Diorama Saint-Eloi

Gestart door Cedric, 01 september 2013, 20:36:55 PM

Cedric

Om de scenery vaardigheden een beetje te oefenen heb ik besloten om een klein diorama te maken. Als voorbeeld dienen de vele kleine halteplaatsen die na het IC-IR plan opgedoekt zijn. Voor inspiratie werd het gelijknamige boek van TSP geraadpleegd.

Het omvat een stukje enkelspoor met een perron. De ligging is heel landelijk, dus de rest van de omgeving wordt verwilderd gras met hoge struiken en een stukje wei aan de ene zijde.

Een overzicht vind je hier:

De golvende omgeving werd via styrodur platen gemaakt. Daarna werd alles mat bruin geschilderd. De ondergrond van het perron is een op maat gezaagd plankje multiplex. De perronrand werd in plasticard geconstrueerd.

Er komt ook een sein te staan. Ik heb een voorliefde voor mechanische seinen en ooit op een dag zou ik graag een tijdperk IV baan maken met mechanische seinen. Liefst ook met werkende panelen...  :o ::)  We zullen wel zien....
Voorlopig ben ik wat aan het knutselen geweest met een Ratio sein. De seinpanelen zijn uit plasticard gemaakt.



Het bovenstaande sein moet nu nog verder wat gedetailleerd worden en eventueel ga ik kijken voor de trekkabels op de grond na te bouwen.

Meer foto's volgen nog... ;)

Gerolf

Citaat van: Cedric op 01 september 2013, 20:36:55 PM
Meer foto's volgen nog... ;)

... en daar kijk ik naar uit. Goeie start alvast  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Cedric,  dit ziet er erg veelbelovend uit !
Leef je goed uit,maar vergeet niet om ons met fotos te overdonderen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Leuk project. Hier willen we meer van zien!  :P
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Ik ga veel van mijn naamgenoot leren!  ;D ;D

groeten cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

GVL

Een thema dat me aanspreekt, Cedric.
Neem aan dat je nog de horizontale verbindingen aan de buitenkant van de mast zal aanbrengen.  Zal de Belgische look ten goede komen.

Steven123

Goed bezig, beslist weer eentje om te volgen ;)
Succes!
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Martin Welberg

Leuk ! idd weer iets om te volgen  ;)

Dirky

'k zit ook op de volgwagen  ;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Dirky op 01 september 2013, 22:24:32 PM
'k zit ook op de volgwagen  ;)


als daar maar geen ongelukken van komen ?

ik volg dit hier ook niks mooier dan iets eenvoudig !

Groeten Peter ;)

Kautenbach


evan

All aboard!  We volgen ;)

Toffe start en Thema.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

Cedric, goed idee om zo wat technieken te oefenen, je zal zien daar kan je een hoop van op steken.
Succes.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Cedric

Ben verrast door de vele positieve reacties, alvast bedankt ! Ik zal proberen om zo veel mogelijk foto's te nemen tijdens de bouw (iets wat ik soms wat uit het oog verlies terwijl ik bezig ben...) ::)

Momenteel ben ik bezig met een gebouw in schaal 0 voor de club (MSA Oostkamp). Dit gebouw moet af zijn tegen eind september omdat we dan naar een tentoonstelling in Duinkerken gaan. Ik zal de komende weken dit wat moeten voor nemen op mijn diorama.

Dus verdere foto's van de bouw volgen zeker nog, maar niet voor direct   ;)   :)