Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Euromodelbouw Genk

Gestart door railtravelmanager, 22 augustus 2013, 13:00:10 PM

marc goovaerts


Johnnytrein

@Frans,  wacht in Belgenland en blijkbaar volop beschikbaar is mij onze noorderburen. En wat zocht je reeds lang?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

FREMO e.V. - afd België

Hallo,

Vier uur en enkele minuten heen en dezelfde tijd terug, met de trein, bestemming FKG was het absoluut niet waard! Wel het gesprek met verschillende NMBS werknemers, die absoluut niet gelukkig zijn met de huidige werksfeer.

Expo -> Oude soep terug opgewarmd = alle tentoongestelde banen waren al bekend en gezien op andere manifestaties.

Heel veel dure 2de hands gezien, zelfs enkele met de originele prijs destijds MAAL XXXXXXn dit voor aftandse modellen.

Wel op de terug reis enkele spannende momenten beleeft in de stuurpost, maar geen ongelukken gemaakt en geen dieren leed veroorzaakt.

Mvg,

Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Valentijn


Dank je voor de foto's
Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

755philippe

Jean bedankt voor de goede uitleg over het etsen. Mooi werk waar je mee bezig bent.
Ook proficiat aan Dirk voor zijn prachtig tafereel met zijn spoorwegovergang.
Mvg

755philippe

ps. Ben de naam vergeten van de daken die je in Spanje bestelde.

Rangeerduivel

Citaat van: rixke rail op 26 september 2015, 22:47:40 PM
Fotolink

Hallo,
Kan iemand mij vertellen van wie de baan is met de tram en taferelen aan zee?
(foto32,33,37,38,39,40,41 en 42)
Zeer mooie baan,maar wat mij vooral van pas zou komen is de achtergrondfoto van de stad...
Net wat ik nodig heb! :-X

;)

Snobby Crash

Rudy,

ik begrijp dat je het over het baantje hebt met strand en uitzicht naar zee toe.
Alle info heeft onlangs in MSM gestaan dacht ik. Ik zoek straks even het nummer op.
Dacht dat er een hele bespreking en fotoreportage in MSM stond van dit baantje !

Geert

Catje

Ook ik ben er ondanks de beslommeringen thuis toch met een kameraad enkele uren heen gegaan.
De entreeprijs was aan de stevige kant, maar ja deze beurs vind ik altijd de moeite waard om heen te gaan
Mijne kameraad is daar besmet geraakt en heeft zich ook een mooi startset van Marklin aangeschaft.
Zelf een 2 tal wagons gekocht.

Herwig

Idd verscheen uitgebreid  in MSM:  die fraaie Hollandse terminus-trambaan       (  " Den Haag - Scheveningen "    ? )

Die NMBS-werkplaats, gepresenteerd door  van de  "MOBOV"-club :      is dat niet een gerecupereerd deel van de toenmalige zeer grote Francks/Wiesé-tentoonstellingsbaan ?   ( zie oudere MSM's )

" Tongeren "  en andere. Echt veel nieuws, blijkbaar niet.
Of werden die toevallig net    niet    gefotografeerd ?  Kan ook .

Metpetergaathetbeter

Maar arme Rudy heeft geen abonnement  :'(

D_Loc

Citaat van: Rangeerduivel op 27 september 2015, 10:25:18 AM
Citaat van: rixke rail op 26 september 2015, 22:47:40 PM
Fotolink

Hallo,
Kan iemand mij vertellen van wie de baan is met de tram en taferelen aan zee?
(foto32,33,37,38,39,40,41 en 42)
Zeer mooie baan,maar wat mij vooral van pas zou komen is de achtergrondfoto van de stad...
Net wat ik nodig heb! :-X

;)
De fotonummering klopt volgens mij niet helemaal. Ik vermoed dat je 2 trambanen combineert, namelijk "Tussen klei en Leuzze" van Spoor 0-Team (besproken in MSM 144) en  "De helluf van lijn 11"  (Den Haag (Conradkade) - Scheveningen), van de Hollandse Tram Maatjes (besproken in MSM 138).
De achtergrond bij de lijn 11 baan is zelf geschilderd meldt het artikel. Ik vermoed dat dit bij de Spoor 0-Team baan ook het geval is of een combinatie van foto's en schilderwerk.

