Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Heris modellen

Gestart door stevend, 21 augustus 2013, 21:38:55 PM

stevend

Even een vraagje , voordat ik me deze ( Heris ) modellen aanschaf.
Wat is jullie bevinding van deze fabrikant, in verband met het al of niet
krom trekken van de kast, of de rijeigenschappen, detaillering.
Kan het zijn dat bij aankoop blijkt dat de kast beschadigd is of
niet dekkend gespoten...
Niet alleen de negatieve , maar graag ook de positieve ervaring graag. 

Anarchy

Als je de nieuwe Heris bedoeld, ik zou ze niet kopen. Ze trekken krom :-\

stevend

Het is me vooral te doen om het setje 12220, en het rijtuig 18017.

doomslu

Citaat van: Anarchy op 21 augustus 2013, 21:51:13 PM
Als je de nieuwe Heris bedoeld, ik zou ze niet kopen. Ze trekken krom :-\
De mijne niet...  ???
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Anarchy

Dan heb jij meer geluk Luc. Niet elk rijtuig trekt krom maar toch frequent ???

OlivierV

#5
Ik heb een A/B setje I10 in oranje Schildering en afwerking op uitzicht hoor je mij niet klagen, kan concureren met LS dan naar mijn mening waar ik ze op de club eens naast heb gezet.

Maar, ze wiebelen een beetje tijdens het rijden, hangt een beetje van de baan af, op een baan met weidse bogen geen probleem.
Ze hangen een klein beetje door (niet heel zichtbaar, maar als je beter kijkt zie je het wel) , maar het vermeerdert niet echt dus op zich nog ok.
Spijt van de aankoop heb ik niet, ik heb de zet in promotie voor iets meer dan €50 kunnen kopen, dus ik heb niet echt reden tot klagen.

Het wiebelen komt waarschijnlijk omdat ze eigenlijk een pak te licht zijn naar mijn mening, zeker als je ze naast bv. een i6 van Roco houdt.
Hier zie zijn ze in een trein te bewonderen, vooraan 2002, 2x roco i6, 2x heris i10, 2x ls models i10 (van metpetergaathetbeter), 2x roco i6, in het filmpje is het gewiebel niet zo hard te zien, maar dat komt ook door de weidse boog.

Groet,

Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Grapjas. Het is jouw camera die wiebelt!  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen want de berichten over kromtrekken hebben me tegengehouden om ze te kopen. Is het echt zo erg? Laat dan eens wat foto's zien, want die ben ik nog nergens tegen gekomen en dat maakt me sceptisch tegenover die stelling. Toch wil ik het risico niet lopen om het zelf te ondervinden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

#8
Citaat van: doomslu op 22 augustus 2013, 10:54:41 AM
Grapjas. Het is jouw camera die wiebelt!  ;D
Dat ook wel een beetje.


Citaat van: Jurgen op 22 augustus 2013, 14:46:49 PM
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen want de berichten over kromtrekken hebben me tegengehouden om ze te kopen. Is het echt zo erg? Laat dan eens wat foto's zien, want die ben ik nog nergens tegen gekomen en dat maakt me sceptisch tegenover die stelling. Toch wil ik het risico niet lopen om het zelf te ondervinden.
Ik zal er straks enkele nemen, eerst nog een stukje vla van de grootmoeder verorberen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

stevend

Jurgen, ik volg je volledig.

Mattias

Mijn i10'en van heris wiebelen ook..
En als je zowel een LSM SBB-rijtuig of i6 van roco vastneemt, en in de andere hand een heris, dan merk je dat de heris veel lichter is.
Probleem zou volgens mij al opgelost kunnen zijn als je aan de vloer van de heris-rijtuigen, net boven de draaistellen, een gewicht vastmaakt. Die drukt de kast dan naar beneden..
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

OlivierV

#11
Jurgen, ik heb even wat foto's genomen van een oranje i10 van Heris naast een oranje i6 van Roco.


Links Heris, rechts Roco.


Links Heris, Rechts Roco, beide mooi afgewerkt.


De Roco i6, blijft mooi recht.




De Heris i10, je ziet dat hij lichtjes doorhangt, dit komt waarschijnlijk mede door de 2 blokjes mousse in de verpakking, links zit er eentje, dat is goed, maar die bovenaan voert redelijk wat druk uit op het dak, dus ik zou Heris aanraden om een minder dik blokje bovenaan te steken, wellicht dat de doorbuiging door dat blokje komt, ondertussen heb ik het er maar los in de doos bijgestoken.


Hier mbhv Roco kortkoppelingen beide rijtuigen aan mekaar gekoppeld, dat staat dan wel weer mooi.

Bij het rijden plaats ik de i10's zoveel mogelijk naar achter, maar ik zal ook nog eens trachten zoals Mattias zegt (na de herexamens) de wagons te verzwaren boven de draaistellen, ze moeten toch nog uiteen om er mannetjes in te zetten.

Groeten,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

Citaat van: OlivierV op 22 augustus 2013, 18:19:56 PM

De Roco i6, blijft mooi recht.


De Heris i10,...


Nu ben ik niet het allergrootste licht, maar beide foto's zijn toch wel dezelfde hoor. De vergelijking zou veel makkelijker zijn als je bij de Roco de juiste foto zou plaatsen.  ;D ;)
Om eerlijk te zijn zie ik de kromming niet meteen bij het I10-rijtuig.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Citaat van: Jurgen op 22 augustus 2013, 18:33:05 PM

Nu ben ik niet het allergrootste licht, maar beide foto's zijn toch wel dezelfde hoor. De vergelijking zou veel makkelijker zijn als je bij de Roco de juiste foto zou plaatsen.  ;D ;)
Om eerlijk te zijn zie ik de kromming niet meteen bij het I10-rijtuig.
Dacht net, ik kijk mijn post even na, foutje is er uitgehaald.
De kromming is eigenlijk goed te zien als je aan het einde van de wagon kijkt, dan hangt hij wat door, niet veel, maar toch wel wat.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

Ik weet niet wat er nu mis is maar je foto van het Roco model ziet er maar plattekes uit.
Ik veronderstel dat die er zo moet uit zien:

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.