Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Euromodelbouw Genk

Gestart door railtravelmanager, 22 augustus 2013, 13:00:10 PM

Johnnytrein

"Mijne kameraad is daar besmet geraakt " ja dergelijke beurzen en tentoonstellingen zijn uiteraard zeer besmettelijk. :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

rgp

Hallo,

Ben vandaag langs geweest met mijn vriendin.
Heb er 4 uur rond gelopen en de beurs is wat je er mag van verwachten.
Banen: gekende en niet gekende banen.  Maar spijtig genoeg weinig "komplete" banen: ttz een mooie baan, goed  en juist verlicht, een goede achtergrond en op de juiste hoogte.
Koopjes: in de oudere (jaren 60 en 70) märklins waren koopjes te doen.
Entree: 15 euro: korrekte prijs.  Zo'n organisatie kost handenvol geld en met de slinkende en onzekere opkomst is dit een juiste prijs.
Even tussendoor: mijn vriendin is dus meegeweest (was al mee naar Ontraxxs en Maubeuge) en ik liet haar eerst, als leek,  commentaar geven: resultaat geen achtergrond, slecht verlicht, ....
Kritiek geven is gemakkelijk, iets doen veel moeilijker, dus Herman ik sta te popelen tot FEBELRAIL eens een beurs organiseert !

Roland

modelbaanHO

Ik heb gisteren de beurs bezocht samen met Suske en Peter_66.

Ik sluit me aan bij het commentaar dat Suske gisteren al heeft gepost.

De ontmoetingen met de andere forumleden waren zoals altijd toffe momenten.

Toch geen spijt gehad dat ik de beurs heb bezocht.

De foto's die ik heb genomen kan je bekijken via deze link: http://fotos.modelbaanho.be/#!album-30
Het is zeker geen volledig overzicht. Ik heb enkel foto's genomen van de modelbanen die ik nog niet eerder had gezien.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

philippe_007

Ik ben gisteren ook geweest, zo'n 5 uur rondgetreuzeld :-) Nadien wou mijn zoon naar huis..Den papa zou nog wat langer blijven kijken zijn :-)

Ik heb mij kunnen inhouden met de aankopen, buiten een werklamp een 2cv van Brecina (deze uit MSM 151) en MSM nr 0 (je leest het goed, deze was te koop, een doos vol MSM's, een beetje snuisteren kan dus opbrengen :-) ).

Ivm de banen, enkele had ik al gezien, anderen weer niet... Mooie stukken stonden er tussen.

Enfin, het was weer een toffe dag... Ik heb wel geen DC sporen code 75 gevonden, nu moet ik volgende week toch wel naar Houten, hoeveel pech kan een mens hebben :-)

Ben

#289
Vandaag geweest. Mooie baantjes gezien, een aantal voor mij nieuw. Maar ook slecht of in het geheel niet verlichte banen zonder achtergrond waar de treintjes rondjes racen. De handel vond ik magertjes en aan de prijs maar inderdaad volgende week Houten. Al met al toch een leuke middag gehad.

Bij Hans Deloof 2 stuks LocoNet terminals gescoord om m'n handregelaar in te prikken:


Bron: Hans Deloof

Gr, Ben.

trainspottingjr

Ook dit weekend een bezoekje gebracht aan Euromodelbouw. Heb weer vele mensen tegengekomen en een babbeltje geslagen, altijd leuk zo kom je dingen te weten.

Ook de portemonnee is weer volledig geplunderd ook al zeg ik elke keer ik koop niks meer bij want er heerst reeds plaatsgebrek.

Kwa banen waren er reeds een deel die ik al reeds gezien had maar toch steeds nog meer detaillering dat me opvalt bij het weerzien ervan. Ook een aantal banen die ik voor het eerst zag en wat gekeurd, hier soms nog wat werk maar ach ja een modelbaan is nooit volledig afgewerkt  ;)

We hebben ons goed geamuseerd en een dikke pluim voor de organisatie!!!!!

Tot de volgende editie
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

eric

Toch een paar leuke koopjes gedaan he Jelle. En dan met de verkoper het welles nietes spelletje welke decoder in de loc moet. 😀😇

SuSke

Citaat van: Johnnytrein op 27 september 2015, 07:36:42 AM
@Frans,  wacht in Belgenland en blijkbaar volop beschikbaar is mij onze noorderburen. En wat zocht je reeds lang?

