Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

schaalverandering

Gestart door TBCédric, 31 augustus 2013, 14:01:42 PM

Klaas Zondervan

Citaat van: dani op 02 september 2013, 15:13:17 PM
Toen ik 14 was had ik nog niet eens besef van een computer.   Het meest ingewikkelde ding was mijn oude zakrekenmachine.
Toen ik 14 was stond er bij mijn pa op kantoor een mechanische rekenmachine. Als je b.v. 6x137 wilde uitrekenen, dan moest je met handeltjes 137 instellen, en dan 6 keer de slinger ronddraaien. Je kon ook 6 instellen, en dan 137 keer de slinger draaien. Maar dat deed je natuurlijk niet.

Steam.N

Citaat van: Klaas Zondervan op 02 september 2013, 15:22:24 PM
... Je kon ook 6 instellen, en dan 137 keer de slinger draaien. Maar dat deed je natuurlijk niet.

Natuurlijk niet: je moest:
- 7x met de slinger rond
- de wagen 1 positie naar rechts verschuiven, dan 3x met de slinger
- de wagen nog eens 1 positie naar rechts verschuiven, dan 1x met de slinger !
Dus 11x slingeren  ;D

't machientje staat nog steeds bij mij op zolder !
Voor als het hoofdrekenen niet lukt, en de laptop niet opstart ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007

als hoofdrekenen niet lukt dan kan je nog steeds een stuk papier gebruiken he ;-)

Havoc

CiteerNu spelen kinderen van 4 jaar met de iPad alsof het niks is.

Goed gezegd, ze spelen. Niets creatief, niets leerrijk, ze blijven naar het schermpje kijken en op (virtuele) knopjes drukken om directe voldoening te krijgen.

CiteerAch ja, ik ben er zelf bijna 31 en als ik de tablets en smartphones zie dan moet ik soms ook al passen hoor. Zelfs een gewoon sms-berichtje typen duurt bij mij al langer dan gewoon bellen en mijn uitleg doen.

Zwijg mij van sms'en. Met mijn nieuwe (redelijk domme) telefoon moet ik zelf vaak herbeginnen omdat de knoppen niet staan zoals op de vorige. Ik wis meestal het hele bericht ipv de laatste letter.
Met vakantie voor onbepaalde duur.