Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

N schaal bouwer

Gestart door peterke33, 26 augustus 2013, 15:50:20 PM

peterke33

Hallo

iedereen ik ben dus peter ben 41 lentes jong,heb samen met mijn pa een trientafel gemaakt ho.marklin wel nu komt het hele verhaal,ik ga mijn kamer afgeven aan mijn zoontje.helaas kan ik geen ho meer gebruiken wegens plaatsgebrek,nu wil ik wel naar N schaal gaan heb al eens rond gezien op google en forum.wil graag met bv drie of vier treinen rijden maar schakelen van wissels kan dat met een schakelkastje?of moet ik voor digitaal gaan ben geen elektronika freak,bv met pc rijden liever niet omdat ik graag alles zelf wil bedienen.welke start set raden jullie mij aan digitaal of gewoon annaloog;heb nog een vraagje kan ik een railplanner kopen van fleschmann?

Groeten
Peter

Michiel

Hallo Peter,

ik begrijp uit je tekst dat je liefst zelf de treinen bestuurt, en dus liever niet automatiseert. Dan lijkt het me veruit het leukst wanneer je meteen met een digitale startset van start gaat. Je kan dan heel eenvoudig elke trein individueel besturen zonder dat je je baan moet gaan opsplitsen in elektrisch gescheiden secties of blokken. Aansluiten en rijden.

Wissels kan je steeds met de hand bedienen, ook bij digitaal bestuurde treinen. Je kan de wissels handmatig verzetten, of met een eenvoudig drukknopje op afstand. Digitale wisseldecoders zijn overbodig wanneer je niet automatiseert.

Welke startset je kiest is natuurlijk erg persoonlijk (stoom/diesel... modern/oud), maar met een Roco (DCC met Multimause) of Fleischmann (DCC met Profiboss) startset kan je in elk geval niet verkeerd zitten.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

peterke33

Hallo michiel,

dank je wel voor je reactie,ben al blij dat ik al beetje meer weet.zal eens gaan kijken wel startsets er zijn van fleichmann,lijkt me mooi het mooiste vind ik stomer en diesel treinen.


groeten
peter

marc goovaerts

Welkom op het forum, Peter ! Moest je het nog niet gedaan hebben, rondneuzen in de oudere, bestaande draadje geeft ook al een massa infomatie.

peterke33

hallo

Marc,ik zal zeker eens goed rondkijken hier op forum.er zullen zeker mensen zijn die mij raad en enzo kunnen geven.

groeten
peter