Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Euromodelbouw Genk

Gestart door railtravelmanager, 22 augustus 2013, 13:00:10 PM

Martin Welberg

CiteerHet niveau dat hier op het forum al getoond wordt is inderdaad zeer hoog. En ik vraag me af hoeveel forumleden dat eigenlijk kunnen halen. Ik zeker niet en daardoor post ik al gewoon niets meer wat met modelbouw te maken heeft. En ik denk niet dat ik de enige ben die zo denkt.

Eigenlijk vind ik dat dus jammer. Juist door te posten, opbouwende kritiek in ontvangst te nemen heb ik in 5 jaar erg snel geleerd. Af en toe moet je wel een wat dikkere huid hebben door de afbrekende commentaren links te laten liggen. Maar ik ben van mening dat juist als je niet post er ook niemand is die je op eventuele fouten kan wijzen en je duidelijk kan maken hoe je het beter kan doen. Ook tijdens demonstraties krijg ik vaak te horen van "dat kan ik nooit" maar met zo'n instelling krijg je het dan ook niet voor elkaar gewoon omdat je het al niet probeert. Modelbouw in alle facetten is vallen en opstaan..

Dirky

Citaat van: Havoc op 06 oktober 2015, 17:41:38 PM

Verder vrees ik dat de gevraagde graad van afwerking zo hoog begint te worden dat het gewoon onmogelijk gaat worden om nog genoeg banen bij elkaar te krijgen voor een expo groter dan een parochiezaaltje. Het niveau dat hier op het forum al getoond wordt is inderdaad zeer hoog. En ik vraag me af hoeveel forumleden dat eigenlijk kunnen halen. Ik zeker niet en daardoor post ik al gewoon niets meer wat met modelbouw te maken heeft. En ik denk niet dat ik de enige ben die zo denkt. Doet me de vraag stellen of zo'n beurzen met dat niveau niet eerder ontmoedigend werken op de toeschouwers. Leerrijk zijn zo'n beurzen ook niet tenzij er workshops op een haalbaar niveau gegeven worden.


We kunnen niemand verplichten om hier te tonen waar ze mee bezig zijn maar kunnen dan ook geen tips geven als het ergens wringt. Alhoewel ik modelbouwer ben van toen de dieren nog spraken, leer ik hier zeer veel bij. Sommigen onder ons proberen hier het onmogelijke en veranderen het in "zie je wel, het kan!"
Leuk is dat hier op 't forum, als het ware uit het niets, mooie stukjes modelbouw verschijnen van mensen waarvan we het totaal niet verwachten... Waar een wil is, is een mooie modelbaan.

Dus, voor mij althans, moet het niveau van een modelbaan op een expo TOP zijn...


Metpetergaathetbeter

Dirk,misschien heb je op het gebied van top banen gelijk, ook hebben wij binnen ons AMSAC bestuur daar geen sluitende visie op dat gebied, er zijn er die een spoor I baan uithalen en daarmee een baan leggen zonder decor omdat er ooit eens een hoop kinderen gestaan hebben op een tentoonstelling. Heb filmpjes op Utube eens uit nieuwsgierigheid bekeken en in in geen enkel van alle filmpjes die gepost stonden was er niet 1 secondevan die baan te zien. :-\

Hoewel ik dat aanhaal blijven ze blind of moet ik zeggen doof voor die argumenten, als ik dan eens aanhaal om iets minder dan wat Evan deed op spoor I is het dan niet nodig, zo zie je maar !

Gerolf

Citaat van: doomslu op 06 oktober 2015, 17:52:41 PMOp een expo moet je de mensen doen dromen. Is mijn mening hé.

Vind ik ook. De bezoekers moeten waar voor hun centjes (en tijd) krijgen.

Hoewel een bijna-afgewerkte baan, met bvb een module "under construction" ook wel eens leuk is: Zo zien bezoekers hoe top-modelspoor tot stand komt ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

Je hebt een expo en je hebt een expo Peter;
-   Als AMSAC een Open Deur houdt is dat een expo die de activiteiten van AMSAC toont. Dat daar onafgewerkt materiaal bij staat is dus gewoon logisch.
-   Als MSM een expo organiseert is dat een tentoonstelling van droombanen en die moeten (weer eens voor mij althans) van een dermate niveau zijn dat je er wil naar streven een zelfde resultaat te behalen. 'k Heb ook geen probleem met ééntje "under construction".
En wat is TOP?
Dat vult iedereen voor zichzelf in... voor mij ligt die lat hoog, voor een ander lager, voor weer eens een ander nog hoger!

Liefst zou ik steeds minimum één Finescale baan willen zien, maar dan wel zonder fouten! :)

Metpetergaathetbeter

't was op iets georganiseerd door de NMBS   :-[

EVP

Citaat van: doomslu op 06 oktober 2015, 17:52:41 PM
Toch vind ik dat het niveau van de tentoongestelde banen op een expo hoog moet zijn.
Wat heb je aan een autosalon met alleen Fiat's, Renault's en Toyota's?
Ga jij daar heen? Ikke niet.
Op een expo moet je de mensen doen dromen. Is mijn mening hé.

Door te kijken kan je leren en proberen om het even goed te doen. Als dat niet lukt is dat geen ramp.

Laat ons duidelijk zijn: grote modelspoorexpo's zoals Genk en Leuven kunnen enkel overleven als er genoeg handelaars een standplaats willen afhuren en als er genoeg mensen een ticket willen kopen.
Ik ben wel een beetje jaloers op de Fransen die slechts de helft inkom (kunnen) vragen dan wij. Geef me 20.000 bezoekers en jullie kunnen allemaal komen voor een appel en een ei. (*)


(*) Ik vraag me dan wel af wat ik met 20.000 appels ga doen...  ;D



Luc appelmoes maken , lekker..... ;)kan je verkopen en het geld gebruiken voor de inkomprijs naar beneden te halen ! maar snap je we hoor  ;) :P