Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Lenz decoder

Gestart door Rangeerduivel, 23 augustus 2013, 13:49:50 PM

Rangeerduivel

Beste vrienden,
Kan ik een lenz decoder LEO10XF art.nr. 10010 ook gebruiken voor een HO model van Roco?
NMBS reeks 52 of 59.

De verkoper prijst hem aan voor schaal N,maar spreekt niet van HO.

GRTN en dank voor elke tip
Rudy

OlivierV

Voor sommige ho modellen kan je best een N decoder gebruiken, bv bij een roco reeks 80 of bv bij een Duitse Kof of een Hollands Sikje of zo'n reeks 91 zoals David er 5 gemaakt heeft om te laten testen.
Deze kleinere locs hebben soms N-motoren/kleinere motoren en bijgevolg is zo'n N-decoder ook voldoende om het geheel van stroom te voorzien + dan kan je de decoder nog onzichtbaar wegsteken.

Je kan ook altijd kijken hoeveel Ampère die decoder constant kan leveren en hoeveel je motor verbruikt.

Maar in het algemeen stop je in Ho locs best ho decoders ;)
De Roco modellen die je bedoelt, zijn dat 5206 en een 5950 of 5939? Deze zijn voorzien van stekker en bij mijn weten gemakkelijk te digitaliseren.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Dank voor je reactie Olivier,

Het was maar omdat ik op tweedehands er éne te koop zag,en voor ik een bod doe wilde ik eens informeren.
Een mens koopt al snel dingen waar je later spijt van hebt,dus ik ga het maar zo laten...
Laatst een Esu met 8-NEM stekker gekocht voor 10€,splinternieuw,en die werkt perfect in een Piko 2901,DAT zijn koopjes,maar het lukt niet altijd even goed! ;)
grtn

OlivierV

Die ESU V4's kosten niet zo heel veel als je ze per 10 of per 20 aankoopt ... maar ja dan moet je ofwel al zoveel decoders in een keer nodig hebben ofwel met een paar mensen tegelijk die 10 of 20 kopen. (= +- 21-22 euro/decoder).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan