Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Tip voor (VRT1)/TV

Gestart door conducteur, 27 augustus 2013, 22:52:46 PM

dieselfreak

Oebr, bedankt voor je uitleg, ik ben blij dat ik niet de enige ben die regelmatig bij de grijze stofjassen van de VRT "zaagt" om oude beeldfragmenten over de NMBS. Ik volhard in de boosheid en dat heeft mij toch al een aantal mooie fragmenten opgeleverd. Ik herinner mij nog een programma in de jaren 70 over het Openbaar vervoer, de titel van dat programma was "Traject" en het werd gepresenteerd door Marc van Poucke. Daarin waren regelmatig beelden te zien over de spoorweg, maar ook over tram en busvervoer. Jammer dat dit soort programma's er tegenwoordig niet meer zijn. Gelukkig heb ik een tijdje geleden deze site ontdekt waarop een aantal oude VRT en archiefbeelden van andere omroepen te zien zijn over de spoorweg:

http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_EB7E0D124F804257BA70F3E9F2AB23A2

Veel is het niet, maar iets is nog altijd beter dan niets nietwaar?
MC

oebr

ik ben nog wel iets vergeten te zeggen en dat is in deze niet onbelangrijk:  zodra het archief technisch vrij ontsloten kan worden zal dat zeker ook gebeuren, de Vg subsidieert een project in die zin. Over enkele jaren verwacht ik dat het wel mogelijk zal worden om persoonlijk opzoekingswerk te doen zoals dat nu al bij de nmbs en het leger mogelijk is.
Om op een vrolijke noot te eindigen he  ;)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

dieselfreak

Citaat van: oebr op 30 augustus 2013, 17:36:39 PM
ik ben nog wel iets vergeten te zeggen en dat is in deze niet onbelangrijk:  zodra het archief technisch vrij ontsloten kan worden zal dat zeker ook gebeuren, de Vg subsidieert een project in die zin. Over enkele jaren verwacht ik dat het wel mogelijk zal worden om persoonlijk opzoekingswerk te doen zoals dat nu al bij de nmbs en het leger mogelijk is.
Om op een vrolijke noot te eindigen he  ;)

Dat is idd positief nieuws, als het zover is ga ik daar zeker gebruik van maken, en niet alleen om zaken op te zoeken over de spoorweg.
MC

janieburton

Citaat van: oebr op 30 augustus 2013, 17:36:39 PM
persoonlijk opzoekingswerk te doen zoals dat nu al bij de nmbs en het leger mogelijk is.
Om op een vrolijke noot te eindigen he  ;)

?????? Graag wat meer info mbt  persoonlijk opzoekingswerk bij de NMBS.