Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

HLR 77

Gestart door Rangeerduivel, 27 augustus 2013, 10:36:40 AM

Rangeerduivel

Op de websit van een modelspoorwinkel zag ik een bericht

"Nieuw binnengekomen;Startset van Piko met hlr 77"

Zou Piko nu ook eindelijk de Belgische versie uitgebracht hebben,of gaat het hier om een andere 77?
Weet iemand hier iets meer over?

gr
Rudy

SuSke

Het is de G1700 die Piko produceert in alle andere livreien, die nu een NMBS kleurtje krijgt.
Niet exact dus maar als startset een mooi gebaar.

Ik vermoed dat er in MSM ook al iets over geschreven is, zeker bij de aankondigingen van de nieuwigheden, en zeker al op dit forum.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Bedankt voor de info Suske,

Dan is de kans groot dat hij ook te koop komt enkel als loc,dus niet in een startset.

Waarschijnlijk zal hij dan ook iets minder prijzig zijn dan de Mehano ;)

gr,Rudy

stefan

Deze week liep er 1 af op ebay die verkocht geraakte voor 80€ voor een aantal € meer heb je al een 2de hands mehano waarbij de deuren wel juist staan.

mvg stefan

doomslu

Test in MSM 128.
Er komt een startset en een aparte loc, beide met verschillend nummer.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

De startset kost in zijn geheel wel niet zo heel veel (een 170-80 euro).

Maar inderdaad voor een €100 heb je al snel een tweedehands mehano.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

tsjoektsjoek

Toevallig op de website van Piko gekeken een aantal dagen terug, hij kost in wisselstroom uitvoering 134 euro
maar is nog niet leverbaar, verschijnt als herbstneuheit.
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

LocoRob

Dan verkies ik toch de Mehano.
Voor ongeveer dezelfde prijs kan je hem nog steeds als 'nieuw' vinden op eBay bij verschillende 'zakelijke' verkopers.
Ik heb twee 77/78ers en een Piko erbij zou de verschillen extra in de verf zetten.
Greetz,
Robby

ysbeer

Ik heb een mehano nieuw(nooit gereden)in de orginele doos NR 7719 .
Analoog gelijkspanning

Prijs 120 Euro + verzend .

wim

vanmiegroet

Niet dat ik wil reclame maken maar http://www.benl.ebay.be/itm/Mehano-Prestige-AC-DIG-HLD-7723-Depot-Stockem-NMBS-SNCB-/251323399260?pt=LH_DefaultDomain_23&hash=item3a840abc5c&_uhb=1
En deze is zo'n 20 euro duurder.

Kan iemand me uitleggen vanwaar deze plotselinge prijsdaling komt in de mehano modellen?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer


LocoRob

Citaat van: vanmiegroet op 29 augustus 2013, 15:59:27 PM
Niet dat ik wil reclame maken maar http://www.benl.ebay.be/itm/Mehano-Prestige-AC-DIG-HLD-7723-Depot-Stockem-NMBS-SNCB-/251323399260?pt=LH_DefaultDomain_23&hash=item3a840abc5c&_uhb=1
En deze is zo'n 20 euro duurder.

Kan iemand me uitleggen vanwaar deze plotselinge prijsdaling komt in de mehano modellen?

Volg de Mehano's al een tijdje op eBay en heb opgemerkt dat er de laatste tijd veel worden aangeboden maar weinig worden gekocht.
Overaanbod dus zeker ?
Greetz,
Robby

Rangeerduivel

Heb vandaag de Piko in de winkel gezien,
Moet véél onderdoen voor de Mehano,de Piko ziet er veel 'speelgoed'achtiger uit! :-\

Grtn
Rudy

Jurgen

Citaat van: Rangeerduivel op 29 augustus 2013, 17:46:46 PM
Heb vandaag de Piko in de winkel gezien,
Moet véél onderdoen voor de Mehano,de Piko ziet er veel 'speelgoed'achtiger uit! :-\

Grtn
Rudy

Vandaar waarschijnlijk dat hij ook in het "Hobby" segment wordt aangeboden. Ik vind het een leuke manier om een Belgische set op de markt te brengen die ook nog eens goed geprijsd is.
Als kritische verzamelaar is het natuurlijk een prul van niets.

Wat de Mehano's betreft, die gaan al lang niet meer zo goed van de hand. Dit jaar heb ik er nog maar 6 weten verkocht worden gaande van € 101,00 voor een gewoon AC-model tot € 150,00 voor eentje met sound. En dan te bedenken dat ik voor mijn eerste model meer dan € 200,00 betaald heb toen ze er pas waren.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Piko 77 is geen 77 model.  Hij lijkt er alleen een beetje op, omdat hij ook grijs en geel gespoten is.
Spijtig dat ze zo'n kans voorbij hebben laten gaan, om de leemte na Mehano op te vullen, want die was ook voor verbetering vatbaar (verlichting, koppeling enz.
Met vriendelijke groeten
Peter