Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Lippe Duitsland

Gestart door Eres, 30 augustus 2013, 19:20:42 PM

dani

Even terug on topic ...

Voor mij is het heel simpel.  In bijna 2,5 jaar dat ik met de hobby bezig ben, heb ik al (net nog nageteld on line) 16 bestellingen (in totaal voor flink meer dan 2000 euro) bij Lippe gedaan, en ben altijd zeer tevreden geweest.   Super lage prijzen, extra kortingsysteem (nog es 3% bovenop de al lage prijs in de vorm van credits bij volgende aankoop), een hele keurige afhandeling, mailtje als het materiaal verzonden wordt,  tracking nummer en alles prima afgehandeld.   Het kan inderdaad wel een weekje duren soms, zeker als DHL een foutje maakt of als het overhandigen aan B-Post een beetje hapert.  De laatste stap in het bezorgproces hier bij ons gebeurt immers door B-Post en niet door DHL.   Veel mensen denken omdat er DHL staat , dat het een spoed-bestelling is, maar niks is minder waar.   DHL  verzorgt naast deze "speciale bestellingen" in Duitsland ook nog gewoon de pakketpost zoals B-Post dat hier bij ons doet.   Vandaar vaak de verwarring.

Heb je een account aangemaakt bij je bestelling, Wim ?  Zo ja, dan kan je altijd inloggen op hun site en je bestellingen in detail bekijken, ook de oudere reeds afgehandelde.  En je hebt meteen ook de status van je huidige bestelling alsook de link naar DHL (via mail).

Afhankelijk van wanneer je besteld hebt, zou ik gewoon even afwachten.   Wat je ook zeker moet nakijken als je iets besteld is de beschikbaarheid.  Eens de producten in je winkelwagentje liggen, check dan eens of de "bolletjes"  groen zijn,  m.a.w.  of de artikelen beschikbaar zijn.  Als een artikel eerst door hen bij de leverancier/fabrikant moet worden besteld dan kan je zeker een dag of 3..5  bijtellen voor de eerste verzending van fabrikant naar hun magazijn.   Ook kan het verschil uitmaken waar je goederen beschikbaar zijn.  Als het ene artikel uit Bremen moet komen en het andere uit Detmold, dan ga je toch ook weer even geduld moeten hebben tot hun "intern transort"  de artikelen samen in 1 magazijn heeft gebracht en dan verzenden ze alles  tegelijk naar jou.  Wat toch logisch is, beter dan 2afzonderlijke pakketten.


Dat komt allemaal goed, ben ik zeker van !


Dani


PS:  for the record:  gemiddeld wacht ik een weekje op een pakket van Lippe.  Het langste was eens 2,5 weken, maar dat was zoals aangehaald een vergissing van DHL waardoor het pakket een traject had afgelegd   "Bremen-Brussel-Antwerpen-Brussel-Bremen-Brussel-Aalst"  in plaats van het normale  "Bremen-Brussel-Aalst"
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ysbeer

Citaat van: conducteur op 01 september 2013, 19:51:12 PM
Ik rij de straat uit, ga vervolgens naar links en ga daar m'n gerief halen aan lippe prijzen...

Is dat niet vervelend zo dicht bij zo een buurt wonen ??

wim

Eres

Dat moet haast wel zijn, maar ik begrijp ook niet dat je dan met de auto moet? Lopen is toch gezond en sportief?

Wim

Eres

Dani

Hartelijk dank voor je uitvoerige tekst en uitleg.  Middels de vele positieve berichten ben ik de persoon die ongeduldig was/ben.

Ik ben ingelogd anders kan je niet bestellen, de lampjes waren op groen dus moet alles goed zijn. Kreeg zaterdagavond om 18.55 uur een mail bericht dat ik oor DHL een code zou krijgen dus gewoon relax afwachten en af en toe kijken. Kon ik ook je mail lezen.

DHL is eigendom van de Duitse Post. Het is alweer enkele jaren gelden dat ik een dergelijke zending via deze kanalen moet ontvangen. Maar toen destijds ging het of TOT of TOT EN MET de grens met Luxemburg met DHL en daarna over op de normale post. En dan kwam er zon manneke in zijn bestel busje langs zonder tekst/logo op de auto. Iets wat wij in NL een ZZP er (Zelfstandige Zonder Personeel)

Lekker afwachten het ovaal spoor ligt er, en gewoon straks de set uitbreiden en middels begonnen met scenery en decoratie materiaal. Dit met heel veel eenvoudige dingen die we vaak allemaal in huis hebben en zeer geschikt voor het spoor. Alleen ja zal er wel eens iemand in huis naast wat grijpen wat plots verdwenen is.

Wim

conducteur

Ik neem voor die 800m de fiets he
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Rangeerduivel

Wim(Eres),

Heb je al een digitale aansturing voor je ovaal?
Dat mag je niet vergeten hoor.... en zoals ik er één te koop heb kan je ze bij Lippe of angelanden voor die prijs niet vinden! ;)
Zelfs niet op E-bay of andere verkoopsites.

grtn,Rudy

dani

Citaat van: Rangeerduivel op 02 september 2013, 12:21:34 PM
Heb je al een digitale aansturing voor je ovaal?
Wim heeft een startset met Multimaus gekocht :-)   (heb ik gelezen in een ader topic)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 02 september 2013, 13:04:30 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 02 september 2013, 12:21:34 PM
Heb je al een digitale aansturing voor je ovaal?
Wim heeft een startset met Multimaus gekocht :-)   (heb ik gelezen in een ader topic)


DAMNED!!! ;)

dani

ja, ik dacht er ook net aan toen ik je post las.   Maar hij heeft wel een hele fraaie set voor een goeie start in de digitale wereld .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eres

Citaat van: Rangeerduivel op 02 september 2013, 13:05:26 PM
Citaat van: dani op 02 september 2013, 13:04:30 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 02 september 2013, 12:21:34 PM
Heb je al een digitale aansturing voor je ovaal?
Wim heeft een startset met Multimaus gekocht :-)   (heb ik gelezen in een ader topic)


DAMNED!!! ;)

Rudy

Als je naar het forum gaat bij de rubriek algemeen, dan naar van analoog naar digitaal dan zie je daar mijn set afgebeeld wat ik vorige week heb ontvangen. Maar dank voor je reactie

Dani en jij bedankt voor het kompliment

Wim

Rangeerduivel

Ok Wim,succes met je aankoop,
maar het was eerder bedoeld om mijn zoekertje wat te promoten,ook tegenover anderen...een vorm van sluikreclame,snap je? ;)

Rudy

Eres

Rudy

Geef niet we leven in een vrij land en alles kan toch?

Wim

Rangeerduivel



Een vrij land wel...maar een vrij forum? ;)

Normaal horen zoekertjes in een rubriek "zoekertjes!dat bedoelde ik,maar ja,vloeken mag ook niet zeker? ;D

grtjs

Eres

Als je het maar binnensmonds doet


Eres

Danni

Volgens mij ben je weer thuis? Goed om je weer te horen op het forum

Wim

ps je hoort nog van mij