Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Euromodelbouw Genk

Gestart door railtravelmanager, 22 augustus 2013, 13:00:10 PM

ceuleer

Tegengevallen ???
Ik heb er zeker 7 uur rondgehangen, ik heb me geweldig geamuseerd.  :)
En sommige banen terug zien vind ik ook een voordeel, soms is het heel druk aan de banen, als ik ze later terug bekijk, zie ik soms dingen die ik de eerste keer niet gezien had.
Ik ben tevreden naar huis gereden.  ;)

Roderik

Citaat van: bloeg op 29 september 2015, 22:50:54 PM
Diep triestig als je zijn "handtekening" ook meeneemt :Actief medewerker van 'FEBELRAIL'  en ** Voorzitter, FEBELRAIL modelbouw commissie. ** Lid van de TSP / PTF.

Zou dan toch beter moeten weten...

Dat dacht ik ook...
Always be modelling!

mark7758

na 12 jaar waren we (BELUX) weer eens aanwezig. En het was goed en kunnen we melden dat we een heerlijk weekend achter de rug hebben.
We hebben genoten van de beurs. (Al was hij te kort om zelf ook eens rustig rond te lopen.)
Het publiek was geweldig.
De kinderen beschaafd en netjes opgevoed. (Geen grijpende handjes naar de baan en zo.)
Sommige kinderen hebben ook zelf wat treinen kunnen rijden, wat veel glimlachende ouders opleverde.
Alles was goed geregeld, en verzorgd.

Dames en Heren. Bedankt.  (mocht iemand foto's of filmpjes van onze baan hebben? Wie wil ze mailen?)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

HLE2743

Citaat van: mark7758 op 30 september 2015, 09:04:10 AM
na 12 jaar waren we (BELUX) weer eens aanwezig. En het was goed en kunnen we melden dat we een heerlijk weekend achter de rug hebben.
We hebben genoten van de beurs. (Al was hij te kort om zelf ook eens rustig rond te lopen.)
Het publiek was geweldig.
De kinderen beschaafd en netjes opgevoed. (Geen grijpende handjes naar de baan en zo.)
Sommige kinderen hebben ook zelf wat treinen kunnen rijden, wat veel glimlachende ouders opleverde.
Alles was goed geregeld, en verzorgd.

Dames en Heren. Bedankt.  (mocht iemand foto's of filmpjes van onze baan hebben? Wie wil ze mailen?)

Bedankt voor de positieve noot Mark. Ik heb wel een aantal foto's en filmpjes gemaakt maar moet ze nog nakijken. Als ze klaar zijn zal ik ze door sturen als je eventueel je email kan bezorgen via PB dan zorg ik dat je de foto's krijgt.  :D 8)

ceuleer

Stuur mij uw mailadres ook maar door, ik heb ook enkele filmpjes, ze zijn wel met de iPhone opgenomen, dus geen super kwaliteit.

celtjan


Metpetergaathetbeter

La Bosse is volgens mij nog steeds de mooiste baan door zijn eenvoud en details, hoewel ik nog steed Verviers een hele mooie vind !

doomslu

Ik wil de forumleden graag een vraag voorleggen, waarvan de antwoorden mij een beter inzicht zouden moeten kunnen geven voor de toekomstige organisatie van onze expo.
Deze vraag richt zicht tot iedereen die niet naar de expo in Genk is geweest. Ze richt zich niet tot diegenen die absoluut niet konden gaan, omdat ze bvb in 't buitenland zaten, ziek waren of aan het sterfbed van hun schoonmoeder moesten zijn.

We zitten hier met een paar honderd echte spoorfanaten, dus dit moet een goede steekproef zijn.

Dus, beste mede-modelspoorfanaten, waarom vonden jullie een bezoek aan de expo in Genk de moeite niet waard? Of anders gesteld: wat moet een expo meer bieden om jullie in beweging te krijgen?
Deze vraag is vergelijkbaar met de vraag aan een Anderlechtfan waarom hij de wedstrijd in de Champions league niet bekeken heeft...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Luc dat is toch simpel. MSN expo is jou spreken en zie.  8)

Maar misschien is het beter dat in een aparte rubriek te houden en dit over Genk te laten zijn.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Herwig

aan Luc:   PB/PM ;

Misschien apart hoofdstukje:  wat zijn de wensen van een potentiële kandidaat bezoeker van een (MSM-)modelspoortentoonstelling ?

