Lippe Duitsland

Gestart door Eres, 30 augustus 2013, 19:20:42 PM

Eres

Er zijn er zelfs bij als je iets wilt reserveren voor 2 dagen dat je dan je ID Card of je credit card achter moet laten.

Wim

bellejt

altijd positieve ervaringen met hun.Ik betaal via paypal en dat is direkt in orde.Je kan van het moment van bestelling ook alles volgen op je account.Dan zie je ook hoever de bestelling staat (besteld,verpakt,verstuurd enzovoort).En dikwijls superkoopjes.Ik volg ze ook op facebook en krijg steeds hun aanbiedingen via de mailbrief.

ysbeer

Citaat van: B_Modelbouw op 31 augustus 2013, 16:49:42 PM
Even voor Wim afwijken op dit draadje ... Kijk eens bij het Europees Centrum voor de Consument i.v.m. geldende wetgevingen aangaande Koper/Verkoper.
Weet dat hier sommige verkopers hier erg soepel mee omgaan; zoals een voorschot vragen, prijzen verhogen, levertijden uitstellen, etc. ...

Daar staat duidelijk in "ten zei het een duidelijke en voor iedereen begrijpelijk vergissing betreft""
Simpel gesteld.
Een hond kan begrijpen dat een BMW voor 500 euro niet kan.
Modelwagens voor 5.99 uit een gloed nieuwe serie is ook duidelijk een vergissing en valt dus buiten de wet.
Iets ander is al hij er zou staan voor 25,99 .
Dan kan het een aanbieding zijn en moet hij hem leveren.

Even google en je vind verschillende verloren zaken van mensen die desondanks de zaak voor de rechter brachten.

Voorschotten (nooit doen) ,prijzen verhogen (nooit kopen),levertijd verlengen (afbestellen)
In Nederland weet de winkelier allang dat dat geen brood op de plank geeft.
In Belgie geen idee (maar ik denk dat doorsnee belg iets meegaander is)

wim
wim

ysbeer

Citaat van: Eres op 31 augustus 2013, 16:55:42 PM
Er zijn er zelfs bij als je iets wilt reserveren voor 2 dagen dat je dan je ID Card of je credit card achter moet laten.

Wim

Welke waanzinnig koopt daar >:( >:( >:( >:(???

wim

Eres

Niemand denk ik loop dan meteen weg maar het gebeurd hier wel.

Wim

Jurgen

Begin dit jaar ben ik eens bij Olaerts langs geweest waar een wagen voor € 0,00 geprijsd was. Vermits ik zo'n klein vermoeden had dat dit een fout was heb ik dit gemeld en het stapeltje wagens is meteen achter de toog gezet. Ik heb toen zelfs niet gevraagd of ik zo'n wagen mocht meenemen.

Wat Lippe betreft heb ik geen ervaring, er is tot nu toe nog niets in aanbieding geweest dat ik wou hebben. Of zelfs met aanbieding was het artikel door de verzending amper goedkoper dan wanneer ik het hier zou kopen, dus ik wou het risico niet nemen.
Met locs wil ik zelfs helemaal geen risico lopen. Mijn railreiniginswagenset van Lux-Modellbau was (bij een andere handelaar) meteen stuk en de winst die ik toen had was ik meteen verloren aan verzendingskosten voor de herstelling. Enkele weken later was de decoder alweer stuk en heb ik het maar zo gelaten. Ik laat me nu dus niet meer vangen en koop locs en digitale toebehoren alleen bij mijn vertrouwde handelaar, ook al is dat dan een paar euro duurder. Maar dat is hoe ik erover denk hé, ieder is vrij om te doen wat hij wil!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Buikske

Citaat van: Jurgen op 01 september 2013, 14:51:31 PM
Of zelfs met aanbieding was het artikel door de verzending amper goedkoper dan wanneer ik het hier zou kopen,

En waar is HIER ?
 

Jurgen

Citaat van: Buikske op 01 september 2013, 16:55:45 PM
Citaat van: Jurgen op 01 september 2013, 14:51:31 PM
Of zelfs met aanbieding was het artikel door de verzending amper goedkoper dan wanneer ik het hier zou kopen,

En waar is HIER ?

Gewoon, hier in Vlaanderen. Het is niet bepaald 1 winkel, ik bekijk altijd meerdere winkels. Soms is het de ene, soms de andere, vandaar dat ik zeg "hier".  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ysbeer

Ja zo kun je er ook over denken.
Maar ja jij woont ook naast de winkel en je auto rijdt op water.
IK hou het dus toch maar op duitsland
oja de verzend retour is gratis.

Over vooroordeel gesproken.

wim

Michael

Citaat van: ysbeer op 01 september 2013, 17:42:58 PM
Ja zo kun je er ook over denken.
Maar ja jij woont ook naast de winkel en je auto rijdt op water.
IK hou het dus toch maar op duitsland
oja de verzend retour is gratis.

Over vooroordeel gesproken.

wim

Wim, mijn auto rijd ook niet op water, maar toch bestel ik niet alles via internet, de dichts bijzijnde winkel is in Zwolle, maar toch vind ik het fijn om af en toe even bij een winkel mijn spullen te halen.
Zo heeft ieder wel een reden om ergens wat te kopen, mijn ervaring met Lippe, alleen maar erg positief.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Jurgen

Wim, ik citeer even uit mijn reactie:

Citaat van: Jurgen op 01 september 2013, 14:51:31 PM
Wat Lippe betreft heb ik geen ervaring, er is tot nu toe nog niets in aanbieding geweest dat ik wou hebben.
...Mijn railreiniginswagenset van Lux-Modellbau was (bij een andere handelaar)...
...Maar dat is hoe ik erover denk hé, ieder is vrij om te doen wat hij wil!


Ik denk niet dat ik iets slecht over Lippe gezegd heb hé.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

conducteur

Ik rij de straat uit, ga vervolgens naar links en ga daar m'n gerief halen aan lippe prijzen...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Eres

Mensen

Maak jullie a u b toch niet zo druk. Vlieg elkaar niet zo aan en laat de boel voor wat het was. Ik vroeg alleen iets over Lippe en geen interesse in een soort Afghanistan met elkaar meteen aan te vliegn

Zijn we volwassen mensen of niet. Mij laten dergelijke opmerkingen koud en een ieder moet voor zich weten.

Wim

ysbeer

Citaat van: Eres op 01 september 2013, 19:53:15 PM
Mensen

Maak jullie a u b toch niet zo druk. Vlieg elkaar niet zo aan en laat de boel voor wat het was. Ik vroeg alleen iets over Lippe en geen interesse in een soort Afghanistan met elkaar meteen aan te vliegn

Zijn we volwassen mensen of niet. Mij laten dergelijke opmerkingen koud en een ieder moet voor zich weten.

Wim

Valt best mee,echt rot opmerkingen zijn er niet gemaakt.
En vind alle schrijvers nog even lief als gisteren.
wim

Metpetergaathetbeter

de vraag blijft dan of je ze dan(gisteren) lief vond ? :-\ :)

Groeten Peter ;)