sporen plan N schaal

Gestart door peterke33, 27 augustus 2013, 09:53:45 AM

peterke33

Hallo iedereen,

bestaat er een baanplanboek cederom van fleschmann,of moet ik zelf een plan maken?

Groeten
Peter

SuSke

Vroeger had elk gerenomeerd merk, waaronder Fleischmann een aantal sporenplanboeken voor de schalen die ze verdeelden en natuurlijk geënt op hun spoorconfiguratie.

Je kan in die boeken wel inspiratie opdoen, maar ik denk dat je toch meer voldoening haalt uit een "eigen" plan.
Naast die sporenplanboeken is er nog een schat aan informatie te vinden op het wereldwijde web.

Probeer iets op te tekenen zou ik zo zeggen, plaats het hier en je krijgt wel de nodige opbouwende kritiek.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

wouterdt


philippe_007

Zoals Suske meld,

boeken en bestaande plannen kan je gebruiken om ideeën op te doen. Eens je weet in welke richting je wilt gaan beginnen tekenen.
Na 10-tallen of zelf veel meer zal je een plan hebben dat iets of wat uw ding zal zijn.

En zeker uw plannen hier posten, kan je veel opmerkingen en/of aanwijzingen krijgen om zo hopelijk een goed eindplan te hebben.

marc goovaerts

Als je inspiratie uit boeken nodig hebt, in de beginjaren van Fleischmann Piccolo hebben ze daarvoor een aantal boeken met sporenplannen uitgegeven.
Af en toe kom je ze nog wel eens tegen op e-bay & co.

Typisch voor de erin afgebeelde plannen was wel dat ze erg op 'fabrieksbanen' op beurzen leken.
Zo veel mogelijk sporen op een zo klein mogelijke oppervlakte (het moest de verkoop ondersteunen van het eigen merk) en nauwelijks scenery.