Metpetergaathetbeter

Ik weet dat bv. een aantal mensen niet gaan omdat VBV daar niet staat(reden ga ik hier in het midden laten), een heleboel mensen zouden daar hun bestellingen gaan ophalen i.p.v de verre verplaatsing naar Ingelmunster te moeten doen en ondertss.een expo meenemen !
Ik zou eigenlijk niet gegaan hebben omdat ik het op een of andere manier vorige keer ontgoocheld was, vraag mij niet waarom, want ik kan er eigenlijk niet echt een reden voor geven ! Anderen dachten hier ook zo over ! IK ga geen namen geven omdat ik die eer aan hen ga overlaten ! Had mij laten overhalen, maar reisgezel kon niet dezelfde dag als ik, om alleen te rijden had ik eigenlijk geen zin misschien was die wel te vinden in het feit dat ik eerst aanhaalde !
Ook wat meespeelde de vele aankopen voor en degene die in het vooruitzicht zijn zullen hierbij ook wel bijgedragen hebben !

Groeten Peter ;)

Ben

#326
Peter,

Waarom VBV er niet was weet ik niet en ik wil er niet over speculeren.

Wat ik wel weet (uit de eerste hand) is dat een aantal winkeliers (ik heb het over 2 grote) niet uit de kosten komen. De omzet is gewoon te laag in verhouding tot de (personele) kosten. Daarnaast hebben ze inderdaad een hoop gedoe van mensen die hun spullen af willen halen, extra werk waar geen inkomsten tegenover staan. En de winkel moet ook nog eens bemand blijven.

Wat ik in die paar uur dat ik aanwezig was zag is een matig bezochte kopersbeurs. Ik had het idee dat er niet veel gekocht is, "kijken kijken en niet kopen". ;)

In oktober is in NL 3 dagen Eurospoor Utrecht. Van een aantal winkeliers weet ik dat ze er niet zullen zijn om genoemde redenen........

Gr, Ben.

Koen

@ Luc,

Door omstandigheden kon ik er helaas niet bij zijn. Ik lees dat La Bosse er ook stond (ik hoop hen ook op onze volgende MSM expo te kunnen bewonderen). Dat zijn naar mijn mening publiekstrekkers maar ook de juweeltjes die door onze forumleden (zoals het diorama van Dirk, de prachtige constructies van Jean om er maar een paar te noemen) gebouwd worden, geven naar mijn mening het gevoel dat de expo niet mag gemist worden. Neem deze juweeltjes weg en er zullen een pak minder mensen komen opdagen. Ik denk dat het gevoel van samenhorigheid ook een zeer belangrijke factor is. Enfin, dit is alvast mijn mening rond beurzen. Voor mij is een beurs waar ik geen "babbel" heb kunnen doen, geen geslaagde beurs. Dit is natuurlijk een persoonlijke invulling.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 30 september 2015, 18:24:56 PM
Dus, beste mede-modelspoorfanaten, waarom vonden jullie een bezoek aan de expo in Genk de moeite niet waard?

Had het enkel over modeltreinen en bijhorende gegaan misschien wel...
Daarbij vond ik de afstand wat groot,ik heb in mijn leven al meer dan genoeg km's gereden! ;D

Citaat van: doomslu op 30 september 2015, 18:24:56 PM
Of anders gesteld: wat moet een expo meer bieden om jullie in beweging te krijgen?

Er uit zien als MSM-expo,en centraal in het land gehouden worden.

Citaat van: doomslu op 30 september 2015, 18:24:56 PM
de vraag aan een Anderlechtfan waarom hij de wedstrijd in de Champions league niet bekeken heeft...  ;)

Die Champions league kan voor mijn part de pot op, ::) >:(

ACFI

Dag allemaal,

ik heb de expo een aantal keer bezocht, eerst als IPMS lid, dan als treinenzot.

Wat me de laatste keer tegenviel een beetje:
- (op zaterdag) het gebrek aan parkeerplaatsen en de rondcirkelende boetegieren
- het zaaltje met modulebaantjes - dit was heel donker. Ik kan de reden perfect verstaan maar ik ben nachtblind en het contrast tussen de (hel)verlichte banen en de duistere zaal is niet prettig voor de ogen en met een koplamp rondlopen is geen zicht/doet me helemaal invalide voelen.
om de zelfde reden twijfel ik er aan om bijv trainworld te bezoeken. alle foto's die ik tot nu gezien heb zijn heel donker en sorry dat vind ik niet fijn. Als ik fout ben, dan hoor ik het graag trouwens.

ACFI