Voor wie het interesseert, ik heb van beide banen video's op mijn Youtube kanaal.
Lijn 11: http://youtu.be/iP7YO1IU3TI
Klei en Leuzze: http://youtu.be/iShqqKAazbQ en http://youtu.be/BVucY3FxmIw
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Rangeerduivel

Citaat van: D_Loc op 27 september 2015, 12:52:01 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 27 september 2015, 10:25:18 AM
Citaat van: rixke rail op 26 september 2015, 22:47:40 PM
Fotolink

Hallo,
Kan iemand mij vertellen van wie de baan is met de tram en taferelen aan zee?
(foto32,33,37,38,39,40,41 en 42)
Zeer mooie baan,maar wat mij vooral van pas zou komen is de achtergrondfoto van de stad...
Net wat ik nodig heb! :-X


Inderdaad Dirk,
ik heb het over deze baan ; Lijn 11: http://youtu.be/iP7YO1IU3TI

Dus ik zou overgelukkig zijn moest iemand mij deze of dergelijke (beetje wazige)achtergrond van een stad kunnen bezorgen.(tegen betaling uiteraard!)

@ Peter...
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 27 september 2015, 12:42:23 PM
Maar arme Rudy heeft geen abonnement  :'(
Voor je dergelijke dingen neerschrijft moet je goed geinformeerd zijn,anders zwijg je! >:(
Je hebt blijkbaar een jaar geslapen..?
Ik heb mij geabbonneerd van zodra bekend was dat de MSM/VBV-actie een 201/59 ging zijn,een daar dan ook de full-option versie van besteld EN betaald!

;)

Binco

Citaat van: Herwig op 27 september 2015, 12:36:01 PM
Die NMBS-werkplaats, gepresenteerd door  van de  "MOBOV"-club :      is dat niet een gerecupereerd deel van de toenmalige zeer grote Francks/Wiesé-tentoonstellingsbaan ?   ( zie oudere MSM's )

Klopt, We zijn inderdaad maar met een stukje van het grote geheel gekomen. Guido Francks, de bouwer van de depot/werkplaats was ook aanwezig.  ;)

ceuleer

Citaat van: FREMO e.V. - afd België op 27 september 2015, 09:08:24 AM
Heel veel dure 2de hands gezien, zelfs enkele met de originele prijs destijds MAAL XXXXXXn dit voor aftandse modellen.

Gisteren toch een toffe uitstap gehad naar Genk, en de prijzen waren soms nogal duur, maar elke keer wanneer ik iets wou kopen, heb ik een betere prijs gevraagd, en bijna altijd een korting gekregen, zelfs tot 20 %, bij de goedkopere aanbiedingen dan geen korting gekregen, maar de prijs was eigenlijk al zeer goed. Dus al bij al toch tevreden.
En er waren toch mooie banen bij, soms al wel eens eerder gezien, maar omdat ik er vroeg bij was, was het niet zo druk aan de banen, en heb ik ze wat beter kunnen bekijken.
En aan de MSM stand meerdere forumleden ontmoet en gesproken, dus het is een toffe dag geweest.  :)

grz,
Gunter

celtjan

Na enkele keren overgeslagen te hebben, 't land nog es doorkruist. Hier enkele getuigen:
https://picasaweb.google.com/celtjan/ModelbouwGenk

Duur? > koken kost nu eenmaal geld. Ben zelf al enkele decenia actief in het verenigingsleven en weet meer dan goed dat je tegenwoordig enkel met de sponsering niet meer rond geraakt. En op een eventuele voorverkoop kan je ook al niet meer rekenen.

Dezelfde banen? De Clubs kunnen nu eenmaal niet elke 2 jaar met een nieuwe baan op de proppen komen... .

2è hands duur? Als men hun waar aan deze prijzen toch van eigenaar kan laten veranderen... (wat is duur)?
idd veel dingen gezien waar ik de gevraagde prijzen niet voor over had. Maar ik heb er toch koopjes gedaan... .

Alleen de zon gaat voor niks op en onder... .

Bwa, de meer dan 3 uur durende treinreis had ik er wel voor over. Pas 4uur na aankomst terug vertrokken (kan toch nog zo slecht niet geweest zijn...)

Ik veronderstel dat ik niet blind ben en heb een goede organisatie gezien (schouderkloppeke!) en een mooie verscheidenheid aan aanbod.
Tot nog es!

Jan