Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

55 + M2

Gestart door Dirky, 20 augustus 2013, 09:30:09 AM

Dirky

Welke 55 is er best gedetailleerd in H0 schaal?
Zelfde vraag voor M2 rijtuigen?

alvast bedankt!

Metpetergaathetbeter

55 B-Models
M2 Marklin

Groeten Peter ;)

ERVIN

De top qua detaillering van de Reeks 55 is ongetwijfeld die van Olaerts , maar daar hangt dan wel een zéér stevig prijskaartje aan vast.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: ERVIN op 20 augustus 2013, 09:42:48 AM
De top qua detaillering van de Reeks 55 is ongetwijfeld die van Olaerts , maar daar hangt dan wel een zéér stevig prijskaartje aan vast.

deze negeerde ik vanwege prijs en mogelijks verkrijgbaarheid(Olarts alleen) verder hebben die 55's B-Models een goede motorisatie en ben je goed(snel) geholpen bij problemen!
Groeten Peter ;)
PS prijs-kwaliteit is toch hier het beste !

PeterVG

Het begint op zeuren te lijken maar ikzelf vind dat de 55'ers van B-models één groot gebrek hebben. Een puur tijdperk IV model werd nog nooit uitgebracht. Als straks de 5523 gaat verschijnen is dat de eerste die kan ingezet worden op een modelbaan met pré jaren negentig thema. Dus als de vraag is welke 55 is het best gedetailleerd om met M2 rijtuigen in tijdperk IV te rijden dan is het zeker niet de B-models variant die de beste keuze is. Zelf doe ik het nog steeds met een vloot aan Märklin locs. Jammer want ik zit al jaren te wachten op een groene B-models versie waar ik ben op ingeschreven. Verder zou een pure gele 55 zonder bol en andere tijdperk V aanpassingen ook zeer welgekomen zijn op mijn baan. Maar helaas tot op heden valt er niets te verwachten voor de tijdperk IV rijders buiten de 5523.

Anarchy

Daar wacht ik ook op Peter ;)

Jurgen

Tja, details...
Het is maar waar je op let hé. Ik vind dat de Märklin modellen gerust naast die van B-Models kunnen rondrijden op een baan.

Als de motor mee moet spelen in de keuze, dan geef ik eerlijk toe dat B-Models zachter rijdt en minder lawaai maakt.

Beide modellen heb ik hier staan en ik ben van beide even tevreden, alleen het spuitwerk bij de 5515 van B-Models vind ik beter kunnen. Bij latere modellen is het veel strakker gespoten dan bij hun eerste model, de 5515 dus.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Dirky

Bedankt!

Nu, volgende vraag: Als ik een 55 zou willen in detail gaan fotograferen, waar moet ik dan naartoe? Ik woon in Zegelsem (Brakel)...

OlivierV

Citaat van: Dirky op 20 augustus 2013, 22:40:03 PM
Bedankt!

Nu, volgende vraag: Als ik een 55 zou willen in detail gaan fotograferen, waar moet ik dan naartoe? Ik woon in Zegelsem (Brakel)...
Staan er in Mol geen? Toen ik daar eens passeerde met de trein in december stonden er daar redelijk wat, met en zonder TVM logo.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bockie

@Dirky

Aah van Brakel, van mijn kanten :D
Waar je meestal 55'ers ziet staan is in Schaarbeek en Vorst (TVM).
Paar maanden terug stond er eentje in Denderleeuw maar die is weg