Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Favoriete tijdperk

Gestart door doomslu, 22 augustus 2013, 13:42:05 PM

Wat is mijn favoriete tijdperk?

I.   1804 – 1925
II.   1925 – 1945
III.   1945 – 1970
IV.   1970 – 1990
V.   1990 – 2005
VI. na 2005

doomslu

Aanvankelijk leek het er op dat tijdperk III de grote 'winnaar' zou worden, maar tijdperken IV en V rukken op!
Ik zie zelfs (voorlopig) een zekere balans tussen die drie periodes.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Martin Welberg

Ergens tussen 1930 en 1935, goede reden om slecht schilderwerk te maken  ;) ;D

modelbaanHO

Wanneer ik mijn stem heb uitgebracht wilde ik eerst tijdperk 3 en 4 aanvinken. Ik heb uit beide tijdperken ongeveer even veel materiaal.

Uiteindelijk heb ik alleen tijdperk 4 aangevinkt omdat ik nu nog alleen maar materiaal uit tijdperk 4 koop, en omdat de scenery op mijn modelbaan ook elementen bevat die pas in tijdperk 4 zijn verschenen. (vnl. modelauto's)

Er blijven natuurlijk de uitzonderingen van modellen die ik mooi vind of moderne locs (tp 5-6) die ik koop om te kunnen rijden op de digitale baan van de club.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

SuSke

Initieel begonnen met tijdperk IVb en V maar later stelselmatig meegegroeid naar tijdperk VI omwille van de "vreemde" vogels.
Zoals bij Luc - modelbaanHO ook om op de banen in de club te kunnen rijden.
Ondertussen is er wel al een uitbreiding naar tijdperk I omwille van de "specialleks" en III omwille van toch een bepaalde charme bijgekomen.
Eigenlijk is het gewoon alles wat op sporen rijdt dat me fascineert  :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

erik de noorman

Voor mij TP III heb deze periode nog net gekend maar kan me er niet veel van herinneren. Voor TP IV en V heb ik totaal geen interesse.

Erik.

dani

ik "leef" vooral in TP V en VI,  de modernere machines.   Waarom ? geen idee, misschien omdat het aanbod zo groot is.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Mattias

Ik ben opgegroeid in tijdperk V.
Het spreekt me ook het meeste aan.
Minder eentonigheid in kleuren, en veel meer keuze in materieel.
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

OlivierV

Ik denk zo stil in mijn hoofd dat de volgende msm vol gaat staan met Pollekes.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

... of met een samenvatting daarvan,  waar een aantal dingen mooi in kaart gebracht zijn.  Dat ou pas fijn zijn, zeg...

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

doomslu

Citaat van: dani op 23 augustus 2013, 15:23:27 PM
... of met een samenvatting daarvan,  waar een aantal dingen mooi in kaart gebracht zijn.  Dat ou pas fijn zijn, zeg...
Aan wat denk je?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Citaat van: OlivierV op 23 augustus 2013, 15:02:31 PM
Ik denk zo stil in mijn hoofd dat de volgende msm vol gaat staan met Pollekes.
De volgende MSM is al naar de drukker. Die daarna misschien?  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

zet die pollekes maar op het forum i.p.van in de  MSM (en maak reklame dat ze hier te vinden zijn) leuker is iets dat modelspoor is, i.p.v teksten waar je uiteindeleijk als modelspoorder niks aanhebt !

Peter ;)

Eres

Ben ik met je eens Peter

Wim

stevend

Waar wij aan denken Luc ?
Een cadeau , met name een loc aan verminderde prijs in samenwerking met ... deel 2 ::)

Eres

Zou niet verkeerd zijn Steven

Wim