar Indië.
met al die buizen geraak je nooit door de grenscontrole Groeten Peter ;)

Chris berichtje komende

Metpetergaathetbeter

en Olivier met een kort gesneden kopje mag er niet aan denken ! :-X
Groeten Peter ;)

Peter

Probleem was, dat ik mijn grijs stelletje verkocht had omdat ik een bordeaux stelletje verwachte van Jocadis.  Uiteindelijk was mijn stelletje per vergissing verkocht door Jocadis (niet door André) zodat ik er geen had.
Voor veertien dagen een mailtje gekregen van iemand (TMM forum??) die me er een te koop aanbood voor 520 euro. Wel wat te duur, als je het mij vraagt.
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Peter op 15 september 2013, 11:15:54 AM

Voor veertien dagen een mailtje gekregen van iemand (TMM forum??) die me er een te koop aanbood voor 520 euro. Wel wat te duur, als je het mij vraagt.

misschien was het wel het jouwe !

ik heb er ook eentje een bordeau van die eerste reeks met die niet zo goede motor, maar ben niet zo gek op treinstelletjes daar er nagenoeg altijd de motor gemonteerd in de passagiersruimte, bij verlichten en anders zie je dat nagenoeg altijd!

Groeten ¨Peter ;)

Peter

Die van de eerste reeks heb ik nooit gehad.
Motorisatie was inderdaad een zwak punt bij die modellen
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 september 2013, 11:24:35 AM
Citaat van: Peter op 15 september 2013, 11:15:54 AM

Voor veertien dagen een mailtje gekregen van iemand (TMM forum??) die me er een te koop aanbood voor 520 euro. Wel wat te duur, als je het mij vraagt.

misschien was het wel het jouwe !

ik heb er ook eentje een bordeau van die eerste reeks met die niet zo goede motor, maar ben niet zo gek op treinstelletjes daar er nagenoeg altijd de motor gemonteerd in de passagiersruimte, bij verlichten en anders zie je dat nagenoeg altijd!

Groeten ¨Peter ;)

Ik vind dat dat nogal meevalt bij de nieuwe tweetjes. Ik heb wel geen verlichting in mijn stel.
Ik vraag me af hoe het bij de Duikbrillen van Van Biervliet gaat zijn, maar dat is een ander draadje.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Citaat van: Chrisrail op 15 september 2013, 09:49:20 AM
Citaat van: OlivierV op 14 september 2013, 18:15:23 PM
@Chris, om eens na te denken hoef ik niet naar Indië.


Oef  8)

Ik vreesde al het ergste  ;) :) :) :)
En ik het het niet zo op met kloosterordes en diens al dan niet geweten praktijken.

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 september 2013, 10:48:12 AM

Citaat van: OlivierV op 14 september 2013, 18:15:23 PM
@Chris, om eens na te denken hoef ik niet naar Indië.
met al die buizen geraak je nooit door de grenscontrole Groeten Peter ;)

Chris berichtje komende
Die laat ik met een aparte trein komen. 't Zou een beetje hard opvallen in mijn rugzakske. ;)

Wat die tweetjes betreft, mijn nonchalance zegt mij dat er zicht wel op de juiste moment wanneer mijn zakken overvol zullen zijn zich ooit eens eentje aan normale prijs zal aangeboden worden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

die buizen kun je misschien gebruiken voor gebedsrollen te maken dat hadden die Boedhisten toch ?
Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 september 2013, 13:14:41 PM
die buizen kun je misschien gebruiken voor gebedsrollen te maken dat hadden die Boedhisten toch ?
Groeten Peter ;)
Ik ben niet zo familiair met de boeddhistische gewoontes en gebruiken en eigenlijk in het algemeen al helemaal niet met gewoontes die met religie te maken hebben daar ik een nogal ongelovige Olivier ben. Er is slechts één god en dat is den Duvel. ::)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

chef garde

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 september 2013, 11:24:35 AM
Citaat van: Peter op 15 september 2013, 11:15:54 AM

Voor veertien dagen een mailtje gekregen van iemand (TMM forum??) die me er een te koop aanbood voor 520 euro. Wel wat te duur, als je het mij vraagt.

ik heb er ook eentje een bordeau van die eerste reeks met die niet zo goede motor, maar ben niet zo gek op treinstelletjes daar er nagenoeg altijd de motor gemonteerd in de passagiersruimte, bij verlichten en anders zie je dat nagenoeg altijd!

Groeten ¨Peter ;)
Een bordeau'tje interesseert mij wel!!  Wisselen is nu éénmaal ons ding ...   ;) :D

Metpetergaathetbeter

Re Hallo, Dit is informatie over AM: De firma "Eosyra" Jocadis die helpen om u te voorzien van de nieuwste AM Cityrail kocht de mallen en zal een nieuwe serie van 150 Cityrail (100 DC en 50 produceren CA) in eind 2013 begin 2014 (volgens de mogelijkheden van de productie) en nog steeds onder de naam Jocadis inderdaad het zal blijven, hebben de naam overgenomen door de firma. produceren als en wanneer nieuwe producties AM (groen, kastanjebruin, etc.). Jocadis Een nieuwe website zal binnenkort worden gemaakt, ben ik je niet te zeggen snel morgen eh! Geduld dus: - \ . Dus het is + / - in de belangrijkste familie werd genomen als het middel om iedereen 's voorraad onderdelen en modellen is gemaakt door een winkel, hij is vrij om het te verklaren of niet. Rail Track Eosyra JeanMi en zal u zo te houden en wanneer uiteindelijk bracht tot nieuwe producties. No Panic & Keep Cool we zijn allemaal op schema @ +


info rechtstreeks vertaald van LR-presse
groeten Peter ;)

doomslu

In het Nederlands betekent dat dus dat de firma 'Jocadis' is overgenomen en daarbij zijn ook de mallen van de tweetjes inbegrepen.
In eerste instantie gaan ze de CityRail terug produceren, maar ze denken ook al aan nieuwe oplagen van de groene en bordeaux versies (niet kastanjebruin, Peter  :o).

Het volledige bericht staat op het TMM-forum...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

ik had gewoon mijn vertaling door de computer geplaatst zodoende......komt men tot vreemde bevindingen !  :-\ :-[
Groeten Peter ;)