Het Benelux-stuurstandrijtuig van Elotrains
4jaar geleden besteld, laatste keer op Ontraxs met Elotrains zelf gesproken en ging opgestuurd worden. Hoeft dus niet meer.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

herriejr

Citaat van: celtjan op 27 september 2015, 14:00:56 PM
Na enkele keren overgeslagen te hebben, 't land nog es doorkruist. Hier enkele getuigen:
https://picasaweb.google.com/celtjan/ModelbouwGenk


Dag Jan,

ik krijg hier steeds de melding 'Pagina niet gevonden' als ik jouw foto's probeer te bekijken.

Erwin

stoomlokje

Inderdaad, de foto's zijn niet te zien . :'(
gr.


Saskia

celtjan

Citaat van: celtjan op 27 september 2015, 14:00:56 PM
Na enkele keren overgeslagen te hebben, 't land nog es doorkruist. Hier enkele getuigen:
https://picasaweb.google.com/celtjan/ModelbouwGenk

Blijkbaar was de link niet volledig. M'n excuses. Herkansing:
https://picasaweb.google.com/celtjan/ModelbouwGenk?authkey=Gv1sRgCO7qwMrl_-DO-AE

Gr,
Jan

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

HLE2743

Citaat van: FREMO e.V. - afd België op 27 september 2015, 09:08:24 AM
Hallo,

Vier uur en enkele minuten heen en dezelfde tijd terug, met de trein, bestemming FKG was het absoluut niet waard! Wel het gesprek met verschillende NMBS werknemers, die absoluut niet gelukkig zijn met de huidige werksfeer.

Expo -> Oude soep terug opgewarmd = alle tentoongestelde banen waren al bekend en gezien op andere manifestaties.

Heel veel dure 2de hands gezien, zelfs enkele met de originele prijs destijds MAAL XXXXXXn dit voor aftandse modellen.

Wel op de terug reis enkele spannende momenten beleeft in de stuurpost, maar geen ongelukken gemaakt en geen dieren leed veroorzaakt.

Mvg,

Ik vind het erg dat je je gading niet vond in Genk. Ik ben blij dat je alles al eens gezien had maar de organisatie heeft hier 2 jaar aangewerkt om dit een succes te maken en deze organisatie is wel tevreden. Maar als je het beter kan ga je gang dan zullen wij eens komen kijken hoe dat jij het er vanaf brengt.


celtjan

Steven, welkom op dit forum.
Jammer dat je, je voor jouw eerste bijdrage je zo in de gordijnen laat jagen.
Dergelijke opmerkingen komen er namelijk altijd bij eender welke model(trein)beurs voor. 'Zuurpruimen' zijn er altijd.
Baseer je gewoon op de grootste gemene deler, en doe verder met wie opbouwende kritieken aanreikt. De rest: "LLL"! (Links Laten Liggen).

Een tevreden bezoeker,
Jan

HLE2743

Citaat van: celtjan op 29 september 2015, 16:56:08 PM
Steven, welkom op dit forum.
Jammer dat je, je voor jouw eerste bijdrage je zo in de gordijnen laat jagen.
Dergelijke opmerkingen komen er namelijk altijd bij eender welke model(trein)beurs voor. 'Zuurpruimen' zijn er altijd.
Baseer je gewoon op de grootste gemene deler, en doe verder met wie opbouwende kritieken aanreikt. De rest: "LLL"! (Links Laten Liggen).

Een tevreden bezoeker,
Jan

Dit was eigenlijk niet de bedoeling van zo binnen te komen maar ik stoor me aan het feit dat sommige zo negatief moet zijn over alles terwijl er zoveel mensen 2 jaar lang hun best hebben gedaan om dit evenement tot een succes te maken. Sommige wil gewoon een keer op hun plaats zetten en als deze persoon zich niet kon vinden in de banen die er stonden, ja jammer dan maar maar dit soort tentoonstellingen kost nu eenmaal handen vol geld en zoals het met alles is wordt het ook hier duurder en moet je keuze's maken. Sommige zullen tevreden zijn andere niet maar dat is geen reden om na te trappen. Dat is hetgeen ik op maak uit zijn commentaar.